Hankinta, Genesys-puhelurobotti koronarokotustiedotepuheluita varten, koronavirus-tilanne, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2021-001744
More recent handlings
§ 11
This decisionmaker is no longer active

Genesys-puhelurobotin hankinta koronarokotustiedotepuheluita varten

Hallintojohtaja

Päätös

Hallintojohtaja päätti hankkia sidosyksikköhankintana Helsingin kaupungin Palvelukeskus-liikelaitoksen tarjouksen (29.1.2021) mukaisesti Genesys-kontaktienhallintajärjestelmän puhelurobottiratkaisun terveysasemille. Hankinnasta tehdään erillinen tilaus Helsingin kaupungin Palvelukeskus -liikelaitokselle yhteistyöasiakirjan mukaisesti.

Genesys-puhelurobottiratkaisun kokonaiskustannus on 36 800,00 euroa (alv 0%).

Hankinnan kustannukset maksetaan tililtä Covid sisäinen tilaus 3902586090 ja toimintoalue 397942 Koronavirus varautuminen.

Päätöksen perustelut

Terveysasemille hankintaan puhelurobottiratkaisu suorittamaan automaattisia tiedotepuheluja kaupunkilaisille liittyen koronarokotteisiin sekä rokoteajanvarauksiin. Ratkaisu mahdollistetaan Genesys-kontaktienhallintajärjestelmään. Puhelinrobotti soittelee automaattisesti asukkaita läpi koronarokotusten ajanvarausten tiimoilta puhelinpalvelun ruuhkan vähentämiseksi ja suuremman ajanvarauskattavuuden varmistamiseksi.

Hankinta tehdään suorahankintana Palvelukeskus Helsingiltä. Hankintalakia ei sovelleta kuntien sisäisiin hankintajärjestelyihin (hankintalaki 1397/2016 15 §). Päätös sisältää palveluihin liittyvät kustannukset.

Hallintojohtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 19.1.2021 § 14.

This decision was published on 17.02.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Hilla-Maaria Kauranne, ICT-asiantuntija, puhelin: 09 310 45088

hillamaaria.kauranne@hel.fi

Decisionmaker

Sari Kuoppamäki
vs. hallintojohtaja