Työntekijöiden siirto kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalta kaupunginkansliaan

HEL 2020-013990
More recent handlings
§ 293

Eräiden työntekijöiden ja vakanssien siirtäminen kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalta kaupunginkansliaan 1.1.2021 lukien

Kansliapäällikkö

Päätös

Kansliapäällikkö päätti siirtää liitteessä 1 mainitut kolme työntekijää varsinaisine palkkoineen nykyisillä palvelussuhteen ehdoilla kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalta kaupunginkansliaan 1.1.2021 lukien.

Päätöksen perustelut

Siirtyvien työntekijöiden työpanos on kohdentunut aiemmin tietohallinnon tukipalveluihin ja kohdentuu siten jatkossa kaupunginkanslian digitaalisen perustan tukipalveluihin.

Asia on käsitelty siirtyvän henkilöstön kanssa yhteistoimintamenettelyn mukaisesti. Etenemissuunnitelma, henkilöstösuunnittelu ja tarkentunut suunnitelma palvelujen keskittämisestä on käsitelty kaupungin henkilöstötoimikunnassa 24.9.2020. Siirrosta digitaaliseen perustaan on keskusteltu toimialan työyhteisökokouksessa 14.9.2020 ja tietohallinnon keskustelutilaisuuksissa 18.9.2020, 22.9.2020 sekä 23.9.2020. Henkilöstölle on pidetty siirtoon liittyen kuulemistilaisuudet 22.9.2020 ja 29.9.2020. Muutos on käsitelty kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan henkilöstötoimikunnassa 2.10.2020.

Hallintosäännön (12 luku 1 § 1 mom. kohta 10) mukaan kansliapäällikkö päättää viran ja viranhaltijan siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä sekä päättää työntekijän siirtämisestä toimialalta toiseen tai toimialan ja keskushallinnon välillä.

This decision was published on 18.12.2020

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupunginhallitus.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Leevi Kuokkanen, ICT-palvelupäällikkö, puhelin: 09 310 34376

leevi.kuokkanen@hel.fi

Anu Halonen, HR-asiantuntija, puhelin: 09 310 87725

anu.halonen2@hel.fi

Decisionmaker

Sami Sarvilinna
kansliapäällikkö
Taru Wickström
henkilöstöpäällikkö

Attachments

1. Liite 1
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.