Hankinta, optio, videovastaanottopalvelu, sosiaali- ja terveystoimiala
Videovastaanottopalvelun hankinnan jatkaminen
Päätös
Tietohallintopäällikkö päätti tilata visuaalisen kommunikaation palveluratkaisun Videovisit Oy:ltä 50 samanaikaiselle asiakaspalvelijalle yhdeksi vuodeksi hankintalain (1397/2016) 43 § 1 momentin perusteella.
Tilaus tehdään KL-Kuntahankintojen tekemän puitesopimuksen (Visuaalisen kommunikaation palveluratkaisu – Asiakaspalveluratkaisu 2016 – 2020, KLKH 110) mukaisesti.
Lisäksi tietohallintopäällikkö päätti, että sopimuksen jatkamisesta tehdään 1.4.2020 allekirjoitettuun asiakaskohtaiseen palvelusopimukseen muutossopimus.
Tilauksen arvioitu kokonaiskustannus on 12 588 euroa (alv 0%). Tilauksen kustannukset maksetaan sosiaali- ja terveystoimialan atk-käyttötalouden määrärahasta.
Päätöksen perustelut
Kuntien yhteishankintayksikkö KL-Kuntahankinnat Oy on kilpailuttanut visuaalisen kommunikaation asiakaspalveluratkaisut ja siihen liittyvät lisäpalvelut sopimuskaudelle 16.12.2016 - 15.12.2020 + 4 optiovuotta. Kilpailutuksen perusteella sopimustoimittajaksi valittiin Videovisit Oy. Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala on liittynyt tähän puitesopimukseen tietohallintopäällikön päätöksellä § 11/19.02.2020.
Tietohallintopäällikkö on päätöksellään § 14/20.3.2020 hankkinut palvelun ajalle 1.4.2020 - 1.4.2021. Tällä päätöksellä hankintaa jatketaan ajalle 1.4.2021 – 1.4.2022.
Tilaus tehdään, koska sosiaali- ja terveystoimialalla on tarve käyttää videovastaanottopalvelua niissä tilanteissa, joissa Apotti-järjestelmän Maisa-portaalin videovastaanottopalvelun käyttäminen ei ole mahdollista.
Tilaus koostuu palvelun jatkuvan palvelun kustannuksista puitesopimuksen hinnaston mukaisesti.
Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa tilaus perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 19.1.2021 § 14.
This decision was published on 28.10.2021
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Ask for more info
Jan Nygren, ICT-asiantuntija, puhelin: 09 310 45062