Hankinta, Lasten puheterapiakuntoutukset ja psykologiset tutkimukset, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2020-004375
More recent handlings
§ 34
This decisionmaker is no longer active

Lasten puheterapiakuntoutusten ja psykologisten tutkimusten pienhankinta

Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja

Päätös

Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja päätti hyväksyä Lasten puheterapiakuntoutusten ja psykologipalveluiden hankinnan palveluntuottajiksi kohderyhmittäin seuraavat tarjoukset:

1A Lasten puheterapiakuntoutukset / suomenkielinen

Yksilöllinen

1. Hippo Terapiaklinikka Oy

2. CogniMed Oy

3. Tutoris Oy

4. Puheterapeutti **********

5. Coronaria Terapeija Oy

Ryhmämuotoinen

1. Tutoris Oy

2. Hippo Terapiaklinikka Oy

3. Coronaria Terapeija Oy

4. CogniMed Oy

1B Lasten puheterapiakuntoutukset / ruotsinkielinen

Yksilöllinen

1. Hippo Terapiaklinikka Oy

2. CogniMed Oy

3. Folkhälsan Välfärd Ab

4. Tutoris Oy

5. Coronaria Terapeija Oy

Ryhmämuotoinen

1. Tutoris Oy

2. Folkhälsan Välfärd Ab

3. Hippo Terapiaklinikka Oy

4. Coronaria Terapeija Oy

5. CogniMed Oy

2A Lasten psykologiset tutkimukset / suomenkielinen

1. CogniMed Oy

2. Hippo Terapiaklinikka Oy

3. Ludus Oy Tutkimus- ja kuntoutuspalvelut

4. Coronaria Terapeija Oy

2B Lasten psykologiset tutkimukset / ruotsinkielinen

1. Folkhälsan Välfärd Ab

2. Hippo Terapiaklinikka Oy

Hankinnan arvioitu kokonaisarvo on enintään 120 000 euroa (alv 0 %) koko sopimuskaudelle.

Päätöksen perustelut

Hankinnan kohteena on sekä suomen- että ruotsinkieliset Lasten puheterapiakuntoutukset ja psykologipalvelut. Kuntoutus voi olla ryhmä- tai yksilömuotoista tai näiden yhdistelmä.

Lasten puheterapiakuntoutusten ja psykologipalveluiden hankinta toteutettiin kevennettynä kilpailutuksena rajoitetulla menettelyllä. Tarjouspyyntö lähetettiin seuraaville palveluntuottajille:

-Tutoris Oy

-Coronaria Terapeija Oy

-CogniMed Oy

-Ludus Oy Tutkimus- ja kuntoutuspalvelut

-Folkhälsan Välfärd Ab

-Hippo Terapiaklinikka Oy

-Puheterapeutti **********

-Tmi **********

Kyseessä on kansallisen kynnysarvon alle jäävä pienhankinta, johon ei sovelleta hankintalakia.

Tarjouspyyntö lähetettiin palveluntuottajille 12.5.2020. Lisätietokysymykset hankintaan tuli esittää 19.5.2020 klo 15 mennessä, ja kysymyksiin vastattiin viimeistään 25.5.2020.

Tarjouspyyntöasiakirjoissa määriteltiin hankittava palvelu sekä tarjoajille että hankittavalle palvelulle asetettavat vähimmäisvaatimukset. Vaatimusten tulee toteutua koko sopimuskauden ajan. Tarjousten valintaperusteena oli kokonaistaloudellinen edullisuus siten, että hinnan painoarvo oli 100 %.

Tarjoaja saattoi jättää tarjouksen joko yhdestä tai useammasta tarjouspyynnön kohderyhmästä. Lisäksi tarjoaja saattoi jättää yhdellä tarjouksella tarjouksen joko yhdestä tai useammasta henkilöstä.

Määräaikaan 2.6.2020 klo 12 mennessä tarjouksen jättivät:

-Hippo Terapiaklinikka Oy

-Tutoris Oy

-Coronaria Terapeija Oy

-CogniMed Oy

-Ludus Oy Tutkimus- ja kuntoutuspalvelut

-Folkhälsan Välfärd Ab

-Puheterapeutti **********

Tarjousvertailu tehtiin kohderyhmittäin ja kohderyhmissä 1A ja 1B tarjousvertailu tehtiin yksilö- ja ryhmämuodoittain. Kaikki tarjoukset hyväksyttiin ja palveluntuottajat on asetettu etusijajärjestykseen hinnan perusteella, kts. liite 1 vertailutaulukko. Tilaaja valitsee puitejärjestelyyn kuuluvien palveluntuottajien keskuudesta asiakkaalle hänen tarpeitaan vastaavan palveluntuottajan. Palveluntuottajan valinnassa huomioidaan asiakaskohtaisesti palveluntuottajan vastaanottotilan sijainti (palvelun tuottamisen sijainti). Mikäli asiakkaan tarpeita vastaavia palveluntuottajia on useita, valitaan palveluntuottaja edullisuusjärjestyksen mukaisesti. Mikäli valitulla palveluntuottajalla ei ole tarjota aikaa kohtuullisen ajan sisällä, valitaan järjestyksessä seuraava asiakkaalle soveltuva
palveluntuottaja.

Hankinnan suunniteltu sopimuskausi on 1.8.2020 – 31.7.2022. Sopimus syntyy vasta, kun molemmat osapuolet ovat allekirjoittaneet sopimuksen.

Sosiaali- ja terveystoimiala ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan palvelua tilataan tarpeen mukaan.

Päätös on ehdollinen jokaisen palveluntuottajan osalta sillä ehdolla, että he toimittavat vaadittavat lisäselvitykset ennen sopimusten allekirjoittamista.

Perhe- ja sosiaalipalvelujen johtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020, § 19.

This decision was published on 18.06.2020

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.

Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Markus Salonen, keskitettyjen palvelujen päällikkö, puhelin: 09 310 44527

markus.salonen@hel.fi

Sirpa Salonen, johtava psykoterapeutti, puhelin: 09 310 56617

sirpa.s.salonen@hel.fi

Decisionmaker

Maarit Sulavuori
perhe- ja sosiaalipalvelujen johtaja

Attachments

1. Vertailutaulukko

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.