Vapaaehtoistoiminnan koordinaattoreiden siirtäminen kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalle

For decisions released prior to 2019 a related decision heading is displayed for cases.
HEL 2018-002428
More recent handlings
§ 112

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattoreiden siirtäminen kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalle

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö päätti siirtää liitteen 1 mukaiset kolme vakinaista vapaaehtoistoiminnan koordinaattoria ja yhden määräaikaisen työntekijän vakansseineen sosiaali- ja terveystoimialalta kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalle nykyisillä palvelussuhteen ehdoilla 1.5.2018 lukien.

Päätöksen perustelut

Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 1 momentin 9 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää viran ja viranhaltijan siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä sekä päättää työntekijän siirtämisestä toimialalta toiseen ja keskushallinnon välillä.

Sosiaali- ja terveystoimialan ja kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialan toimialajohtajat ovat tehneet kansliapäällikölle liitteen 2 mukaisen esityksen vapaaehtoistoiminnan koordinaattoreiden siirtämisestä.

Kaupunginhallitus päätti 13.11.2017 kaupungin osallisuusmallin toimeenpanosta ja rahoituksesta. Osallisuusmalliin sisältyy vapaaehtoistoiminnan koordinaattoreiden keskittäminen kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalle.

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattoreita on kuultu siirtoon liittyen kaupungin yhteistoimintamenettelyn mukaisesti 26.2.2018. Muutosta on käsitelty sosiaali- ja terveystoimialan henkilöstötoimikunnassa 13.2.2018 ja kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialan hallinnon henkilöstötoimikunnassa 13.2.2018. Kaupungin henkilöstöpoliittinen työryhmä on käsitellyt asiaa 14.2.2018.

This decision was published on 27.04.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Inkeri Rehtilä, työmarkkina-asiantuntija, puhelin: 09 310 70262

inkeri.rehtila@hel.fi

Decisionmaker

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Marju Pohjaniemi
henkilöstöjohtaja

Attachments

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.