Vatsanalueen tähystystutkimusten (kolonoskopia ja gastroskopia) palvelusetelituottajien muutos

For decisions released prior to 2019 a related decision heading is displayed for cases.
HEL 2017-012382
More recent handlings
§ 25
This decisionmaker is no longer active

Vatsanalueen tähystystutkimusten (kolonoskopia ja gastroskopia) palvelusetelituottajien muutos

Terveysasemien johtajalääkäri

Päätös

Terveysasemien johtajalääkäri päätti hyväksyä jäljempänä perusteluissa mainittujen päätösten mukaisesti vatsan alueen tähystystutkimusten palvelusetelitoiminnan palveluntuottajiksi liitteessä mainitut itsenäiset ammatinharjoittajat/erikoislääkärit (liite 1).

Päätöksen perustelut

Kaupunginvaltuusto päätti 15.5.2013, että sosiaali- ja terveydenhuollon palveluseteli vakinaistettiin yhdeksi ostopalvelujen järjestämisen tavaksi 1.1.2014 lukien.

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti 17.9.2013 hyväksyä kolonoskopia (paksusuolen tähystys) -palvelusetelin ottamisesta sisätautien poliklinikan yhdeksi palvelun järjestämistavaksi 1.1.2014 alkaen ja 24.3.2015 gastroskopia (mahalaukun tähystys) -palvelusetelin ottamisesta sisätautien poliklinikan yhdeksi palvelun järjestämistavaksi 1.8.2015 alkaen. Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti 5.10.2017 hyväksyä sähköisen palvelusetelitoiminnan sääntökirjan vatsan alueen tähystystutkimuksissa (§ 72).

Samalla toimialajohtaja päätti, että terveysasemien johtajalääkäri tai hänen sijaisensa hyväksyy vatsan alueen tähystystutkimusten palvelusetelitoiminnan palveluntuottajat ja peruuttaa hyväksymisen.

This decision was published on 14.12.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Tuula Tikkanen, va. ylilääkäri, puhelin: 0503362181

tuula.tikkanen@hel.fi

Attachments

1. Uudet ammatinharjoittajat_erikoislääkärit

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.