Hankinta, palvelusopimuksen irtisanominen, Resurssikeskus, Seure Henkilöstöpalvelut Oy

HEL 2021-006878
More recent handlings
§ 122
This decisionmaker is no longer active

Resurssikeskusta koskevan palvelusopimuksen irtisanominen

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti irtisanoa liitteenä olevan Seuren kanssa solmitun resurssikeskusta koskevan palvelusopimuksen päättymään 15.9.2021.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja on solminut 13.7.2020 palvelusopimuksen Seuren resurssikeskuspalvelun hankkimisesta. Resurssikeskus tuottaa sijais- ja varahenkilöiden tilaus- ja sijoituspalvelua keskitetysti Apotista aiheutuvaan koulutus-sijaistarpeeseen sekä Apotin käyttöönotosta johtuvaan sijaistarpeeseen.

Sopimus on solmittu toistaiseksi voimassaoleviksi, ja siinä on 3 kuukauden irtisanomisaika. Sopimus irtisanotaan, koska se ei ole tuottanut toiminnalle odotettua hyötyä, eikä keikkalais- tai varahenkilöstötyövoimaa ole ollut toivottua määrää sijoitettavissa.

Sopimus irtisanotaan tällä päätöksellä päättymään 15.9.2021.

Oikeus irtisanoa sopimus perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021 § 76. Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja on päättänyt hankinnasta ja allekirjoittanut sopimuksen. Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja myös päättää sopimuksen irtisanomisesta.

This decision was published on 09.07.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.

Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Mia Keinänen, henkilöstösuunnittelupäällikkö, puhelin: 09 310 42870

mia.keinanen@hel.fi

Attachments

1. Palvelusopimus_Seure henkilöstöpalvelut oy ja Helsingin kaupungin sosiaali ja terveystoimen toimiala

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.