Virkasuhteen täyttäminen, Etu-Töölön lukio, apulaisrehtori, työavain KASKO-03-37-21

HEL 2021-006338
More recent handlings
§ 24

Lukion apulaisrehtorin viran täyttäminen, Etu-Töölön lukio, työavain KASKO-03-37-21

Lukiokoulutuksen päällikkö

Päätös

Lukiokoulutuksen päällikkö päätti ottaa Etu-Töölön lukioon sijoitettuun lukion apulaisrehtorin virkaan (nro 3867) toistaiseksi **********

Virantoimitus alkaa 1.8.2021.

Virkaan valitulle ei aseteta koeaikaa.

Rikosrekisterinotetta ja selvitystä terveydentilasta ei tarvitse esittää.

Päätöksen perustelut

Etu-Töölön lukioon sijoitettu lukion apulaisrehtorin virka tulee avoimeksi 1.8.2021. Apulaisrehtorin virka on julistettu haettavaksi kaupungin verkkosivuilla www.helsinkirekry.fi 24.3.2021 työavaimella KASKO-03-37-21.

Etu-Töölön lukio eli Tyly on Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva yleislukio, jonka painotuksena on yrittäjyys. Olemme yhteisönä digitaalisesti erittäin osaava joukko, ilmiöopiskelun edelläkävijöitä ja vahvistamme opiskelijoiden osallisuutta tiimitoiminnalla.

Lukiomme tarjoaa opiskelijoille yleisen jatko-opintokelpoisuuden ja laaja-alaisen yleissivistyksen turvallisessa ja alati kehittyvässä oppimisympäristössä. Tylyssä on noin 700 opiskelijaa ja 40 opettajaa, jotka ovat erittäin yhteistyöhenkisiä, innovatiivisia ja innostuneita työstään ja sen kehittämisestä. Toimimme vuoden 2021 loppuun saakka väistötiloissa osoitteessa Albertinkatu 40-42, Helsinki, minkä jälkeen pääsemme palaamaan peruskorjattuun, arvokkaaseen Arkadiankadun rakennukseemme.

Tule kanssamme rakentamaan ilmiömäistä yrittäjyyttä ja tiimitoimintaa Helsingin ytimeen!

Apulaisrehtorilta vaaditaan sama kelpoisuus kuin rehtorilta. Kelpoisuus määräytyy opetustoimen henkilöstön kelpoisuusvaatimuksista annetun asetuksen 1998/986 mukaan. Kelpoisuus tulee saavuttaa ennen hakuajan päättymistä. Lisäksi hakuilmoituksessa edellytettiin johtamiskokemusta.

Apulaisrehtori toimii rehtorin työparina ja johtaa osaltaan koulun toimintaa kaupunkistrategisten tavoitteiden mukaan. Apulaisrehtori johtaa yhdessä rehtorin kanssa koulun pedagogista toimintaa ja taloutta sekä tila- ja turvallisuusasioita sekä osallistuu henkilöstöjohtamiseen yhteistyössä rehtorin kanssa. Lisäksi apulaisrehtori osallistuu sidosryhmäyhteistyöhön.

Virkaan jätti 14.4.2021 päättyneen hakuajan kuluessa hakemuksensa 23 hakijaa. Hakemusten perusteella kutsuttiin 8 hakijaa videohaastatteluun. Hakemuksissa kiinnitettiin huomiota hakijoiden monipuolisen lukio-osaamiseen ja sen soveltuvuuteen Etu-Töölön lukion tarpeisiin.

Videohaastattelutyökalulla pyydettiin hakijaa kertomaan, omista, juuri Etu-Töölön lukion toimintakulttuuria tukevista vahvuuksistaan sekä koulun johdossa ja koulutusuudistusten parissa toimimisesta. Tällä tavoiteltiin hakijoiden motivaatiota ja kiinnostusta kyseistä lukiota kohtaan sekä ajatuksia yhteistyöstä rehtorin työparina.

Videohaastattelujen arviointiin osallistuivat rehtori ********** lukiokoulutuksen päällikkö ********** ja HR-asiantuntija ********** Vastaukset arvioitiin apulaisrehtorin tehtävän vaatimuksiin nähden.

Videohaastattelujen perusteella ensimmäiseen yksilöhaastatteluun kutsuttiin 3 hakijaa. Yksilöhaastattelut pidettiin Teamsin välityksellä 3.5.2021 ja niihin osallistuivat rehtori ********** ja HR-asiantuntija **********

Ensimmäisten yksilöhaastatteluiden perusteella kutsuttiin kaksi hakijaa toiseen yksilöhaastatteluun. Toiseen haastatteluun kutsuttiin ********** Toiset yksilöhaastattelut pidettiin 10.5.2021 ja niihin osallistuivat lukiokoulutuksen päällikkö ********** ja rehtori **********

**********

**********

**********

Haastattelujen jälkeen suoritetun hakijoiden ansioiden kokonaisarvioinnin perusteella lukiokoulutuksen päällikkö katsoo, että **********

Toimialajohtajan 20.11.2019 tekemän delegointipäätöksen (§ 100) perusteella lukiokoulutuksen päällikkö ottaa apulaisrehtorin toistaiseksi voimassa olevaan palvelussuhteeseen.

Pöytäkirjanote annetaan tiedoksi virkaan valitulle sekä muille hakijoille oikaisuvaatimusohjeineen. Päätöksen tiedoksianto tapahtuu sähköisessä rekrytointijärjestelmässä niiden osalta, jotka ovat antaneet suostumuksensa sähköiseen tiedoksiantoon ja muiden osalta kirjeitse.

This decision was published on 31.05.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Joanna Ovaska, rehtori, puhelin: 09 310 82668

joanna.ovaska@hel.fi

Decisionmaker

Harri Korhonen
lukiokoulutuksen päällikkö