Taloushallintopalvelun laskujen hyväksyjät 1.6.2017 alkaen
Päätös
Toimitusjohtaja päätti, että Taloushallintopalvelu -liikelaitoksen laskujen
hyväksyjät sekä heidän nimetyt sijaisensa ovat sijaisuusaikana oikeutettuja hyväksymään Taloushallintopalvelun laskuja oman osastonsa tai palvelualueensa osalta 1.6.2017 alkaen seuraavasti:
Osasto/palvelualue Laskujen hyväksyjä Sijainen
Keskitetyt palvelut - Päivi Turpeinen Lauri Mattila
-osasto Pirjo Kivi
Prosessit ja järjestelmät
–palvelualue Lauri Mattila Päivi Lahti
Taloushallinnon palvelut
–osasto Jussi Lind Pirjo Nikkanen
Palkkahallinnon palvelut
–osasto Eija Keränen Päivi Quandt
Toimitusjohtaja päätti lisäksi, että keskitetyt palvelut -osaston osastopäällikkö tai hänen sijaisensa hyväksyy Taloushallintopalvelun kaikille osastoille yhteisiä hankintoja koskevia laskuja, kuten esim. toimistotarvikkeita, toimitilaan liittyviä huolto- ja vartiointipalveluja, henkilökuntaruokailua, työterveyspalveluja, vuokria, asiakkuudenhallintaa yms. yhteisiä menoja koskevat laskut.
Toimitusjohtaja totesi vielä, että hyväksyminen voidaan jättää tekemättä kun:
- Kosti –hankintajärjestelmään on tehty hankintavaltuuksien mukaisesti
tilaus sekä toimituksen vastaanottomerkintä
- lasku vastaa CM-järjestelmässä hyväksyttyä sopimusta
- lasku vastaa M2-järjestelmässä hyväksyttyä menoa
Lisäksi toimitusjohtaja päätti, että ostolaskujen käsittelyssä tulee noudattaa rahoitusjohtajan 12.10.2012 § 184 antamaa ostolaskujen tarkastus- ja hyväksymisohjetta.
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupungin taloussäännön (KVSTO 11.5.2011) 6. luku 16 §
mukaan liikelaitoksen johtaja päättää laskujen hyväksymiseen oikeutetuista henkilöistä ja hyväksymismenettelyn järjestämisestä.
This decision was published on 10.12.2024
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 91 §
Ask for more info
Pirjo Kivi, talouspäällikkö, puhelin: 09 310 25106