Hankinta, siltojen ja taitorakenteiden asiantuntijapalveluiden puitesopimus 2019-2020
Kaupunkiympäristön toimiala, siltojen ja taitorakenteiden asiantuntijapalveluiden hankinnan puitejärjestely 2019 - 2020, palvelutuottajien valinta
Päätös
Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto päätti valita jäljempänä esitetyt tarjoajat vertailutaulukosta ilmenevin perustein siltojen ja taitorakenteiden asiantuntijapalveluiden puitesopimuskumppaneiksi.
Tehtäväkohtaisesti valitaan seuraavat yritykset (esitetty aakkosjärjestyksessä) puitesopimuskumppaneiksi:
Tehtävä 1. Siltojen ja taitorakenteiden yleis- ja rakennussuunnittelu
Tehtävä 2. Siltojen ja taitorakenteiden kuntotutkimukset ja korjaussuunnittelu
Tehtävä 3. Siltojen ja taitorakenteiden rakentamisen projektinjohtopalvelut
Tehtävä 4. Siltojen ja taitorakenteiden ylläpidon projektinjohtopalvelut
Puitesopimuksen mukaiset toimeksiannot annetaan ensisijaisesti tehtävittäin parhaan vertailuluvun (hinta ja laatupisteet) saaneelle projektipäällikölle, jolla on hankkeessa vaadittavat resurssit ja yrityksellä on lisäksi käytettävissä tehtävään vaadittavaa pätevää ja soveliasta työvoimaa työn toteuttamiseen.
Rakennusten ja yleisten alueiden jaosto päätti sulkea tarjouskilpailusta alla mainitut Welado Oy:n ja Pöyry Finland Oy:n tehtäväkohtaiset tarjoukset, koska ne eivät täytä asetettua vähimmäisvaatimusta tarjottavien projektipäälliköiden määrän osalta. Lisäksi jaosto päätti sulkea tarjouskilpailusta alla mainitun WSP Finland Oy:n tehtäväkohtaisen tarjouksen, koska ko. tehtävään tarjottavaksi vaaditun toisen projektipäällikön osalta eivät kaikilta osin täyty asetetut pätevyysvaatimukset eikä tarjouspyynnön mukainen vähimmäisvaatimus projektipäälliköiden määrän osalta siten täyty.
Tehtävä 1. Siltojen ja taitorakenteiden yleis- ja rakennussuunnittelu; Pöyry Finland Oy
Tehtävä 3. Siltojen ja taitorakenteiden rakentamisen projektinjohtopalvelut; Welado Oy
Tehtävä 4. Siltojen ja taitorakenteiden ylläpidon projektinjohtopalvelut; WSP Finland Oy
Lisäksi rakennusten ja yleisten alueiden jaosto päätti oikeuttaa toimialajohtajan tekemään puitesopimukset valittujen palveluntuottajien kanssa sekä oikeuttaa kaupunkiympäristön toimialan viranhaltijat tilaamaan sopimustoimittajilta siltojen ja taitorakenteiden asiantuntijapalveluita sopimuskauden aikana voimassa olevien hankintavaltuuksien rajoissa.
Sopimus tulee voimaan aikaisintaan 1.1.2019 ja se päättyy 31.12.2020.
Sopimusta voidaan jatkaa enintään kahdella vuodella alkuperäistä sopimusta vastaavilla ehdoilla sen mukaisina kuin ne ovat voimassa sopimuskauden päättyessä yhden (1) + yhden (1) vuoden ajaksi (optiokausi).
Tilaaja voi ottaa käyttöön yhden optiovuoden kerrallaan tai päättää molempien optiovuosien käyttöönotosta ennen varsinaisen sopimuskauden päättymistä. Tilaaja päättää optiokausista ennen kulloinkin meneillään olevan sopimuskauden päättymistä.
Puitesopimus ei velvoita Tilaajaa ostamaan palveluja palvelutuottajalta. Tämä sopimus ei tuota puitejärjestelyyn valituille palvelutuottajalle yksinoikeutta kaupungin hankkimiin tässä sopimuksessa määriteltyihin palveluihin.
Hankinta on kilpailutettu kaupunkiympäristön toimialan toimesta hankintarenkaana yhteistyössä Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) ja Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän kanssa.
Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo hankintakaudella mahdolliset optiokaudet mukaan lukien on kaupunkiympäristön toimialan osalta 13,6 milj. euroa. Hankintarenkaan koko hankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo on 18 milj. euroa.
Sopimuskaudella noudatettava menettely hankinnoissa
Hankinta koskee toimeksiantoja, joita ei kilpailuteta erillishankintoina. Yksittäisen toimeksiannon arvo voi olla enintään 400 000 euroa (alv. 0 %).
1. Puitesopimuksen mukaiset toimeksiannot annetaan ensisijaisesti parhaan vertailuluvun (hinta ja laatupisteet) saaneelle projektipäällikölle, jolla on hankkeessa vaadittavat resurssit ja yrityksellä on lisäksi käytettävissä tehtävään vaadittavaa pätevää ja soveliasta työvoimaa työn toteuttamiseen. Jos etusijajärjestyksen perusteella ensisijainen projektipäällikkö ei pysty toteuttamaan tilausta tai tuottajan kanssa ei päästä yksimielisyyteen toimeksiannon veloitusperusteista tai jos tuottaja katsotaan esteelliseksi (esimerkiksi suunnitelmien tarkastaminen), pyydetään toimeksiantokohtaista tarjousta etusijajärjestyksessä seuraavalta.
2. Mikäli joku hankintalain mukaisista suorahankintaperusteista täyttyy, tilaus voidaan tehdä etusijajärjestyksestä poiketen sopivimmaksi katsotulta sopimustoimittajalta.
Etusijajärjestyksestä voidaan poiketa myös, jos
- Yksittäiseen toimeksiantoon liittyvään tarjouspyyntöön ei ole saatu vastausta kahdessa viikossa tai muutoin sovitussa aikataulussa.
- Jos toimeksiantoon saatu tarjous ei vastaa työmäärää tai se ei ole aikataulun, veloitusperusteiden tms. asioiden osalta hyväksyttävä.
- Yrityksen projektipäälliköiltä tai henkilöstöltä ei löydy tehtävään vaadittavia pätevyyksiä tai erityisosaamista. Jos aiemmasta vastaavasta tarjouspyynnöstä ja siihen liittyvästä resurssiselvityksestä on kulunut enintään 3 kk, ei tilaaja erikseen tarkasta uudelleen pätevyyksien tai erityisosaamisen olemassaoloa.
- Projektipäälliköllä tai tämän edustamalla yrityksellä on käynnissä olevia tuottajasta johtuvista syistä merkittävästi myöhässä olevia hankkeita.
- Hankkeen kokonaistalouden kannalta on edullisempaa tilata työ toiselta yritykseltä (esim. aiemman työvaiheen jatkaminen).
Erillishankkeena kilpailuttaminen / kevetty kilpailutus; Tilaaja järjestää kevennetyn kilpailutuksen puitesopimukseen valittujen tuottajien kesken erityistaitoa vaativissa tehtävissä, joita ei ole pystytty puitesopimuskilpailutuksessa riittävästi huomioimaan esimerkiksi: nostosillan koneistojen suunnittelu.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Siltojen ja taitorakenteiden asiantuntijapalveluiden puitesopimustoimittajien valinta on toteutettu avoimella menettelyllä.
Kyseessä on EU-kynnysarvon ylittävä palveluhankinta. Hankintailmoitus on lähetetty julkaistavaksi EU-laajuisesti 28.8.2018.
Hankinta on kilpailutettu kaupunkiympäristön toimialan toimesta hankintarenkaana yhteistyössä Helsingin kaupungin liikenneliikelaitoksen (HKL) ja Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän kanssa.
Hankintarenkaan tilaajaosapuolet tekevät puitesopimuksesta omat päätöksensä ja päättävät omalta osaltaan mahdollisten optiokausien käyttöönotosta.
Saapuneet tarjoukset ja niiden käsittely
Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 11.10.2018. Määräaikaan mennessä saapuivat tehtäväkohtaisesti seuraavat tarjoukset jotka on esitetty aakkosjärjestyksessä:
Tehtävä 1. Siltojen ja taitorakenteiden yleis- ja rakennussuunnittelu
Tehtävä 2. Siltojen ja taitorakenteiden kuntotutkimukset ja korjaussuunnittelu
Tehtävä 3. Siltojen ja taitorakenteiden rakentamisen projektinjohtopalvelut
Tehtävä 4. Siltojen ja taitorakenteiden ylläpidon projektinjohtopalvelut
Tarjouspyynnön mukaan tehtäväkohtaisesti sopimuskumppaneita valitaan seuraavasti:
Tehtävä 1. Siltojen ja taitorakenteiden yleis- ja rakennussuunnittelu, kuusi (6)
Tehtävä 2. Siltojen ja taitorakenteiden kuntotutkimukset ja korjaussuunnittelu, kuusi (6)
Tehtävä 3. Siltojen ja taitorakenteiden rakentamisen projektinjohtopalvelut, kolme (3)
Tehtävä 4. Siltojen ja taitorakenteiden ylläpidon projektinjohtopalvelut, kolme (3)
Tarjoajien soveltuvuuden arviointi
Tarjouspyynnössä on esitetty tarjoajien soveltuvuutta koskevat rahoitukselliseen ja taloudelliseen tilanteeseen liittyvät vaatimukset.
Kaikki tarjoajat ovat toimittaneet vaaditut selvitykset tarjouspyynnön mukaisesti ja täyttävät asetetut vaatimukset.
Tarjouspyynnössä on esitetty tarjoajan tekniseen suorituskykyyn ja ammatilliseen pätevyyteen liittyvät vaatimukset sekä tarjoukselle ja sen sisällölle vähimmäisvaatimukset ja niiden täyttymisen selvittämiseksi vaadittavat selvitykset.
Seuraavat tehtäväkohtaiset tarjoukset eivät täytä tarjouspyynnön vähimmäisvaatimusten mukaisia ehtoja projektipäälliköiden määrän tai ammatillisen pätevyyden vaatimusten osalta ja siten ne tulee sulkea tarjouskilpailusta:
Tehtävä 1. Tehtävä Siltojen ja taitorakenteiden yleis- ja rakennussuunnittelu; Pöyry Finland Oy
Tehtävä 3. Siltojen ja taitorakenteiden rakentamisen projektinjohtopalvelut; Welado Oy
Tehtävä 4. Siltojen ja taitorakenteiden ylläpidon projektinjohtopalvelut; WSP Finland Oy
Kaikki muut tarjoajat ovat toimittaneet vaaditut selvitykset tarjouspyynnön mukaisesti ja täyttävät asetetut vähimmäisvaatimukset.
Tarjousten vertailu
Tarjouspyynnössä on määritelty tarjousten vertailuperusteet. Kokonaistaloudellista edullisuutta vertaillaan tarjoajan projektipäälliköiden referensseistä saadun laatupisteiden painotetulla keskiarvolla ja tarjoajan vertailussa käytettävällä henkilöryhmän 01 aikaveloitushinnalla, tuntihinta. Hinnan painoarvo on 30 ja laadun painoarvo on 70.
Tarjousvertailun perusteella tehtäväkohtaisesti seuraavat valittavat tarjoajat ovat kokonaistaloudellisesti edullisimmat tarjoajat, jotka on esitetty aakkosjärjestyksessä. Puitesopimuksen mukaiset toimeksiannot annetaan ensisijaisesti tehtävittäin parhaan vertailuluvun (hinta ja laatupisteet) saaneelle projektipäällikölle, jolla on hankkeessa vaadittavat resurssit ja yrityksellä on lisäksi käytettävissä tehtävään vaadittavaa pätevää ja soveliasta työvoimaa työn toteuttamiseen.
Tehtävä 1. Siltojen ja taitorakenteiden yleis- ja rakennussuunnittelu, kuusi (6) tarjoajaa
Tehtävä 2. Siltojen ja taitorakenteiden kuntotutkimukset ja korjaussuunnittelu, kuusi (6) tarjoajaa
Tehtävä 3. Siltojen ja taitorakenteiden rakentamisen projektinjohtopalvelut, kolme (3) tarjoajaa
Tehtävä 4. Siltojen ja taitorakenteiden ylläpidon projektinjohtopalvelut, kaksi (2) tarjoajaa
Sopimuskaudella noudatettava menettely hankinnoissa
Hankinta koskee toimeksiantoja, joita ei kilpailuteta erillishankintoina. Yksittäisen toimeksiannon arvo voi olla enintään 400 000 euroa (alv. 0 %).
1. Puitesopimuksen mukaiset toimeksiannot annetaan ensisijaisesti parhaan vertailuluvun (hinta ja laatupisteet) saaneelle projektipäällikölle, jolla on hankkeessa vaadittavat resurssit ja yrityksellä on lisäksi käytettävissä tehtävään vaadittavaa pätevää ja soveliasta työvoimaa työn toteuttamiseen. Jos etusijajärjestyksen perusteella ensisijainen projektipäällikkö ei pysty toteuttamaan tilausta tai tuottajan kanssa ei päästä yksimielisyyteen toimeksiannon veloitusperusteista tai jos tuottaja katsotaan esteelliseksi (esimerkiksi suunnitelmien tarkastaminen), pyydetään toimeksiantokohtaista tarjousta etusijajärjestyksessä seuraavalta.
2. Mikäli joku hankintalain mukaisista suorahankintaperusteista täyttyy, tilaus voidaan tehdä etusijajärjestyksestä poiketen sopivimmaksi katsotulta sopimustoimittajalta.
Etusijajärjestyksestä voidaan poiketa myös, jos
- Yksittäiseen toimeksiantoon liittyvään tarjouspyyntöön ei ole saatu vastausta kahdessa viikossa tai muutoin sovitussa aikataulussa.
- Jos toimeksiantoon saatu tarjous ei vastaa työmäärää tai se ei ole aikataulun, veloitusperusteiden tms. asioiden osalta hyväksyttävä.
- Yrityksen projektipäälliköiltä tai henkilöstöltä ei löydy tehtävään vaadittavia pätevyyksiä tai erityisosaamista. Jos aiemmasta vastaavasta tarjouspyynnöstä ja siihen liittyvästä resurssiselvityksestä on kulunut enintään 3 kk, ei tilaaja erikseen tarkasta uudelleen pätevyyksien tai erityisosaamisen olemassaoloa.
- Projektipäälliköllä tai tämän edustamalla yrityksellä on käynnissä olevia tuottajasta johtuvista syistä merkittävästi myöhässä olevia hankkeita.
- Hankkeen kokonaistalouden kannalta on edullisempaa tilata työ toiselta yritykseltä (esim. aiemman työvaiheen jatkaminen).
Erillishankkeena kilpailuttaminen / kevetty kilpailutus; Tilaaja järjestää kevennetyn kilpailutuksen puitesopimukseen valittujen tuottajien kesken erityistaitoa vaativissa tehtävissä, joita ei ole pystytty puitesopimuskilpailutuksessa riittävästi huomioimaan esimerkiksi: nostosillan koneistojen suunnittelu.
Puitesopimus ei velvoita Tilaajaa ostamaan palveluja palvelutuottajalta. Tämä sopimus ei tuota puitejärjestelyyn valituille palvelutuottajalle yksinoikeutta kaupungin hankkimiin tässä sopimuksessa määriteltyihin palveluihin. Tilaaja ei sitoudu tilaamaan puitesopimuksen sisältämiä palveluja.
This decision was published on 14.01.2019
MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN
Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta vaatimalla hankintaoikaisua tai tekemällä valituksen markkinaoikeudelle taikka molemmat.
OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika
Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.
Muutoksenhaku markkinaoikeuteen ei estä vaatimasta hankintaoikaisua.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla
- hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.
Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.
Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin oikaisua vaativa haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
VALITUSOSOITUS MARKKINAOIKEUDELLE
Valitusaika
Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.
Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.
Hankintaoikaisun vireilletulo ei vaikuta siihen määräaikaan, jonka kuluessa asianosaisella on oikeus hakea muutosta valittamalla markkinaoikeudelle.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.
Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Valitusviranomainen
Valitus tehdään markkinaoikeudelle.
Markkinaoikeuden asiointiosoite on seuraava:
Postiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
00520 HELSINKI | |
Sähköpostiosoite: | markkinaoikeus@oikeus.fi |
Faksinumero: | 029 56 43314 |
Käyntiosoite: | Radanrakentajantie 5 |
Puhelinnumero: | 029 56 43300 |
Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipalvelussa osoitteessa: https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet
Valituksen muoto ja sisältö
Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava
- päätös, johon haetaan muutosta
- miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
- perusteet, joilla muutosta vaaditaan.
Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.
Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.
Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.
Valitukseen on liitettävä
- päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
- todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta
- asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle
Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle
Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayksikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimitetaan markkinaoikeudelle.
Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Odotusaika
EU-kynnysarvot ylittävien hankintojen osalta hankintasopimus voidaan tehdä aikaisintaan 14 päivän kuluttua siitä, kun ehdokas tai tarjoaja on saanut tai hänen katsotaan saaneen päätöksen ja valitusosoituksen tiedoksi.
Oikeudenkäyntimaksu
Markkinaoikeus perii asian käsittelystä maksua 2000 euroa, jos hankinnan arvo on alle 1 miljoona euroa; 4000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 1 miljoona euroa ja alle 10 miljoonaa euroa; ja 6000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 10 miljoonaa euroa.
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Presenter information
Ask for more info
Eero Sihvonen, projektinjohtaja, puhelin: 09 310 39448