Korvaushakemus presidentinvaalien 2018 vaalilautakuntiin ja toimikuntiin

For decisions released prior to 2019 a related decision heading is displayed for cases.
HEL 2018-007311
More recent handlings
§ 12

Korvaushakemus presidentinvaalien 2018 vaalilautakuntiin ja toimikuntiin

Hallintojohtaja

Päätös

Hallintojohtaja päätti, että 28.1.2018 pidettyjen presidentinvaalien yhteydessä vaalilautakuntiin ja vaalitoimikuntiin jäseniä nimenneille ryhmille maksetaan osallistumislistan mukaisesti 12 euroa jäsentä ja varajäsentä kohti, enintään 17 928 euroa, korvauksena vaalien yhteydessä em. henkilöiden nimeämisestä aiheutuneesta ylimääräisestä toimistotyöstä.

Kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 15001, Toimielinten toimintakustannukset pormestarin ja kaupunginkanslian käytettäväksi, projektinumerolta 1050010003 (= Toimielimet, muut menot).

Päätöksen perustelut

Vaalilainsäädännön mukaan kaupungin on asetettava vaaleja varten vaalilautakunnat ja -toimikunnat, joiden jäsenet edustavat tasapuolisesti eri poliittisia näkemyksiä.

Vaalilautakuntien jäsenten hakemisesta huolehtivat puolueiden helsinkiläiset piiri- ja kunnallisjärjestöt. Tästä aiheutuu sekä työtä että kustannuksia puolueiden piiritoimistoille.

Vaalilautakuntiin jäseniä asettaneet piirijärjestöt hakevat korvaushakemuksella 21.6.2018 korvausta presidentinvaalien 28.1.2018 vaalilautakuntien ja -toimikuntien organisoimisesta aiheutuneista kuluista, 12 euroa/jäsen ja varajäsen.

Kansliapäällikkö on päättänyt (24 § 22.1.2018), että ta-kohdan 15001, toimielinten toimintakustannukset, pormestarin ja kaupunginkanslian käytettäväksi, määrärahojen käytöstä päättää hallintohallinto-osasto.

This decision was published on 18.12.2018

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

, puhelin:

Soile Maunula, taloussuunnittelija, puhelin: 09 310 71337

soile.maunula@hel.fi

, puhelin:

Attachments

2. Presidentinvaalit 2018_Puolueiden edustajien toteutuneet lukumäärät lautakunnissa ja toimikunnissa

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.