Hankinta, Apotti Rover -laitteet pandemiasairaalaan, sosiaali-, terveys- ja pelastustoimiala

HEL 2024-015467
Asialla on uudempia käsittelyjä
§ 53

Osasto Roverit varalle pandemiasairaalaan

Tietohallintojohtaja

Päätös

Tietohallintojohtaja päätti hankkia hankintalain 15 §:n perusteella varalle pandemiasairaalaan uudet Apotti Rover -laitteet (Honeywell CT30 XP) vanhentuneiden laitteiden (Honeywell CT60) tilalle DigiHelsinki Oy:ltä. Rover-laitteiden asennustoimenpiteistä ja toimituksesta asiakkaalle käyttövalmiina vastaa Helsingin kaupungin palvelukeskuksen puhelinpalvelut.

Hankinnan kokonaiskustannus on yhteensä 18 428,08 euroa (alv 0 %).

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialalla päädyttiin uusimaan varalle pandemiasairaalaan Rover-laitteet, koska on todettu, että nykyiset käytössä olevat Honeywell CT60 -laitteet ovat vanhentuneita, eikä niihin enää tule tietoturva- ja käyttöjärjestelmäpäivityksiä.

Honeywell Rover -laitteita käytetään varasairaalaosastoilla EPIC Rover -sovelluksen käytössä. Laitetta käytetään potilastietojen katseluun ja kirjaamiseen.

Hankinnan kustannukset 18 428,08 euroa (alv 0 %) maksetaan sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan ICT-investointibudjetista muihin investointeihin varatusta määrärahasta.

Tietohallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaa-li-, terveys- ja pelastustoimialalla 27.8.2024 § 167.

Päätös tullut nähtäväksi 22.11.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali-, terveys- ja pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sulje

Lisätietojen antaja

Risto Lamminparras, ict-asiantuntija, puhelin: 09 310 25377

risto.lamminparras@hel.fi

Päättäjä

Petri Otranen
tietohallintojohtaja