Rakennuksen purku, Metsolan ala-asteen koulu ja sivurakennus

HEL 2021-007390
More recent handlings
§ 137

Metsolan ala-asteen koulun ja sivurakennuksen purkaminen

Tekninen johtaja

Päätös

Tekninen johtaja päätti hyväksyä Metsolan ala-asteen koulun ja sivurakennuksen purkamisen osoitteessa Kartanomuseontie 2, 00680 Helsinki. Kiinteistötunnus 91-35-70-1.

Päätöksen perustelut

Metsolan ala-asteen koulu ja sivurakennus on rakennettu vuonna 1991. Rakennukset ovat alkuperäisessä kunnossaan ja kärsineet lukuisista vesikatto- ja julkisivuvuodoista, jonka vuoksi rakennus on päässyt huonoon kuntoon. Rakennukset ovat olleet aikaisemmin kaskon opetuskäytössä. Toiminta on siirretty pois rakennuksista lokakuusta 2020 lähtien sisäilmaongelmien vuoksi ja rakennukset ovat olleet sen jälkeen tyhjillään. Purettavien rakennusten laajuus on yhteensä 2 523 brm². Rakennuksen syrjäisen sijainnin ja mahdollisen ilkivallan uhan vuoksi rakennusten purkaminen pyritään suorittamaan syksyn 2021 aikana. Korvaavan uudisrakennuksen tarve- ja hankesuunnittelu on aloitettu 2021. Kohteen purkamislupahakemuksen päätös on annettu, lupa myönnetty ja päätöksen pöytäkirja allekirjoitettu 27.5.2021 lupakäsittelijän toimesta.

Kustannukset

Metsolan ala-asteen koulun purkuhankkeen urakkavaiheen (UKA 10.6.2021) kokonaiskustannukset ovat kustannustasossa kesäkuu 2021 arvonlisäverottomina yhteensä 456 700 euroa. Purkutyön suorittaa Stara.

Rahoitus

Hanke toteutetaan esirakentamishankkeena ja rahoitetaan talousarvion alakohdasta 8 01 03 01, Muu esirakentaminen, alueiden käyttöönotto ja tonttien rakentamiskelpoiseksi saattaminen, kaupunkiympäristölautakunnan käytettäväksi.

Aikataulu

Työ on suunniteltu aloitettavaksi 06 kk/2021 ja valmistuvaksi 10 kk/2021.

This decision was published on 17.06.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Jarmo Metsälä, projektipäällikkö, puhelin: 09 31038703

jarmo.metsala@hel.fi

Decisionmaker

Kari Pudas
tekninen johtaja

Attachments

1. Kustannusarvio (UKA) 10.6.2021

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.