Avustuksen myöntäminen, koululaisten iltapäivätoiminnan avustukset lukuvuodelle 2024-2025, toiminta-avustukset ja maksukompensaatiot

HEL 2024-007269
More recent handlings
§ 115

Kouluyhdistys Pestalozzi Schulverein Skolföreningen ry:lle maksettavan perusopetuslain mukaisen koululaisten iltapäivätoiminnan avustuksen oikaiseminen lukuvuodelle 2024–2025

Talous- ja suunnittelujohtaja

Päätös

Päätös Talous- ja suunnittelujohtaja päätti tarkistaa 28.5.2024 (§ 56) tehtyä päätöstä siten, että Kouluyhdistys Pestalozzi Schulverein Skolföreningen ry:n perusopetuslain mukaisen iltapäivätoiminnan avustus 20.9.2024 oppilastilanteen mukaisesti lukuvuodelle 2024–2025 on 137 600 euroa.

Kouluyhdistys Pestalozzi Schulverein Skolföreningen ry:lle on elokuussa 2024 maksettu 37 475 euroa.

Samalla talous- ja suunnittelujohtaja päätti, että Kouluyhdistys Pestalozzi Schulverein Skolföreningen ry:lle maksetaan jäljellä oleva 100 125 euron iltapäivätoiminnan avustus lukuvuoden 2024–2025 jäljellä olevissa avustuserissä seuraavasti:

Lokakuu 2024: 33 375 euroa

Tammikuu 2025: 33 375 euroa

Maaliskuu 2025: 33 375 euroa

Päätöksen perustelut

Avustusperiaatteiden mukaisesti järjestökohtainen avustussumma tarkistetaan oppilasmäärien laskentapäivän 20.9.2024 mukaisesti. Oppilasmäärän muutoksen vuoksi avustussumma pienenee 12 300 euroa.

Kouluyhdistys Pestalozzi Schulverein Skolföreningen ry:n oppilasmäärä 20.9.2024 tarkistuksen jälkeen on 110, joka on 10 laskennallista oppilasta aikaisemmin arvioitua vähemmän.

Kasvatus- ja koulutuslautakunta on 21.5.2024 (§ 115) päättänyt perusopetuslain mukaisen iltapäivätoiminnan avustusperusteiden mukaiset laskennalliset euromäärät lukuvuodelle 2024–2025. Kasvatus- ja koulutuslautakunta päätti 23.5.2023 (§100) valtuuttaa talous- ja suunnittelujohtajan tekemään avustuksia koskevat järjestökohtaiset maksatuspäätökset sekä päättämään tarvittaessa ennakkoavustusten myöntämisestä.

Kouluyhdistys Pestalozzi Schulverein Skolföreningen ry:n tilikausi on 1.8.-31.7. Kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle on toimitettu iltapäivätoiminnan tuloslaskelma tilikaudelta 1.8.2023- 31.7.2024, josta edellisen avustuksen käyttö on tarkistettu. Hyväksytty ja allekirjoitettu tilinpäätösasiakirja on pyydetty toimittamaan toimialalle, kun se on valmistunut.

This decision was published on 09.10.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Emmi Halmirinne, taloussuunnittelija, puhelin: 09 310 39480

emmi.halmirinne@hel.fi

Elina Kauppinen, erityissuunnittelija, puhelin: 09 310 79 638

elina.kauppinen@hel.fi

Decisionmaker

Tero Vuontisjärvi
talous- ja suunnittelujohtaja