Hankinta, ruokapalvelut, Munkkiniemen palvelutalo

HEL 2021-000214
More recent handlings
§ 2
This decisionmaker is no longer active

Ruokapalveluiden tuottaminen Munkkiniemen palvelukeskuksessa

Tukipalvelupäällikkö

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan tukipalvelupäällikkö päätti hankkia Munkkiniemen palvelukeskuksen päivätoiminta Sinilintuun ruokapalvelut Palvelukeskus Helsinki -liikelaitokselta.

Hankinnan ennakoitu arvo aikavälille 16.1.2021–30.6.2021 on noin 37 000 euroa (alv 0%).

Päätöksen perustelut

Hankinta tehdään määräajalle ilman avointa tarjousmenettelyä Palvelukeskus Helsinki -liikelaitokselta. Kyseessä on kaupunkiorganisaation sisäinen hankinta eli omana työnä toteutettava palveluhankinta. Hankinta tehdään hankintalain (1397/2016) 15 §:n mukaisesti sidosyksiköltä.

Voimassa oleva palvelusopimus päättyy 15.1.2021. Palvelua hankitaan ajalla 16.1.2021–30.6.2021.

Hankinnalla taataan palvelun saatavuus poikkeusolosuhteissa ja turvataan palvelun jatkuminen keskeytyksettä.

Hankinnan taustaa

Munkkiniemen palvelukeskuksen ruokapalveluista on valmistelussa kilpailutus. Tavoitteena on, että ruokapalveluiden kilpailutus saadaan toteutettua siten, että uusi kilpailutettu sopimus tulee voimaan viimeistään 1.7.2021. Ruokapalvelua on tarpeen hankkia kilpailutuksen ajaksi. Palvelutuotantoa ei voida keskeyttää. Ruokapalvelun tulee toteutua palvelutalon asiakkaille sovittujen aikataulujen mukaisesti päivittäin.

Sopimus ja hinta

Hankinnan hinta perustuu laskennalliseen kokonaisarvioon käytettävistä palveluista, jonka pohjana on palvelujen käyttäjämäärää.

Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialan talous- ja tukipalvelut on solminut 29.5.2015 toistaiseksi voimassa olevan puitesopimuksen asukasruokailun tuottamisesta Palvelukeskus Helsingin kanssa. Hankinnassa sovelletaan kyseisen sopimuksen ehtoja (Liitteet 1 ja 2).

Hankittavien ruokapalvelujen sopimuskausi on määräaikainen ajalla 16.1.–30.6.2021.

Sosiaali- ja terveystoimiala ei sitoudu mihinkään hankintamääriin, vaan palvelua tilataan tarpeen mukaan.

Sosiaali- ja terveystoimialan tukipäällikön oikeus toteuttaa suorahankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 19.1.2021, § 14.

This decision was published on 25.02.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Milla Härkönen, ruokapalveluasiantuntija, puhelin: 09 310 43118

milla.harkonen@hel.fi

Marita Lehtinen, hankinta-asiantuntija, puhelin:

marita.lehtinen@hel.fi

Decisionmaker

Ulla Vuolle
tukipalvelupäällikkö

Attachments

1. Munkkiniemi _Sopimus palvelujen tuottamisesta sote-virastolle_01 01 2015 alkaen

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.