Aukioloajat, vammaistyön toimipisteet, tilapäiset sulkemiset ja toiminnan tilapäinen supistaminen kesällä 2020
Vammaistyön toimipisteiden tilapäiset sulkemiset ja toiminnan tilapäinen supistaminen kesällä 2020
Päätös
Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti, että vammaisten työ- ja päivätoiminnan alla mainitut toimipisteet pidetään tilapäisesti suljettuna kesälomien vuoksi ajalla 6. - 31.7.2020. Samalla tämä päätös kumoaa perhe- ja sosiaalipalvelujen johtajan 13.5.2020 tekemän päätöksen 29 §.
Haavikon opetus- ja aikuiskasvatuskeskus
Vammaistyön Cäpsän toimipiste
Vammaistyön Töölön toimipiste
Vammaistyön Vallilan toimipiste
Pasilan toimintakeskus
Sofianlehdon toimintakeskus
Toimintakeskus Kalasatama
Toimintakeskus Polku
Toimintakeskus Tanhua.
Tarvittaessa korvaava toiminta järjestetään asiakkaalle ostopalveluna.
Lisäksi perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti kehitysvammapoliklinikan aukioloajan tilapäisestä supistamisesta ajalla 22.6. - 2.8.2020. Kehitysvammapoliklinikka, osoitteessa Sofianlehdonkatu 8 A-rakennus, on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8.00 - 15.00 (normaali aukioloaika on klo 8.00 - 16.00).
Asiakkaille on tiedotettu yksiköiden kiinniolosta ja supistetusta aukioloajasta.
Päätöksen perustelut
Toimipisteiden tilapäisen sulkemisen sekä toiminnan ja aukioloaikojen supistamisen syynä on kesäloma-ajasta johtuva vähentynyt palvelutarve ja henkilöstön vuosilomat.
Hallintosäännön 18 luvun 4 §:n mukaan palvelukokonaisuuden johtaja päättää hoitopaikkojen tilapäisistä muutoksista ja toimintayksiköiden aukioloajoista.
This decision was published on 04.06.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Pauliina Vähäpesola, työ- ja päivätoiminnan päällikkö, puhelin: 09 310 43155