Hankinta, Apottiin liittyvän tuoteluettelon ylläpidon selvitystyö, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2021-004840
More recent handlings
§ 35
This decisionmaker is no longer active

Apotti-järjestelmään liittyvän selvitystyön hankinta

Tietohallintopäällikkö

Päätös

Tietohallintopäällikkö päätti hankintalain 15 §:n perusteella hankkia ja tilata Apotti-järjestelmän tuoteluettelon käyttöön ja ylläpitoon liittyvän selvitystyön sidosyksikköhankintana Oy Apotti Ab:ltä.
Hankinnan kokonaiskustannukset ovat enintään 89 512,50 euroa (alv 0 %), ja kustannukset kohdennetaan Helsinki Apotti -hankkeelle.

Päätöksen perustelut

Helsingin sosiaali- ja terveydenhuollossa otetaan käyttöön Apotti-järjestelmä huhtikuussa 2021. Yksi Apotti-järjestelmän ominaisuuksista on sosiaalipalveluiden yhteydessä käytettävä tuoteluettelo. Tuoteluettelon ajantasaisuus on kriittistä esimerkiksi asiakaslaskutuksen näkökulmasta.

Jotta Apotti-järjestelmä toimisi oikein ja tuoteluettelon tiedot ovat ajantasaiset ja oikeat, on tarpeen tunnistaa ja dokumentoida hallinnon eri yksiköiden ja toiminnan rooli ja tehtävät tuoteluettelon tietojen ylläpidossa. Tämän työn lopputuloksena on tarkoitus saada luotua tuoteluettelon ylläpidon toimintamalli. Toteutustyö tehdään yhdessä Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialan kanssa ja ohjauksessa.

Tuoteluettelon ylläpitotyö ei kuulu Apotti-järjestelmän toimituslaajuuteen, joten se toteutetaan Helsingin sosiaali- ja terveystoimialalle erillistyönä.

Oy Apotti Ab on kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia (1397/2016) ei sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään (hankintalaki 15 §).

Tietohallintopäällikön oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 19.1.2021 § 14

This decision was published on 30.04.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Mikko Viitanen, ts. tilastopäällikkö, puhelin: 09 310 20835

mikko.viitanen@hel.fi

Decisionmaker

Petri Otranen
tietohallintopäällikkö