Avustuksen myöntäminen, pelastuslaitos, pelastuslautakunta, avustukset vuodelle 2022

HEL 2021-014954
Ärendet har nyare handläggningar
Ärende 6. / 6 §
Denna beslutsfattare är inte längre aktiv

Pelastuslautakunnan avustukset 2022

Räddningsnämnden

Päätös

Pelastuslautakunta päätti jakaa avustuksia vuodelle 2022 liitteen mukaisesti.

Ellei kaupunginhallitus tai pelastuslaitos maksuajankohdista toisin päätä, Helsingin Pelastusliiton ja Suomen Punaisen Ristin avustukset maksetaan neljässä yhtä suuressa osassa 7.1, 7.4, 7.7. ja 7.10. Väestönsuojeluyhdistyksen avustus maksetaan kahdessa yhtä suuressa osassa 7.1. ja 7.4. ja muut avustukset yhdellä kertaa 7.1.

Avustuksen myöntämisen ehtona ovat Helsingin kaupunginhallituksen vahvistamien avustusehtojen (Khs 28.10.2019 723 §) lisäksi, että avustusta saavan rekisteröidyn yhdistyksen toiminta ja avustuksen käyttötarkoitus liittyy onnettomuuksien ehkäisyyn, pelastustoimintaan tai väestönsuojeluun edistämiseen Helsingin kaupungissa. Avustuksen saajien tulee suunnitella toimintansa huomioiden sen, ettei kaupungilla ole mahdollisuuksia lisäavustusten myöntämiseen.

Avustus on käytettävä hakemuksessa mainittuun tarkoitukseen eikä sitä saa jakaa edelleen muille yhteisöille tai yksityisille henkilöille. Avustuksen saajan on järjestettävä toiminnan tarkastuksen ohella tilintarkastus, vaikka tilintarkastuslaki ei sitä edellyttäisikään. Avustuksen käyttämisessä on erityisesti noudattava avustusohjeen kohdan 2.2 määräyksiä, jotka sitovat hakijaa avustuksen yleisinä sopimusehtoina. Ehtojen noudattamatta jättäminen voi johtaa avustuksen takaisinperintään.

Avustuksen saajille annetaan samalla tiedoksi, että ellei toisin ilmoiteta, vuotta 2023 koskeva avustusanomus on jätettävä ensisijaisesti sähköisesti kaupungin asiointiportaalin https://asiointi.hel.fi kautta. Mikäli hakemus jätetään kirjallisesti, on se allekirjoitettava. Kirjallinen hakemus tulee laatia asiointiportaalista saatavalle lomakkeelle. Kirjallinen hakemus sekä mahdolliset sähköisen hakemuksen liitteet tulee toimittaa Helsingin kaupungin kirjaamoon, Pohjoisesplanadi 11-13, sen aukioloaikoina, tai postitse osoitteeseen:

Helsingin kaupunki
Kirjaamo
Pelastuslaitos
PL 10
00099 HELSINGIN KAUPUNKI

Hakemuksen on oltava perillä viimeistään 30.4.2022 klo 15.00.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Stäng

Avustusta voidaan jakaa niille järjestöille, jotka ovat hakeneet avustusta määräaikaan 30.4.2021 mennessä. Avustukset maksetaan kaupunginhallituksen määräämissä erissä ja ajankohtina.

Pelastuslautakunnalle on saapunut avustushakemuksia seuraavilta yhteisöiltä: Helsingin Pelastusliitto ry, Suomen Punainen Ristin Helsingin ja Uudenmaan piiri, Helsingin Väestönsuojeluyhdistys ry, Suomen Meripelastusseura ry.

Avustuksia on budjetoitu yhteensä 122.000 euroa. Hakemukset liitteineen ovat nähtävillä kokouksen sihteerillä.

Stäng

Detta beslut publicerades 13.01.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin pelastuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Stäng

Föredragande

pelastuskomentaja
Jani Pitkänen

Mer information fås av

Henri Nordenswan, hallintopäällikkö, puhelin: 09 310 30010

henri.nordenswan@hel.fi

Bilagor

1. Avustukset 2022
Bilagan publiceras inte på internet.
2. Hakemus_HELPE
Bilagan publiceras inte på internet.
3. Hakemus_meripelastus
Bilagan publiceras inte på internet.
4. Hakemus_SPR 2022
Bilagan publiceras inte på internet.
5. Hakemus väestönsuojeluyhdistys
Bilagan publiceras inte på internet.
6. Avustusohjeet 2019 khs 28102019
Bilagan publiceras inte på internet.

I beslutsdokumenten nämns bilagor som inte publiceras på nätet. Bort lämnas bilagor som innehåller sekretessbelagda uppgifter, bilagor som innehåller uppgifter som kan äventyra integritetsskyddet eller sådana som man inte av tekniska orsaker kunnat överföra till elektroniskt format. (Offentlighetslagen 621/1999, Lagen om tjänster inom elektronisk kommunikation 917/2014, Dataskyddslagen 1050/2018, Lagen om behandling av personuppgifter inom social- och hälsovården 703/2023, Lagen om offentlig upphandling och koncession 1397/2016). Upplysningar om stadsstyrelsens beslutshandlingar fås också från Helsingfors stads registratorskontor.