Hankinta, päätösseminaarin virtuaalinen toteutus, 6Aika tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke, kaupunginkanslia

HEL 2020-008513
More recent handlings
§ 134

6Aika: Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt- hankkeen päätösseminaarin virtuaalisen toteutuksen hankinta

Elinkeinojohtaja

Päätös

Vs. elinkeinojohtaja päätti hyväksyä Factor Nova Oy:n tarjouksen 6Aika: Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hankkeen päätösseminaarin virtuaalisesta toteutuksesta kokonaistaloudellisesti edullisimpana.

Hankinnan arvonlisäveroton kokonaisarvo on 32 520 euroa. Hankintaan liittyvät kustannukset maksetaan talousarvion kohdalta 150 04 keskitetty hanketoiminta, kaupunginkanslian käytettäväksi, projektinumero 10980010040702. Hankinta toteutetaan hankekonsortion yhteishankintana, eli hankintahinta jaetaan osahankkeiden kesken yhdeksään osaan. Helsingin kaupungin arvonlisäveroton osuus hankinnasta on enintään 15 750 euroa.

Vs. elinkeinojohtaja päätti oikeuttaa elinkeino-osaston innovaatiot ja uudet kokeilut -yksikön kaupunkikokeilut -tiimin johtavan asiantuntijan allekirjoittamaan hankintasopimuksen.

Päätöksen perustelut

6Aika: Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hankkeen tavoitteina on vahvistaa digitaalisia, virtuaalisia tai fyysisiä oppimisympäristöjä kehittävien yritysten liiketoimintamahdollisuuksia yhteiskehittämisen menetelmin. Hanke saa rahoitusta Euroopan aluekehitysrahastosta ja on osa 6Aika-strategiaa.

Päätösseminaarin tavoitteena on kertoa kiinnostavalla ja tuoreella tavalla hankkeen toiminnasta sekä siitä, miten hankkeessa tehty toiminta jatkuu hankkeen päättymisen jälkeen. Tavoitteena on korkeatasoinen, visuaalisesti vaikuttava ja osallistava virtuaalinen toteutus.

Päätösseminaari on suunnattu seuraaville kohderyhmille:

1) Kaupunkien kehittäjille ympäri Suomen (kaupunkien työntekijät, projektien vetäjät, kaupunki-innovaatioalustojen vetäjät)
2) Julkisen sektorin toimijoille (ammattikorkeakoulut, yliopistot, Living lab -toimijat, virastot, ministeriöt, edu-sektori: peruskoulut, lukiot, ammatilliset oppilaitokset, päiväkodit)
3) Eri kokoisille yrityksille, jotka ovat olleet mukana hankkeen toiminnassa ja/tai ovat kiinnostuneita opetussektorista tai kokeilutoiminnasta.

Työ sisältää virtuaalitapahtuman teknisen toteutuksen, verkottumismahdollisuuksia sekä tapahtuman ennakkomarkkinointia.

Hankinta on toteutettu hankintalain kynnysarvot alittavana pienhankintana.

Hankintasumma jaetaan yhdeksään osaan ja tarjoaja laskuttaa kutakin organisaatiota erikseen. Hankintaan osallistuvat organisaatiot ovat hankkeen päätoteuttajana toimiva Helsingin kaupunki (19525e), Espoon kaupunki (4000e), Turun kaupunki (4000e), Tampereen kaupunki (3900e), Oulun kaupunki (4000e), Oulun ammattikorkeakoulu (2000e), Turun ammattikorkeakoulu (3000e), Tampereen ammattikorkeakoulu (1800e) sekä Forum Virium Helsinki (1000e). Mainitut hankintaosuudet on ilmoitettu enimmäismääräisinä sekä arvonlisäverollisina tai arvonlisäverottomina riippuen osahankkeen alv-raportointitavasta.

Tieto tarjouspyynnöstä (liite 1) lähetettiin sähköpostitse yhdeksälle yritykselle 17.6.2020. Tarjouspyyntö julkaistiin lisäksi hankkeen verkkosivuilla www.oppimisenuusiaika.fi. Määräaika tarjousten jättämiselle päättyi 29.6.2020 klo 16 mennessä, johon mennessä saatiin tarjoukset Factor Nova Oy:ltä, Lataamolta, Wakeone Oy:ltä sekä Milttonilta. Tarjoukset olivat tarjouspyynnön mukaisia.

Tarjouksille asetettiin sisältövaatimuksia, jotka kaikki saapuneet tarjoukset täyttivät. Hankintapäätös perustuu kokonaistaloudelliseen edullisuuteen ja tarjousten arviointiperusteina olivat:

1. Kokonaiskustannukset, painoarvo 40 %
2. Tiimin kokemus ja osaaminen sekä resurssointi, absoluuttisia pisteitä 0-5 kpl, painoarvo 20%
a. tapahtumatuotantoon varattu resurssi
b. tiimin kokoonpanon ja esittely
3. Tarjoajan referenssit, absoluuttisia pisteitä 0-5 kpl, painoarvo 20%
a. kokemus laajojen vuorovaikutteisten virtuaalitapahtumien järjestämisestä (lyhyt kuvaus ja kuvallista materiaalia tapahtumista)
b. kolme ensimmäiseksi mainittua otetaan huomioon arvioinnissa
4. Työsuunnitelma, absoluuttisia pisteitä 0-5 kpl, painoarvo 20%
a. uskottava, selkeä ja vaiheistettu aikataulutus
b. selkeä kuvaus tuotannon toteuttamisesta

Kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen ja parhaiten tarjouspyynnössä esitettyihin vaatimuksiin vastasi Factor Nova Oy:n tarjous. Tarjous vastasi hyvin tarjouspyynnön eri osioihin. Tapahtumatuotantoon oli varattu hyvin resursseja ja tiimin osaaminen on vakuuttavaa. Työsuunnitelma oli uskottava ja vaiheistettu sekä tuotannon toteuttaminen on selkeästi kuvattu. Tarjoajalla oli myös riittävästi soveltuvia referenssejä. Tarjousten vertailutaulukko on liitteenä (liite 2).

Elinkeinojohtajan oikeus toteuttaa hankintoja perustuu kansliapäällikön päätökseen kaupunginkanslian hankintaoikeuksista 17.12.2019 § 260.

Sitova sopimus sopijapuolten välillä syntyy vasta myöhemmin erikseen allekirjoitettavalla hankintasopimuksella.

This decision was published on 10.07.2020

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, kun pöytäkirja on asetettu yleisesti nähtäväksi.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava muutoksenhakijan nimi ja kotikunta. Jos muutoksenhakijan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamies, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi ja kotikunta.

Oikaisuvaatimuksessa on lisäksi ilmoitettava postiosoite ja puhelinnumero, joihin asiaa koskevat ilmoitukset muutoksenhakijalle voidaan toimittaa.

Oikaisuvaatimus on muutoksenhakijan, hänen laillisen edustajansa tai asiamiehen allekirjoitettava. Sähköistä asiakirjaa ei tarvitse täydentää allekirjoituksella, jos asiakirjassa on tiedot lähettäjästä eikä asiakirjan alkuperäisyyttä tai eheyttä ole syytä epäillä.

Oikaisuvaatimukseen on liitettävä asiakirjat, joihin muutoksenhakija haluaa vedota vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Päivi Leppänen, yritysasiamies, puhelin: 09 310 27728

paivi.i.leppanen@hel.fi

Decisionmaker

Ilkka Haahtela
vs. elinkeinojohtaja