Työnohjauksen hankintaa koskeva itseoikaisupäätös (ryhmät B ja D)

For decisions released prior to 2019 a related decision heading is displayed for cases.
HEL 2018-011581
More recent handlings
Case 12. / 242 §

Työnohjauksen hankintaa koskeva itseoikaisupäätös (ryhmät B ja D)

Education Committee

Päätös

Kasvatus- ja koulutuslautakunta päätti oikaista hankintapäätöksensä 18.9.2018 (§ 189), koska alkuperäisessä hankintapäätöksessä on ollut virhe. Lautakunta päätti hylätä ********** tarjouksen tarjouspyynnön vastaisena ja sen sijaan hyväksyä Jyväskylän koulutuskeskus/Kekkosen (ryhmä B) ja ********** (ryhmä D) tarjoukset, joiden tarjoukset täyttävät tarjouspyynnössä asetetut vaatimukset.

Käsittely

Kasvatus- ja koulutuslautakunta päätti käsitellä kahdennentoista esityksen kokouksen kolmantena asiana.

Asian aikana kuultavana oli hankintapäällikkö Kari Salovaara.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Hankintaoikaisun tekemisestä on määrätty hankintalain 132 §:ssä.

Hankintayksikkö havaitsi virheen alkuperäisessä hankintapäätöksessään HEL 2018-004645. ********** oli valittu psykologien työnohjaajaksi ja kasvatus- ja opetushenkilöstön työnohjaajaksi Helsingin kaupungin kasvatuksen ja koulutuksen toimialan työnohjauksen hankintaa koskevassa tarjouskilpailussa (hankintapäätöksen diaarinumero: HEL 2018-004645). Alkuperäinen hankintapäätös oli ollut virheellinen, sillä valituksi tulleella ********** ei ollut tarjouspyyntöasiakirjoissa vähimmäisvaatimuksena edellytettyä työnohjaajakoulutusta (40 ov/60 op). Huomatessaan virheensä hankintayksikkö päätti oikaista alkuperäisen hankintapäätöksen siinä ilmenneen virheen osalta.

Alkuperäisen hankintapäätöksen oikaisun seurauksena työnohjauksen hankintaa koskevassa tarjouskilpailussa valituksi tulevat Jyväskylän koulutuskeskus/Kekkonen (ryhmä B) ja ********** (ryhmä D), joiden tarjoukset täyttävät tarjouspyynnössä asetetut vaatimukset. Ryhmän B osa palveluntuottajan valinta tehtiin arvalla kolmen tarjoajan tarjousten ollessa hinnan ja laadun osalta tasapisteissä.

Close

This decision was published on 29.11.2018

VALITUSOSOITUS

Mikäli hankintaoikaisuvaatimuksen johdosta hankintapäätöstä muutetaan, on asianosaisella oikeus valittaa päätöksestä markkinaoikeudelle.

Valitusaika

Valitus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi käyttäen ehdokkaan tai tarjoajan hankintayksikölle ilmoittamaa sähköistä yhteystietoa, katsotaan vastaanottajan saaneen päätöksestä tiedon sinä päivänä, jolloin sähköinen viesti on vastaanottajan käytettävissä tämän vastaanottolaitteessa siten, että viestiä voidaan käsitellä.

Mikäli päätös on lähetetty tiedoksi tavallisena kirjeenä, ehdokkaan tai tarjoajan katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemäntenä päivänä kirjeen lähettämisestä, jollei ehdokas tai tarjoaja näytä tiedoksiannon tapahtuneen myöhemmin.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.

Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Valitusviranomainen

Valitus tehdään markkinaoikeudelle.

Markkinaoikeuden asiointiosoite on seuraava:

Postiosoite:
Radanrakentajantie 5
 
00520 HELSINKI
Sähköpostiosoite:
Faksinumero:
029 56 43314
Käyntiosoite:
Radanrakentajantie 5
Puhelinnumero:
029 56 43300
Valituksen muoto ja sisältö

Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Valituksessa, joka on osoitettava valitusviranomaiselle, on ilmoitettava

  • päätös, johon haetaan muutosta
  • miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi
  • perusteet, joilla muutosta vaaditaan.

Valituksessa on ilmoitettava valittajan nimi ja kotikunta. Jos valittajan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos valituksen laatijana on joku muu henkilö, valituksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.

Valituksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset valittajalle voidaan toimittaa.

Valittajan, laillisen edustajan tai asiamiehen on allekirjoitettava valitus. Sähköistä asiakirjaa ei kuitenkaan tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Valitukseen on liitettävä

  • päätös, johon haetaan muutosta valittamalla, alkuperäisenä tai jäljennöksenä
  • todistus siitä, minä päivänä päätös on annettu tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta
  • asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Ilmoitus valituksen tekemisestä hankintayksikölle

Valittajan tai hänen edustajansa on ilmoitettava kirjallisesti hankintayksikölle asian saattamisesta markkinaoikeuden käsiteltäväksi. Ilmoitus on toimitettava viimeistään silloin, kun hankintaa koskeva valitus toimitetaan markkinaoikeudelle.

Ilmoitus on tehtävä osoitteeseen:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700
Oikeudenkäyntimaksu

Markkinaoikeus perii asian käsittelystä maksua 2000 euroa, jos hankinnan arvo on alle 1 miljoona euroa; 4000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 1 miljoona euroa ja alle 10 miljoonaa euroa; ja 6000 euroa, jos hankinnan arvo on vähintään 10 miljoonaa euroa.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Close

Presenter information

kasvatuksen ja koulutuksen toimialajohtaja
Liisa Pohjolainen

Ask for more info

Janne Tarkoma, hankintalakimies, puhelin: 09 310 21582

janne.tarkoma@hel.fi

Attachments

1. Ryhmä B, taulukko
2. Ryhmä D, taulukko

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.