Vuokraus, tilavuokra, Vaisalantie 2-6 ja Energiakuja 2, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2020-013435
More recent handlings
§ 152
This decisionmaker is no longer active

Vuokraus, tilavuokra, Vaisalantie 2-6 ja Energiakuja 2, Technopolis Oy:ltä sosiaali- ja terveystoimialan käyttöön

Yksikön päällikkö

Päätös

Yksikön päällikkö päätti vuokrata osoitteesta Vaisalantie 2-6 (Innopoli-kampus) ja Energiakuja 3 (Ruoholahti-kampus) sijaitsevien yhteensä 6498,5 m² suuruisten toimistotilojen vuokrauksen Technopolis Oy:ltä sosiaali- ja terveystoimialan käyttöön 159 947,75 €/kk arvonlisäverottomasta kokonaisvuokrasta.

Vuokraan lisätään kaupunkiympäristön toimialan perimä hallintokulu, joka on suuruudeltaan 0,5 euroa/m²/kk.

Sähkökustannukset sisältyvät vuokrahintaan.

Määräaikainen vuokrasopimus alkaa 1.1.2021 ja päättyy 30.4.2021.

Vuokrasopimus tehdään ehdolla, että kansliapäällikkö hyväksyy vuokrauksen.

Päätöksen perustelut

Helsingin Kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala ottaa keväällä 2021 käyttöön asiakas- ja potilastietojärjestelmän Apotin. Apotin käyttöönottovaiheen koulutukset järjestetään alkuvuonna 2021 yli 14 000:lle koulutettavalle.

Määräaikaisia, kalustettuja koulutustiloja etsittiin sosiaali- ja terveystoimialan kanssa ja Technopolis Oy:n tarjoamat toimistotilat Innopoli & Ruoholahti –kampuksilta soveltuivat hankkeen tarpeisiin hyvin. Tilojen tarvekartoituksessa huomioitiin myös vallitseva koronatilanne ja vaadittavat turvavälit turvallisen koulutustoiminnan varmistamiseksi. Kaupungin omasta kiinteistökannasta ei löytynyt tarpeeseen soveltuvia koulutustiloja.

Kokonaisvuokra on:

Innopoli –kampuksen 1949,50m2 toimistotilan osalta 22,24 €/m2
Ruoholahti –kampuksen 6498,5 m2 toimistotilan osalta 25,63 €/m2
sisältäen ylläpidon ja sähkön. Vuokraan lisätään kaupunkiympäristön toimialan perimä hallintokulu, joka on suuruudeltaan 0,5 euroa/m²/kk.

Vuokra yhteensä:

Innopoli –kampuksen 1949,50m2 toimistotilan osalta 22,74 €/m2
Ruoholahti –kampuksen 6498,5 m2 toimistotilan osalta 26,13€/m2

This decision was published on 08.12.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Cecilia Tuomela, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 32450

cecilia.tuomela@hel.fi

Decisionmaker

Kalevi Aittola
va. yksikön päällikkö

Attachments

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.