Liikennejärjestelyt, Violanpuisto, tilapäiset liikennejärjestelyt

HEL 2019-002717
More recent handlings
§ 15

Violanpuiston ympäristön väliaikaiset liikennejärjestelyt

Liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö

Päätös

Liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö päätti, että toteutetaan väliaikaiset liikennejärjestelyt Violanpuiston ympäristössä piirustuksen 6953 mukaisesti korkeintaan 28.2.2024 saakka.

Kustannusennuste

Rakennukset ja yleiset alueet, Rakennuttaminen 3 000 euroa

Päätöksen perustelut

Kaupunkiympäristölautakunnan ympäristö- ja lupajaosto päätti 14.9.2018 § 164 myöntää tilapäisen rakennusluvan Violanpuistoon osoitteeseen Saarenkatu 11 sijoitettavalle paviljonkipäiväkodille.

Väliaikaisen paviljonkipäiväkodin saatto- ja huoltoliikenteen järjestelyt vaativat muutoksia alueen liikennejärjestelyihin.

Päiväkodin huoltoliikenne kulkee Hermannin rantatien puolelta huoltoliikenteelle sallittua puistokäytävää pitkin. Saattoliikenteelle osoitetaan pysäköintipaikkoja tilapäisen rakennusluvan liikennesuunnitelmaselostusliitteen mukaisesti LPA-tontille 21/21001/1 sekä Vellamonkadun varteen.

LPA-tontin 21/21001/1 pysäköintialueen käytöstä tehdään erillinen sopimus.

Toteutetaan tilapäisen rakennusluvan liikennesuunnitelmaselostuksen mukaiset järjestelyt päiväkodin toiminnan ajaksi, mutta korkeintaan viideksi vuodeksi, jonka jälkeen palautetaan järjestelyt muuttuneilta osin piirustuksen 5734 mukaisiksi ja Vellamonkadun varren saattopaikat palautetaan asukaspysäköintipaikoiksi. Liikennesuunnitelmaselostuksesta poiketen puiston itäpuoleiselle puistokäytävälle ei asenneta automaattista sulkulaitetta. Automaattinen sulkulaite korvataan asettamalla ajoeste sulkemaan ajoyhteyden Saarenkadulta Violan puiston puistokäytäville.

This decision was published on 11.03.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Taneli Nissinen, tiimipäällikkö, puhelin: 09 310 37447

taneli.nissinen@hel.fi

Decisionmaker

Reetta Putkonen
liikenne- ja katusuunnittelupäällikkö