Vuokraus, lisävuokra, Päiväkoti Mestari, Kornetintie 5, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Vuokraus, lisävuokra, Päiväkoti Mestari, Kornetintie 5, kasvatuksen ja koulutuksen toimiala
Päätös
Yksikön päällikkö päätti korottaa vuokraa Kasvatuksen ja koulutuksen toimialan suomenkieliselle varhaiskasvatukselle ja esiopetukselle osoitteessa Kornetintie 5.
Äänieristyksen rakentaminen / akustiikan parantaminen, hanke 2821P21050.
Lisävuokra on 150,00 euroa/kk. Lisävuokran maksu alkaa 1.1.2022. päättyen 31.12.2031.
Vuokrasopimus on 211023137.
Lisävuokra kattaa muutostyöinvestoinnin poiston kymmenelle (10) vuodelle jaettuna ja palvelukiinteistöille asetetun 3% pääoman tuottovaatimuksen.
Vuokralaisen purkaessa vuokrasuhteen ennen 31.12.2031 peritään poistamatta jäänyt osuus muutostyöinvestoinneista.
Päätöksen perustelut
LPK Mestarin, osoitteessa Kornetintie 5, akustiikan parantamisen kustannukset 15 500 euroa alv 0%, aiheuttavat LPK Mestarille lisävuokraa 150,00 euroa/kk. Hanke toteutettiin ns. pienenä toiminnallisena hankkeena Kaupunkiympäristön toimialan ylläpitoyksikkövetoisena. Hanke valmistui 03/2021.
Päiväkodin käytössä oleva pinta-ala on 1380,0 htm² ja nykyinen vuokra on 27 489,17 euroa kk (19,92 euroa /m²/kk).
Vuokrauksessa noudatetaan kaupungin suorassa omistuksessa olevien rakennusten vastuunjakotaulukkoa.
This decision was published on 20.04.2021
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Faksinumero: | (09) 655 783 |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | (09) 310 13700 (Yleishallinto) |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Harriet Andersson, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 32429