Virkanimikkeen muuttaminen, henkilöstöpolitiikan päällikkö, kaupunginkanslia

HEL 2020-006118
More recent handlings
§ 126

Henkilöstöpolitiikan päällikön viran nimikkeen muuttaminen kaupunginkansliassa

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö muutti henkilöstöpolitiikan päällikön viran nimikkeen henkilöstöpolitiikan johtajaksi 29.4.2020 alkaen. Virka sijaitsee henkilöstöosaston Vastuullinen työnantaja -yksikössä kaupunginkansliassa.

Päätöksen perustelut

Kansliapäällikkö päättää kaupunginkanslian viranhaltijoiden virkasuhteisiin liittyvistä asioista (Hallintosääntö 12 luku 1 § 2 mom. 12 kohta).

Henkilöstöpolitiikan johtaja -nimike kuvaa viran tehtäviä henkilöstöpolitiikan päällikkö -nimikettä paremmin. Henkilöstöpolitiikan johtajan tehtävät sisältävät laajoja henkilöstöjohtamisen ja työnantajapolitiikan kysymyksiä. Henkilöstöpolitiikan johtaja toimii henkilöstöjohtajan sijaisena ja tekee päätöksiä sellaisissa henkilöstöpoliittisissa asioissa, jotka henkilöstöjohtaja on viranhaltijalle delegoinut, kuten tehtäväkohtaisen palkan päätöksissä.

Viran nimikkeen muuttaminen koskee henkilöstöpolitiikan päällikön virkaa, joka on täytetty vakinaisesti. Henkilöä, jota virkanimikemuutos koskee, on kuultu henkilökohtaisesti.

This decision was published on 26.05.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Karoliina Ruuskanen, henkilöstöpäällikkö, puhelin: 09 310 25277

karoliina.ruuskanen@hel.fi

Decisionmaker

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Karoliina Ruuskanen
henkilöstöpäällikkö