Vuokraus, varastotilan ja toimistotilan vuokraaminen, Suokallionkuja 8, Vantaa, Trident Logistics HoldCo Oy

HEL 2020-009684
More recent handlings
§ 86
This decisionmaker is no longer active

Varastotilan ja toimistotilan vuokraaminen Kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalle Trident Logistics HoldCo Oy:ltä osoitteesta Suokallionkuja 8, Vantaa

Yksikön päällikkö

Päätös

Yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteessa Suokallionkuja 8,Vantaa, Trident Logistic HoldCo Oy:n omistamasta kiinteistöstä varastotilaa huoneistoalaltaan 1601,5m² ja toimistotilaa noin 216m² (vuokrattaviin tiloihin sisältyy kymmenen (10) autopaikkaa) kymmeneksi (10) vuodeksi Kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialan käyttöön alkaen 1.7.2020 – 30.6.2030 siten, että tilasta perittävä vuokra on varastotilasta (1601,5m²) 7,70€/m² ja toimistotilasta perittävä vuokra on (216m²) 11,00€/m².

Vuokrattavien tilojen pääomavuokra ennen arvonlisäveroa ja indeksitarkistusta on yhteensä noin 14 707 euroa kuukaudessa.

Arvioitu ylläpitovuokra on 2,42 € /m2/kk. Em. arvio perustuu tämän vuokrasopimuksen allekirjoitushetkellä tiedossa olevien, vastaavien kohteiden pohjalta saatuun toteumatietoon.

Vuokralainen tekee oman käyttösähkösopimuksen Suokallionkuja 8 tiloista.

Edellä sanottu peruspääomavuokra sidotaan elinkustannusindeksiin (vuosi 1951:100) seuraavasti:

Perusindeksi on vuokrasopimuksen alkamisajankohtana viimeksi ilmestynyt indeksi.

Pääomavuokran määrää tarkistetaan vuosittain eteenpäin edellisen vuoden marraskuun indeksipisteluvun mukaisesti niin, että peruspääomavuokraa korotetaan samassa suhteessa kuin vertailuluku on perusindeksiä suurempi.

Vuosittain tarkistettua pääomavuokraa maksetaan aina 1. tammikuuta alkaen.

Indeksipisteluvun mahdollinen aleneminen ei oikeuta vuokran alentumiseen.

Vuokralaisen tulee kustannuksellaan ja suoraan omissa nimissään tehdä Vuokrattavien tilojen osalta Vuokralaisen liiketoiminnan kannalta tarpeelliset sähkö-, jäte- ja siivoussopimukset.

Vuokrasopimus on määräaikainen. Vuokrattavien tilojen vuokra-aika on kymmenen (10) vuotta ("Vuokra-aika"), jonka jälkeen Vuokralaisella on kaksi optiota jatkaa vuokrasopimusta tämän vuokrasopimuksen mukaisilla ehdoilla määräaikaisena viidellä (5) vuodella per optio, heti Vuokra-ajan päättymisen jälkeen ilmoittamalla siitä kirjallisesti Vuokranantajalle viimeistään kaksitoista (12) kuukautta ennen Vuokra-ajan päättymistä.

Vuokraa-ajalle laskettu pääomitettuvuokra on 884 827 euroa.

Päätöksen perustelut

Nykyistä vuokrasopimusta Huoltokeskuksentie 43, Tuusula on jatkettu kahdesti, jälkimmäisellä kerralla 1.1.2017 lähtien toistaiseksi voimassaolevana. Senaatti-kiinteistöt Oy ei enää voi sitoutua määräaikaiseen sopimukseen ja näin ollen Senaatti-kiinteistöt Oy tulee irtisanomaan vuokrasopimuksen todennäköisesti v. 2020, jolloin kaavoitus ja asuntorakentaminen ao. alueella jatkuvat. Koska vuokrasopimus on päättymässä tarvitaan korvaavat tilat joissa täytyy olla seuraavat toiminnot:

- museokokoelmiin kuuluvien (moottori)ajoneuvojen ja raitiovaunujen säilytys
muiden kookkaiden kokoelmaobjektien, jotka on mahdollista säilyttää ei-olosuhdesäädellyssä tilassa esim. (ulko)veistokset, säilytys
tarvittaessa myös HAMin vastaavien objektien säilytys
- näyttelyrekvisiitan säilytys
- näyttelytekniikan säilytys
- näyttelyvalojen ja –vitriinien.yms. säilytys
- lainanäyttelyiden kuljetuslaatikoiden säilytys
- maalaamo (150 m2)
- lastaus-, sosiaali- ja työtilat

Toimintojen tulee sijoittua ensisijaisesti yhteen kiinteistöön. Maalaamon tulee kuitenkin sijaita liikenteellisesti lähellä HAM HKM yhteistä kokoelmakeskusta Vantaan Turvalaaksossa (Suomen pankin kiinteistö). Muiden toimintojen korvaava tila voi sijaita nykyistä kiinteistöä vastaavalla etäisyydellä Helsingin keskustasta ja Vantaan Turvalaaksosta.

This decision was published on 27.08.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Markku Liukkonen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 38577

markku.liukkonen@hel.fi

Decisionmaker

Markku Metsäranta
yksikön päällikkö

Attachments

1. Vuokrasopimus Trident Logistics HoldCo Oy

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.