Virkasuhteen täyttäminen, KYMP, palvelut ja luvat -palvelukokonaisuus, rakennusvalvontapalvelun Lupayksikkö 1, yksikön päällikön virka

HEL 2019-009042
More recent handlings
§ 16

Kaupunkiympäristön toimialan palvelut- ja luvat palvelukokonaisuuden rakennusvalvontapalvelun lupayksikkö 1:n yksikön päällikön viran täyttäminen

Asiakkuusjohtaja

Päätös

Palvelut- ja luvat palvelukokonaisuuden asiakkuusjohtaja päätti valita rakennusvalvontapalvelun lupayksikkö 1:n yksikön päällikön virkaan (035452) ********** 2.12.2019 alkaen 4600 euron tehtäväkohtaisella palkalla.

Valitun henkilön ei tarvitse esittää selvitystä terveydentilastaan, sillä hän on kaupungin vakinaisessa palveluksessa ja on aiemmin esittänyt ko. selvityksen.

Viran vastaanottoon ei sisälly koeaikaa, sillä valittu henkilö on hoitanut esimiestehtäviä rakennusvalvontapalvelussa 1.6.2017 alkaen.

Päätöksen perustelut

Yksikön päällikön virka tuli avoimeksi viran hoitajan siirtyessä toisiin tehtäviin kaupungin palveluksessa.

Hallintosäännön 10 luvun 1 §:n 1 mom. 3 kohdan mukaan vakinaiseen palvelussuhteeseen otetaan yksi yli-periaatteella, jolloin päättäjä tässä tapauksessa on asiakkuusjohtaja.

Viran täyttömenettely

Virka on ollut julkisesti haettavana 23.8.2019-16.9.2019. Hakuaika päättyi 16.9.2019 klo 16.00. Hakuilmoitus julkaistiin kaupungin sähköisessä rekrytointipalvelussa, TE-palveluissa, LinkedInissä, Kuntatekniikan foorumi Kunfo:ssa, tekniikan asiantuntijat ry (KTK ry) rekrytointikanavassa, Duunitorilla, rakennuslehti.fi:ssä, Rakennuslehden sekä Helsingin Sanomien printtiversiossa.

Yksikön päällikön tehtävänä on koordinoida uudisrakentamista koko kaupungin alueella. Hän johtaa yksikköä, joka vastaa alueellaan uudisrakentamiseen, korjausrakentamiseen, käyttötarkoituksen muutoksiin, kaupunkikuvaan, rakennussuojeluun ja julkiseen ulkotilaan liittyvistä rakennusvalvonnan lupa- ja muista asioista. Yksikön päällikön tehtäviin kuuluu lisäksi mm. yksikön prosessien ja toimintatapojen kehittämistä sekä esittelijänä toimimista ympäristö- ja lupajaostossa osassa tilapäisiä lupia ja oikaisuvaatimusasioita.

Yksikön päällikön kelpoisuusvaatimuksena on tehtävään soveltuva
ylempi korkeakoulututkinto sekä suomen kielen erinomainen ja ruotsin kielen tyydyttävä suullinen ja kirjallinen taito. Muodollisten kelpoisuusvaatimusten lisäksi hakuilmoituksessa ilmoitettiin arvostettavan yhteistyökykyä, asiakaslähtöistä työotetta sekä uudisrakentamiseen liittyvää kokemusta. Erinomaiset vuorovaikutustaidot ovat välttämättömät ja tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää johtamistaitoa ja kokemusta.

Virkoja täytettäessä tulee ottaa huomioon perustuslain 125 §:ssä säädetyt yleiset nimitysperusteet julkisiin virkoihin eli taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Valintaprosessi

Yksikön päällikön virkaa haki hakuajan kuluessa kuusi henkilöä. Liitteenä on hakemusten perusteella laadittu yhteenveto hakijoista. Yhteenvedon tiedot perustuvat hakijan hakemuksessaan antamiin tietoihin.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin ********** Hakijoita haastattelivat 24.9.2019 ja 2-3.10.2019 **********

Hakemusten ja haastatteluiden perusteella henkilöarviointiin kutsuttiin neljä hakijaa: ********** Henkilöarvioinnit suoritti 14-18.10.2019 Psycon Oy.

**********

**********

**********

**********

Perustelut valintaesitykselle

Rakennusvalvontapalvelun lupayksikkö 1:n yksikön päällikön tehtävässä korostuu johtamistaidot ja -kokemus sekä näkemys johdettavan yksikön toimintakentästä sekä uudisrakentamisesta. Yksikön päällikön tehtäviin kuuluu prosessien ja toimintatapojen kehittämistä sekä uudisrakentamisen koordinointia koko kaupungin alueella.

Kokonaisarvioinnin perusteella, joka perustuu hakuasiakirjoihin, haastatteluun ja henkilöarviointiin parhaimmat edellytykset lupayksikkö 1:n yksikön päällikön viran menestykselliseen hoitamiseen on **********

Hän on hoitanut haettavana olevaa virkaa määräaikaisena 1.10.2019 alkaen ja tätä ennen toiminut rakennusvalvontapalveluissa tiimipäällikkönä. Hänellä on viran hoidon kannalta erittäin monipuolista osaamista rakentamisesta, suunnittelusta sekä viranomaistoiminnasta ja lupakäsittelystä. Hänellä on tehtävään vaadittava ylempi korkeakoulututkinto ja häneltä löytyy tehtävässä tarvittavaa johtamisosaamista.

This decision was published on 11.11.2019

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Pekka Henttonen, asiakkuusjohtaja, puhelin: 09 310 38479

pekka.henttonen@hel.fi

Decisionmaker

Pekka Henttonen
asiakkuusjohtaja

Attachments

1. Hakijayhteenveto, työavain 6-135-19, henkilöreksiteri, julkisuus rajoitettu

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.