Vuokraus, maa-alue, Capellan puistotie 11, Sörnäinen, Q-Park Finland Oy

HEL 2019-004904
More recent handlings
§ 91
This decisionmaker is no longer active

Maa-alueen, noin 1 400 m², vuokraaminen Q-park Finland Oy:lle 10. kaupunginosasta, Sörnäinen, Capellan puistotie 11, pysäköintialuetta varten, 1.10.2018 lukien

Tiimipäällikkö

Päätös

Kaupunkiympäristön alueidenkäytön tiimipäällikkö päätti jatkaa liitekartan mukaista 1 400 m² maa-alueen vuokraamista tilapäistä pysäköintialuetta varten Q-park Finland Oy:lle (Y-tunnus 2208141-1). Edellisestä vuokrauksesta on tehty alueidenkäytön tiimipäällikön päätös 28 § 27.02.2018 HEL 2018-002070.

Alue sijaitsee 10. kaupunginosassa (Sörnäinen), osoitteessa Capellan puistotie 11, korttelissa 10602 (091-010-0602-0001), tontilla 1.

Vuokrasopimus on voimassa 1.10.2018 alkaen toistaiseksi kahden viikon irtisanomisajalla kuitenkin kauintaan 30.4.2020 asti.

1.10.2018 lähtien alueesta peritään yhteensä 1190,00 euron kuukausivuokra (1400 m² x 0,85 euroa/m²). Ensimmäinen erä jo kuluneesta vuokra-ajasta tulee suorittaa kertamaksuna Helsingin kaupungin lähettämän laskun mukaisesti. Tämän ensimmäisen erän jälkeen vuokra on maksettava kuukausittain etukäteen kuun ensimmäiseen päivään mennessä.

Alue vuokrataan samoilla ehdoilla, kuin alueidenkäytön tiimipäällikön päätöksen 28 § 27.02.2018 HEL 2018-002070 mukana olevassa sopimuksessa on määritelty.

Alueiden käytön tiimipäällikkö päätti hyväksyä ja allekirjoittaa päätöksen.

Päätöksen perustelut

Alue vuokrataan Q-park Finland Oy:lle, joka saa käyttää aluetta ajoneuvojen pysäköintialueena. Vuokralaisen tulee selvittää rakentamistoimenpiteiden luvanvaraisuus ennen toimenpiteeseen ryhtymistä ja hankkia tähän mahdollisesti tarvittavat luvat muun muassa Kaupunkiympäristön rakennusvalvontapalveluilta.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan päätöksen 15.5.2018 § 251 perusteella on alueiden käytön tiimipäällikölle delegoitu oikeus päättää vähämerkityksellisistä alueen käyttöön liittyvistä sopimuksista siten, että toistaiseksi voimassa olevien sopimusten irtisanomisaika on korkeintaan 6 kuukautta ja määräaikaisten sopimusten kesto enintään yhden vuoden.

This decision was published on 10.05.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Jouko Lappalainen, tarkastaja, puhelin: 09 310 39046

jouko.lappalainen@hel.fi

Decisionmaker

Iiro Grönberg
tiimipäällikkö

Attachments

1. Hakemus
3. Päätös 28 § 27.02.2018

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.