Yksityiselle elinkeinonharjoittaja Sari Annika Karppiselle myönnettävä lisäavustus perusopetuslain mukaiseen koululaisten iltapäivätoimintaan lukuvuoden 2017 – 2018 kevätlukukaudelle

For decisions released prior to 2019 a related decision heading is displayed for cases.
HEL 2017-006044
More recent handlings
§ 60
This decisionmaker is no longer active

Agape-Keskus ry:lle maksettavan perusopetuslain mukaisen koululaisten iltapäivätoiminnan avustuksen oikaiseminen lukuvuodelle 2017 - 2018

Hallintojohtaja

Päätös

Vs. hallintojohtaja päätti tarkistaa opetusviraston kehittämisjohtajan 24.5.2017 (§ 29) tekemää päätöstä siten, että Agape-Keskus ry:n perusopetuslain mukaisen iltapäivätoiminnan avustus 20.9.2017 oppilastilanteen mukaisesti lukuvuodelle 2017 - 2018 on 15.000 euroa.

Agape-Keskus ry:lle on elokuussa 2017 maksettu 5.375 euroa.

Samalla vs. hallintojohtaja päätti, että Agape-Keskus ry:lle maksetaan jäljellä oleva 9.625 euron iltapäivätoiminnan avustus lukuvuoden 2017 - 2018 jäljellä olevissa avustuserissä seuraavasti:

Lokakuu 2017: 5.708 euroa

Tammikuu 2018: 1.958 euroa

Maaliskuu 2018: 1.959 euroa

Päätöksen perustelut

Avustusperiaatteiden mukaisesti järjestökohtainen avustussumma tarkistetaan 20.9.2017 oppilastilanteen mukaisesti. Avustussumma laskee 6.500 euroa.

Kevään päätöksen yhteydessä Agape-Keskus ry:lle on myönnetty lukuvuodelle 2017-2018 1 lisäohjaajan palkka ja sivukulut erityisen tuen lisäresurssina, yhteensä 15.000 euroa. Koska kevään 2018 oppilastilannetta ei vielä tiedetä, vähennetään avustuksesta kevään osuus ja myönnetään erityisen tuen lisäresurssi vain syyslukukaudelle 2017, yhteensä 7.500 euroa per ohjaaja. Kevään osuuden järjestö voi hakea harkinnanvaraisella lisäavustushakemuksella joulu-tammikuussa.

Agape-Keskus ry:n oppilasmäärä 20.9.2017 tarkistuksen jälkeen on 6, joka on 1 laskennallinen oppilas aikaisemmin arvioitua enemmän.

Opetuslautakunta on 16.5.2017 (§ 72) päättänyt perusopetuslain mukaisen koululaisten iltapäivätoiminnan avustuksista lukuvuodelle 2017 - 2018. Kasvatus- ja koulutuslautakunta päätti 29.8.2017 (§ 29) oikeuttaa kasvatuksen ja koulutuksen toimialan hallintojohtajan maksamaan talousarvioon varattujen määrärahojen puitteissa ja hakemusten perusteella perusopetuslain mukaisen iltapäivätoiminnan avustuksia lautakunnan hyväksymien avustusperusteiden mukaisesti.

Agape-Keskus ry on toimittanut kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle selvityksen edellisen vuoden avustuksen käytöstä. Agape-Keskus ry:n tilikausi on päättynyt 31.7.2017, uusi tilinpäätös toimitetaan kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle kun se on valmistunut.

This decision was published on 04.10.2017

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Hanna Keränen, taloussihteeri, puhelin: 09 310 86338

hanna.keranen@hel.fi

Leena Palve-Kaunisto, palveluvastaava, puhelin: 09 310 86809

leena.palve@hel.fi

Decisionmaker

Tiina Harju-Kukkula
hallintojohtaja