Vuokraus, jatkovuokraus Siltasaarenkatu 18-20 Antilooppi Ky:ltä Kaupunginkanslian käyttöön 1.1.2024-31.3.2024

For decisions released prior to 2019 a related decision heading is displayed for cases.
HEL 2017-011418
More recent handlings
§ 28
This decisionmaker is no longer active

Toimistotilan vuokraaminen Antilooppi Ky:ltä Siltasaarenkatu 18-20:ssa kaupunginkanslian käyttöön

Yksikön päällikkö

Päätös

Toimitilavuokrausyksikön päällikkö päättää oikeuttaa kaupunkiympäristön toimialan tilapalvelut-yksikön valmistelemaan osoitteessa Siltasaarenkatu 18-20 (Ympyrätalo) sijaitsevan ja Antilooppi ky:n omistaman 1709,5 m² suuruisen toimistotilan vuokraamista 1.12.2017 - 30.11.2020 väliseksi ajaksi kaupunginkanslian käyttöön siten, että alviton kokonaisvuokra on 42872,70 €/kk (25,08 €/m²/kk), josta muutostyölisävuokran osuus on 6753 €/kk (3,95 €/m²/kk). Vuokrauksessa noudatetaan liitteenä olevan vuokrasopimuksen mukaisia ehtoja.

Samalla toimitilavuokrausyksikön päällikkö päättää oikeuttaa tilapalvelupäällikön allekirjoittamaan vuokrasopimuksen ja tarvittaessa tekemään siihen vähäisiä muutoksia.

Lisäksi toimitilavuokrausyksikön päällikkö toteaa, että Kaupunginkanslian käytössä olevien ja Siltasaarenkatu 18-20:ssa sijaitsevan 1709,5 m² suuruisen toimistotilan nykyinen vuokrasopimus Antilooppi Ky:n kanssa päättyy 30.11.2017.

Päätöksen perustelut

Kaupunginkanslian hankinta ja kilpailuttaminen -yksikön toiminta Suvilahdenkatu 10 siirtyy Siltasaarenkatu 18-20:ssä (Ympyrätalo) sijaitsevaan kaupunginkanslian kaupunkitutkimus ja tilastot yksikön käytössä olevaan toimistotilaan vuoden 2017 loppupuolella. Toimistotilan nykyinen Antilooppi ky:lle maksettava vuokra on 36 119,70 €/kk (21,13 €/m²/kk). Siltasaarenkatu 18-20:n toimistotilan omistaja Antilooppi ky toteuttaa kustannuksellaan muutostyön siten, että nykyinen tilatehokkuus 31 m²/henkilö muuttuu muutostyön jälkeen tilatehokkuudeksi 24 m²/henkilö. Muutostyön yhteydessä tiloissa tehdään käyttäjien esittämiä pienehköjä tilojen ominaisuuksia parantavia muutostöitä.

Muutostyön seurauksena vuokranantaja edellyttää, että Helsingin kaupunki sitoutuu nykyisen vuokran lisäksi lisävuokraan 6753 €/kk (3,95 €/m²/kk) ja 3 vuoden vuokra-aikaan. Kyseessä on enimmäislisävuokra, joka voi olla neuvoteltua alhaisempi lisävuokra, jos muutostyökustannus jää alle vuokrasopimuksessa mainitun 225 000 euron kustannusarvion. Kaupunginkanslia on ilmoittanut sitoutuvansa edellä mainittuun vuokraan ja liitteenä olevan vuokrasopimuksen mukaisiin ehtoihin. Vuokrauksessa noudatetaan liitteenä olevaa ylläpidon vastuunjakotaulukkoa.

Muutostyö ei edellytä väistötilojen hankintaa, sillä kaupunginkanslian hankinta ja kilpailuttaminen -yksikkö voi toimia nykyisissä tiloissaan uusien tilojen käyttöönottoon asti.

Kaupunginkanslian kaupunkitutkimus ja tilastot -yksikön käytössä olevien ja Siltasaarenkatu 18-20:ssa sijaitsevien tilojen nykyinen vuokrasopimus Antilooppi Ky:n kanssa päättyy 30.11.2017.

Määräaikaiselle vuokra-ajalle laskettu tilan pääomitettu vuokra on 1 543 417 euroa. Vuokraus kuuluu toimitilavuokrausyksikön päällikön toimivaltaan.

This decision was published on 24.10.2017

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Jarmo Lehto, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 40368

jarmo.lehto@hel.fi

Decisionmaker

Markku Metsäranta
yksikön päällikkö