Hankinta, 6Aika – Kasvun ekosysteemit –hankkeen viestintäpalvelut, kaupunginkanslia

HEL 2019-003397
More recent handlings
§ 29

6Aika – Kasvun ekosysteemit -hankkeen viestintäpalveluiden hankinta

Elinkeinojohtaja

Päätös

Elinkeinojohtaja päätti hyväksyä Design Inspis Oy:n tarjouksen 6Aika – Kasvun ekosysteemit -hankkeen viestintäpalveluista.

Hankinnan arvonlisäveroton kokonaisarvo on 4860 euroa ja lisäksi voidaan myöhemmin hankkeen toteutusaikana syntyvien tarpeiden mukaan hankkia tarjouksen mukaisia palveluita lisätöinä hintaan 75 €/t (+ alv). Myöhemmin erikseen sovittavien lisätöiden kanssa hankinnan ennakoitu kokonaisarvo on 8610 euroa (+ alv), joka sisältää nyt hankittavat palvelut (4860 euroa) ja arvioidut lisätyöt (50 t). Lisätöiden hankkimiseen ei sitouduta vielä. Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alle jäävä pienhankinta, johon ei sovelleta hankintalakia.

Hankintaan liittyvät kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 1 50 04 keskitetty hanketoiminta, kaupunginkanslian käytettäväksi, projektinumero 10980010041202 (6Aika – Kasvun ekosysteemit).

Päätöksen perustelut

6Aika – Kasvun ekosysteemit: Yritysten kasvun mahdollistaminen kuutoskaupunkien yhteistyössä -hanke tukee kasvuhakuisia yrityksiä kiinnittymään niille sopiviin palveluihin ja verkostoihin. Kuusi Suomen suurinta kaupunkia kehittävät innovaatioekosysteemejä panostamalla yritysten toimintaedellytyksiin, toimijoiden verkostoitumiseen valtakunnallisesti ja kansainvälisesti sekä uusien aloitteiden käynnistämiseen. Hanke parantaa yritysten palvelupolkuja ja tietopalveluita sekä vahvistaa innovaatiokeskittymiä ja tutkimus- ja tuotekehitystoiminnan verkostoja.

Hankittavat viestintäpalvelut toteuttavat hankkeen markkinointiviestintää, tukevat hankkeen toteutusta ja viestintää yrityksille, korkeakouluille ja muille kehittämisen kumppaneille sekä auttavat kaupunkien yhteistyötä kasvuhakuisten yritysten palveluiden kehittämisessä. Viestintäpalveluihin sisältyy hankkeen ydinviestien muotoilu, yhteinen visuaalinen ilme ja ohjeistus hankepartnereiden käyttöön sekä juliste, roll up-, uutiskirje-, esitys- ja esitepohja hankkeelle. Myöhemmin erikseen sovittavat lisätyöt voivat liittyä esimerkiksi edellä mainittujen tilausten myöhemmin havaittavien muutostarpeiden toteutukseen tai muuhun viestinnälliseen yhteistyöhön hankkeen kanssa. Lisätöitä voidaan hankkia hankkeen toteutusaikana, joka hankesuunnitelmassa on tällä hetkellä 1.8.2018-31.12.2020.

Tarjouspyyntö lähetettiin kymmenelle toimijalle sähköpostitse 19.2.2019. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 7.3.2019 klo 16, johon mennessä saapui sähköpostitse yhdeksän tarjousta:

-Design Inspis Oy
-G Works Oy
-Kaiku Helsinki Oy
-Kaskas Media Oy
-N2 Albino Oy
-Netprofile Finland Oy
-Red & Blue Oy
-San Francisco Oy
-Vapa Media Oy

Tarjouksille asetettiin sisältövaatimuksia, jotka kaikki määräajassa saapuneet tarjoukset täyttivät. Tarjouksen valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus seuraavien arviointiperusteiden mukaisesti:

Tarjoajan referenssit (painotus 60 %)
a) sisällöllinen kiinnostavuus ja vastaavuus suhteessa tämän tarjouspyynnön kohteeseen ja hankkeen tavoittelemaan kohderyhmään (kasvuhakuiset yritykset, ekosysteemien kehittäjät) (painotus 1/2 referenssiosiosta)
b) visuaalinen selkeys ja tyylikkyys (painotus 1/2 referenssiosiosta)
Arvonlisäveroton hinta (painotus 40 %)
a) tarjouksen kokonaishinta tarjouspyynnössä esitetyistä osioista a-h (painotus 2/3 hintaosiosta)
b) lisätöiden tuntihinta (painotus 1/3 hintaosiosta)
 

Monet tarjouksista olivat laadukkaita referensseiltään ja sisällöllisesti kiinnostavia tarjouspyynnön kohdetta ja hankkeen tavoittelemaan kohderyhmää ajatellen. Hintaerot toivat kuitenkin erottelua tarjousten saamiin pisteisiin. Tarjousvertailu löytyy liitteenä.

Design Inspis Oy:n tarjous sai vertailussa suurimman pistemäärän ja oli näin ollen tarjouksista kokonaistaloudellisesti edullisin.

Hankintasopimus sopijapuolten välillä syntyy myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla sopimuksella.

This decision was published on 23.04.2019

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.

Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Saana Rantsi, projektikoordinaattori, puhelin: 09 310 70841

saana.rantsi@hel.fi

Ari Seppänen, puhelin: 09 310 32618

ari.seppanen@hel.fi

Decisionmaker

Marja-Leena Rinkineva
elinkeinojohtaja
Santtu von Bruun
yksikön päällikkö