Sopimusmuutos, sähköisen asioinnin irtisanominen, Pegasos
Pegasoksen sähköisen asioinnin sopimuksen irtisanominen
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti irtisanoa Pegasoksen sähköistä asiointia koskevan sopimuksen nro 27499/2012 päättymään 15.5.2021.
Päätöksen perustelut
Terveyskeskus on aloittanut Pegasos –potilastietojärjestelmän sähköisen asioinnin käytön vuonna 2009.
Järjestelmän toimittaja rakensi Pegasos –sovellukseen liittyvät erilliset kaupungin asiointiportaalin kanssa yhteen toimivat sähköisen asioinnin portletit, jotta kuntalaiset pääsivät käyttämään Pegasoksen sähköistä asiointia Helsingin asiointiportaalin kautta.
Tietohallintopäällikkö on 12.4.2012 allekirjoittanut toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen näiden portlettien ylläpidosta ja kehittämisestä. Sopimuksen irtisanomisaika on kuusi kuukautta.
Kun Helsingin sosiaali- ja terveystoimiala siirtyy 24.4.2021 käyttämään Apotti-järjestelmää ja sen sähköistä asiointia, Maisaa, jää Pegasoksen sähköinen asiointi pois käytöstä.
Sopimus irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 15.5.2021.
This decision was published on 20.11.2020
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Kirsiliina Leinonen, tietohallintolääkäri, puhelin: 09 310 75489