Paviljonkipäiväkoti Oulunkylän tarveselvityksen hyväksyminen ja lausunto hankesuunnitelmasta

For decisions released prior to 2019 a related decision heading is displayed for cases.
HEL 2018-004536
More recent handlings
Case 9. / 61 §

Oulunkylän lasten päiväkoti, paviljonki lisätilaksi, hankesuunnitelman hyväksyminen

Buildings and Public Areas Sub-committee

Päätös

Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto päätti hyväksyä Kylänvanhimmantie 3 sijaitsevalle tontille rakennettavan paviljonkilisätilan 8.4.2018 päivätyn hankesuunnitelman siten, että sen enimmäishinta on arvonlisäverottomana 1 389 900 euroa 2/2018 kustannustasossa sisältäen investointikustannuksia 603 000 euroa (alv. 0 %) ja vuokrakustannuksia 786 900 euroa (alv. 0 %). Hankkeen enimmäislaajuus on 400 brm².

Päätös tehdään ehdolla, että kasvatus- ja koulutuslautakunta hyväksyy hanketta koskevan hankesuunnitelman.

Rakennusten ja yleisten alueiden jaosto päätti tarkastaa pöytäkirjan tämän pykälän osalta heti.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Alueella varhaiskasvatuspalveluiden tarve on lisääntynyt merkittävästi viime vuosina. Palveluiden tarvetta kasvattaa syksystä 2018 lukien myös, se että Helsinki ryhtyy järjestämään 5-vuotiaiden lasten neljän tunnin maksutonta varhaiskasvatusta. Päiväkotien nykyisiin tiloihin ei enää ole mahdollista lisätä uusia päiväkotiryhmiä. Tästä syystä tarvitaan uutta tilaa päiväkotitoiminnalle. Kyseisten paviljonkipäiväkotien sijoittaminen olemassa olevan toiminnan välittömään läheisyyteen tuo monipuolisia synergiaetuja toiminnan järjestelyiden osalta. Tästä syystä sijoituspaikoiksi on ehdotettu esityksen mukaisia paikkoja.

Rahoitus

Hanke sisältyy vuokrahankkeena vuoden 2018 talousarvion vuokra- ja osakekohteiden uudis- ja peruskorjausohjelmaan vuoksiksi 2018 - 2020. Hankkeen maanrakennus-työt sekä rakennuttaminen rahoitetaan talousarvion talonrakennushakkeiden rakentamisohjelman alakohdalle 8 02 02 06 osoitetuista kohdentamattomista korjausmäärärahoista.

Vuokravaikutukset

Kaupunkiympäristön toimiala rakennukset ja yleiset alueet tilapalvelu esittää kasvatuksen ja koulutuksen toimialalle lisätilojen vuokravaikutuksen. Lisätilan vuokra rahoitetaan käyttötalousmäärärahoista ja investointiosa rahoitetaan v. 2018 osoitetuista kohdentamattomista talonrakennusmäärärahoista.

Aikataulu ja toteutus

Rakentaminen 06-08/2018 ja rakennuksen vuokra-aika 1.8.2018 - 31.8.2023.

Close

This decision was published on 09.05.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Presenter information

tekninen johtaja
Jaakko Stauffer

Ask for more info

Jari Miettinen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 76399

jari.miettinen@hel.fi

Kalevi Hinkkanen, yksikön päällikkö, puhelin: 09 310 43867

kalevi.hinkkanen@hel.fi

Attachments

1. Hankesuunnitelma

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.