Päivystysapu 116 117-numeroon liittyvä yhteistyö ja kustannusten jakaminen HUS:n ja Helsingin kaupungin välillä

HEL 2019-009353
More recent handlings
§ 48
This decisionmaker is no longer active

Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvä yhteistyö ja kustannusten jakaminen HUS:n ja Helsingin kaupungin välillä

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti hyväksyä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymän (HUS) ja Helsingin kaupungin välisen uudistetun sopimuksen Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta.

Päätöksen perustelut

HUS-alueella on otettu käyttöön 9.10.2017 lähtien yleiseurooppalainen 116 117 -palvelunumero Päivystysapu-nimistä kiireellisen hoidon neuvonta- ja ohjauspalvelua varten. Päivystysapu tarjoaa 24/7 puhelinpalvelun kansalaisten ja ammattilaisten kiireellisen hoidon ohjauksen ja neuvonnan kysymyksissä.

Helsinki ja HUS ovat sopineet 116 117 -numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jaosta 20.11.2019 allekirjoitetulla sopimuksella päivystysavun 116 117 -numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta (toimialajohtajan viranhaltijapäätös 6.9.2019 § 122). HUS on siirtynyt tämän jälkeen 116 117 -numeron käytössä Sotedigi Oy:n kilpailuttaman puitesopimuksen myötä uuteen sairaanhoitopiirikohtaiseen sopimukseen. Uuden sopimuksen myötä puheluiden hinnoittelu on muuttunut siten, että 116 117 -palvelunumeron siirtomaksu on 0,1013 € / min (alv 0 %) kun aikaisemman sopimuksen mukainen vanha hinnoittelu oli 0,18 €/min (alv 0%) matkapuhelinverossa ja 0,08 €/min (alv 0%) lankapuhelinverkossa.

Helsingin kaupungin ja HUS:n välisellä uudistetulla sopimuksella sovitaan 116 117 -numeron käyttökustannusten jaon jatkumisesta HUSin ja Helsingin kesken. Tällä uudistetulla sopimuksella HUS ja Helsinki sopivat yhteistyöstä 116 117-numeron käyttökustannusten jakamisesta sopijapuolten kesken 1.11.2019 lähtien.

Sopimus astuu voimaan molempien osapuolten allekirjoitettua sopimuksen.

Sopimus korvaa voimaan astuessaan aikaisemman 20.11.2019 allekirjoitetun sopimuksen Päivystysavun 116 117 -numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta.

This decision was published on 27.02.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Atte Viinikka, yksikön päällikkö, puhelin:

atte.viinikka@hel.fi

Timo Lukkarinen, terveysasemien johtajalääkäri, puhelin:

timo.j.lukkarinen@hel.fi

Decisionmaker

Juha Jolkkonen
sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Attachments

1. Sopimus Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta (uusittu)
2. Liite 1. Sopimus Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta (uusittu)
3. Liite 2. Sopimus Päivystysavun 116 117-numeroon liittyvästä yhteistyöstä ja kustannusten jakamisesta (uusittu)

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.