Rahoituksen myöntäminen, nuorten palkkaaminen Siisti kesä -hankkeeseen kesälle 2020

HEL 2020-000343
More recent handlings
§ 22

Rahoituksen myöntäminen nuorten palkkaamiseen Siisti kesä -hankkeessa vuonna 2020

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö päätti myöntää määrärahaa seuraavasti, viitaten kaupunginhallituksen päätökseen 20.1.2020 § 42 talousarvion kohdalta 1 30 01 (Khn käyttövarat kaupunginkanslian käytettäväksi) nuorten palkkaamiseen Siisti kesä -hankkeeseen:

Stara, palkkakustannukset 360 335 euroa

  • tili 404100, palvelussuhdelajikoodi TMI ja projektinumero 104020100401

Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala, liikuntapalvelut, palkkakustannukset 440 435 euroa ja muut kulut 50 000 euroa

  • tili 404100, palvelussuhdelajikoodi TMI ja projektinumero 104020100403

Kustannukset ovat yhteensä 850 770 euroa sisältäen palkan, sivukulut, lomarahan ja muut kulut.

Palkanmaksun ja muiden kustannusten osalta toimitaan hankkeesta annetun ohjeen mukaisesti.

Päätöksen perustelut

Kyseessä on kansliapäällikön toimivaltaan kuuluva asia (Helsingin kaupungin hallintosääntö, 12 Luku, 1 §). Kaupunginkanslia on valmistellut yhteistyössä rakentamispalveluliikelaitos Staran ja Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan liikuntapalveluiden kanssa Siisti kesä -hankkeen toteutuksen vuoden 2020 osalta.

Kaupunginhallituksen myöntämiä määrärahoja kohdennetaan lisähenkilöstön palkkakustannuksiin, työntekijöiden suojavaatetukseen ja työvälineistöön, työvälineiden ja työntekijöiden kuljetuskustannuksiin sekä välttämättömään turvakoulutukseen, jotka ovat pakollisia muun muassa työskenneltäessä liikennöidyillä alueilla.

Hankkeeseen palkataan yhteensä noin 270 kesätyöntekijää. Vuonna 2019 hankkeeseen palkattiin noin 278 kesätyöntekijää ja rahoitusta oli haettu 313 henkilön palkkaamiseen.

  • Palkkakustannukset ovat 800 770 euroa.
  • Muut kustannukset ovat 50 000 euroa.

Yhteensä kustannukset ovat 850 770 euroa.

Kaupungin viihtyisyyteen on varattu vuodelle 2020 kaupunginhallituksen käytettäväksi määrärahaa talousarvion kohdalle 1 30 01. Siisti kesä -hankkeen rahoitus on aiempia vuosia pienempi johtuen rahoituksen jakamisesta Maailman toimivin kaupunki -kesärekryhankkeelle (120 000 euroa).

This decision was published on 30.01.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Emmi Korvola, hr-asiantuntija, puhelin: 09 310 36593

emmi.korvola@hel.fi

Decisionmaker

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö

Attachments

1. Siisti kesä -hankkeen käyttösuunnitelma vuodelle 2020

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.