Hankinta, ITTE-itseilmoittautumisratkaisun integraatio Apottiin

HEL 2020-011868
More recent handlings
§ 60
This decisionmaker is no longer active

Apotti-integraatio - ITTE-integraation hankinta

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankkia Oy Apotti Ab:ltä ITTE-integraation toteuttamisen ja siihen liittyvän projektityön.

Hankinnan kertaluonteiset kustannukset ovat 54 355 euroa (alv 0 %) ja
jatkuvat kustannukset ovat 2760 euroa (alv 0 %) vuodessa. Hankinnan kokonaiskustannus neljälle vuodelle laskettuna on 65 395 euroa (alv 0 %).

Lisäksi tietohallintopäällikkö päätti, että kustannukset maksetaan Apotti-hankkeelle varatuista määrärahoista.

Päätöksen perustelut

ITTE on CGI:n toteuttama itseilmoittautumisjärjestelmä potilaille.

ITTE on tällä hetkellä käytössä seuraavissa Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollon toimipisteissä:

- Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskus
- Itäkadun perhekeskus
- Vuosaaren terveys- ja hyvinvointikeskus ja perhekeskus
- Herttoniemen sisätautien poliklinikka.

ITTE-järjestelmän käyttöä halutaan jatkaa Apotin GL3-käyttöönoton jälkeen. Apotin käyttöönoton myötä tarvitaan integraatioita ITTEn ja Apotin välille vastaavasti kuin ITTE on integroitu kuntien nykyisiin potilastietojärjestelmiin.

Hankinta perustuu toimittajan tarjoukseen (tarjous 37/2020, 27.10.2020, Oy Apotti Ab). Arvioituihin kokonaiskustannuksiin sisältyvät vaatimusmäärittelyt, työnkulut ja sisältömäärittelyt, raportit, integraatiotyöt, koulutus ja käyttöohje ja testaus.

Hankintaan ei sovelleta hankintalakia koska kyseessä on hankintalain (1397/2016) 15 §:n perusteella toteutettava sidosyksikköhankinta.

Jos toimituksen sisältöön todetaan tarvittavan muutoksia, muutosten toteutuksista tehdään uusi hankintapäätös.

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 4.2.2020 § 19.

This decision was published on 06.11.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Janne Kettunen, projektipäällikkö, puhelin: 09 310 26180

janne.p.kettunen@hel.fi

Arja Rantanen, tietojärjestelmäpäällikkö, puhelin: 09 310 75505

arja.rantanen@hel.fi

Decisionmaker

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö