Kaupunkiympäristön toimialan ostolaskujen, muistiotositteiden ja maksuosoitusten hyväksyminen

HEL 2020-014156
More recent handlings
§ 2

Kaupunkiympäristön toimialan ostolaskujen, muistiotositteiden ja maksuosoitusten hyväksyminen

Kaupunkiympäristön toimialajohtaja

Päätös

Toimialajohtaja päätti, että kaupunkiympäristön toimialan

- tilat-palvelun, yleiset alueet -palvelun ja asuntotuotanto -palvelun hankkeiden ostolaskut hyväksyy kunkin projektin päällikkö tai tiimipäällikkö tai yksikön päällikkö omien, nimettyjen hankkeidensa osalta.- tilat -palvelussa ja yleiset alueet -palvelussa ostolaskut hyväksyy tiimipäällikkö oman tiiminsä osalta- tilat -palvelun asuntoyksikön asuntoja koskevat vuokra- ja vastikelaskut hyväksyy ********** tai yksikön päällikkö sekä- hallinnollisia yleisiä juoksevia menoja koskevat ostolaskut hyväksyy hallintopäällikkö tai toimistopalvelupäällikkö sekä- kaikki muut ostolaskut hyväksyyo yksikön päällikkö oman yksikkönsä osalta,o palvelun päällikkö useaa yksikköä koskevat laskut omanpalvelunsa osalta jao palvelukokonaisuuden päällikkö useaa palvelua koskevatlaskut oman palvelukokonaisuutensa osalta.

Lisäksi toimialajohtaja päätti, että kaupunkiympäristön toimialan oikaisumuistiot ja maksuosoitukset hyväksyy

- talous- ja suunnittelupalveluissa talous- ja suunnittelupäällikkö, toiminnan ja talouden suunnittelu- ja talouden tuki -yksiköissä yksikön päällikkö tai tiimipäällikkö ja projektitalousyksikössä projektitalouspäällikkö, ********** - tilat -palvelun asuntoyksikössä yksikön päällikkö,

- pysäköinnin valvonta ja pysäköintipalvelussa ********** -ja maanhankintaan liittyvät maksuosoitukset hyväksyy maaomaisuuden kehittäminen palvelun tontit-yksikön päällikkö tai asuntotontit tiimin kiinteistölakimies.

Lopuksi toimialajohtaja päätti, että

- luottotappiot hyväksyy talous- ja suunnittelupäällikkö, - asuntotuotantopalveluiden maksuosoituksissa myytävien huoneistojen kaupanpurkuihin liittyvät kauppahintojen ja varausmaksujen palautukset sekä asumisoikeusasuntojen asumisoikeusmaksujen palautukset hyväksyy ********** tai myynti- ja markkinointiyksikön päällikkö- ja pysäköintimaksujen palautukset hyväksyy pysäköinnin valvonta ja pysäköintipalvelussa maksuseuraamukset ja oikaisuvaatimukset -yksikön päällikkö ja maksuseuraamukset tiimin päällikkö.

Ostolaskujen hyväksymisessä on noudatettava rajoitusjohtajan 12.10.2012, § 184 antamaa ostolaskujen tarkastus- ja hyväksymisohjetta.

Tällä päätöksellä kumotaan toimialajohtajan 26.6.2019 (27 §) tekemä päätös kaupunkiympäristön toimialan ostolaskujen, muistiotositteiden ja maksuosoitusten hyväksymistä koskevan toimivallan siirtämisestä.

Päätöksen perustelut

Kaupunkiympäristölautakunta on 1.12.2020 (698 §) päättänyt kaupunkiympäristön toimialan rakennukset ja yleiset alueet -
palvelukokonaisuuden seuraavan organisaatiotason muuttamisesta. Tämän vuoksi toimialajohtajan 26.6.2019 (27 §) tekemää päätöstä kaupunkiympäristön toimialan ostolaskujen, muistiotositteiden ja maksuosoitusten hyväksymistä koskevan toimivallan siirtämisestä on tarve muuttaa.

Helsingin kaupungin hallintosäännön 14 luvun 1 §:n 4-kohdan mukaisesti toimialajohtaja päättää laskujen, maksuosoitusten ja muistiotositteiden hyväkymiseen oikeutetuista henkilöistä ja hyväksymismenettelystä.

This decision was published on 05.01.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Johanna Salo, talouspalvelupäällikkö, puhelin: 09 310 31569

johanna.salo@hel.fi

Pasi Lönnberg, Yksikön päällikkö, Rya Ylläpito, puhelin: 09 31031851

Pasi.Lonnberg@hel.fi

Decisionmaker

Silja Hyvärinen
vs. kaupunkiympäristön vs. toimialajohtaja