Hankinta, puhelinpalvelu, Kalasataman terveysasema
Kalasataman terveysaseman puhelinpalvelun hankinta
Päätös
Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti
A hyväksyä Kalasataman terveysaseman puhelinpalvelun kilpailutuksen keskeiset periaatteet ja ehdot sekä oikeuttaa sosiaali- ja terveystoimialan tekemään tarvittaessa tarjouspyyntöasiakirjoihin välttämättömiä, vähäisiä muutoksia.
B oikeuttaa terveys- ja päihdepalvelujen johtajan
- tekemään hankinnasta päätöksen
- päättämään optiokauden käyttöönotosta
- allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavat sopimukset
- päättämään sopimusten irtisanomisista ja purkamisista.
Käsittely
Terveysasemien johtajalääkäri Timo Lukkarinen ja vastaava hankinta-asiantuntija Johanna Kahilakoski olivat kutsuttuina asiantuntijoina läsnä kokouksessa tämän asian käsittelyssä.
Päätös on ehdotuksen mukainen.
Terveysasemien johtajalääkäri Timo Lukkarinen ja vastaava hankinta-asiantuntija Johanna Kahilakoski ovat kutsuttuina asiantuntijoina läsnä kokouksessa tämän asian käsittelyssä.
Hankinnan kohde
Hankinnan kohteena on Kalasataman terveysaseman puhelinpalvelu. Osana perusterveydenhuoltoa, terveysasemat tarjoavat asiakkailleen lakisääteisen yhteydenottomahdollisuuden puhelimella aukioloaikojensa puitteissa. Puhelinpalvelu on etänä tapahtuvaa puhelinpalvelua, joka sisältää asiakkaan yksilöllistä terveysneuvontaa ja ohjantaa, hoidontarpeen arviointia, hoitoon ohjausta ja tarvittaessa ajanvarausta. Palvelu voi sisältää myös koulutus-, konsultointi-, asiantuntija- ja kehittämistyötä, jonka sisällöstä sovitaan tapauskohtaisesti erikseen.
Puhelinpalvelua tuotetaan Kalasataman terveysaseman asiakkaille maanantaista perjantaihin klo 7–20 välisenä aikana sekä optiona tulevaisuudessa lauantaisin klo 7–20 välisenä aikana.
Optiona puhelinpalvelua voidaan tuottaa sopimuskauden aikana myös muiden Helsingin kaupungin terveysasemien asiakkaille.
Sopimuskauden aikana tilaaja voi ottaa osan Kalasataman terveysaseman puhelinpalvelusta omaksi tuotannokseen. Tästä ilmoitetaan palveluntuottajalle vähintään kaksi kuukautta ennen sopimusmuutosta.
Hankintamenettely
Kalasataman terveysaseman puhelinpalvelun tarjouskilpailu järjestetään lain julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016) mukaisena avoimena menettelynä. Hankinnan ennakoitu arvo ylittää hankintalain (1397/2016) mukaisen sosiaali- ja terveyspalvelujen kynnysarvon.
Tarjouspyyntöasiakirjoissa määritellään hankittava palvelu sekä tarjoajille ja palvelulle asetettavat vähimmäisvaatimukset.
Kalasataman terveysaseman puhelinpalvelun palveluntuottajaksi valitaan yksi palveluntuottaja. Tarjouksen valintaperusteena on hankintalain (1397/2016) 93 §:n mukainen kokonaistaloudellinen edullisuus, jonka peruste on paras hinta-laatusuhde. Hinnan painoarvo on 80 pistettä ja laadun painoarvo on 20 pistettä (yhteensä enintään 100 pistettä).
Esityksen liitteinä (1–5) olevissa tarjouspyyntöasiakirjoissa määritellään tarkemmin hankintamenettelyn periaatteet, hankittava palvelu sekä tarjoajille asetettavat vähimmäisvaatimukset. Hankintalain (1397/2016) 60 §:n ja 138 §:n mukaan hankintailmoitusta ei saa julkaista muualla ennen kuin se on julkaistu julkisten hankintojen internet-osoitteessa www.hankintailmoitukset.fi(Link leads to external service), joten tarjouspyyntöasiakirjoja ei julkaista internetissä.
Tehtävät sopimukset
Kalasataman terveysaseman puhelinpalvelun sopimuskausi on 1.4.2021–31.3.2023. Hankintayksikkö voi halutessaan jatkaa sopimusta yhdellä enintään kahden vuoden mittaisella optiokaudella perussopimuskauden jälkeen.
Sosiaali- ja terveystoimiala ei sitoudu mihinkään tiettyyn hankintamäärään, vaan palvelua hankitaan asiakkaiden tarpeen mukaisesti.
Hankintavaltuuksista päättäminen
Sosiaali- ja terveyslautakunta on 4.2.2020, § 19 päättänyt sosiaali- ja terveystoimialan viranhaltijoiden hankintavaltuuksista siten, että terveys- ja päihdepalvelujen johtajan osalta vahvistettu hankintaraja on 500 000 euroa. Nyt tehtävällä päätöksellä lautakunta oikeuttaa terveys- ja päihdepalvelujen johtajan tekemään hankinnasta päätöksen, jonka laskennallinen arvo on enemmän kuin 500 000 euroa.
Sopimusten allekirjoittaja
Helsingin kaupungin hallintosäännön 24 luvun 1 §:n 2 momentin mukaisesti lautakunnan päätösten perusteella tehtävät sopimukset allekirjoittaa esittelijä, ellei toimielin toisin päätä. Esittelijä pitää riittävänä, että sopimukset allekirjoittaa terveys- ja päihdepalvelujen johtaja.
Mikäli ilmenee tarvetta sopimuksen päättämiseen (irtisanomiseen tai purkamiseen), päätös on tehtävä riittävän nopeasti. Siksi on tarkoituksenmukaista, että myös sopimuksen päättämistä koskeva päätösvalta on terveys- ja päihdepalvelujen johtajalla.
This decision was published on 29.12.2020
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Pöytäkirjan 266, 267, 268, 271 (A), 272 (A), 273 (A.), 274 (A.), 280 ja 281 §:t.
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Pöytäkirjan 270, 271 (B), 272 (B), 273 (B. ), 274 (B.) ja 276 §:t.
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Presenter information
Ask for more info
Timo Lukkarinen, terveysasemien johtajalääkäri, puhelin: 09 310 42611