Hankinta, painatus- ja postitustyö sekä digitaalisen kyselyn toteutus, lämpiöhankkeen käyttäjätarpeiden toteutus

HEL 2021-008889
More recent handlings
§ 10

Lämpiö- hankkeessa toteutettava ikääntyneiden käyttäjätarpeiden kartoituksen painatus- ja postitustyö sekä verkkokyselylomakkeiden tallennustyön hankinta

Kulttuurin edistämisen päällikkö

Päätös

Kulttuurin edistämisen päällikkö päätti tilata Edita Prima Oy:ltä Lämpiö- hankkeessa toteutettavaan ikääntyneille suunnattuun käyttäjätarpeiden selvitykseen sisältyvän paperisen kyselylomakkeiden painatus-/tulostuspalvelun (paino-/tulostuspalvelut, kuoritus, osoitetietojen tulostus, postihuolinta) sekä väestörekisteriltä haettavan 3 000 kpl:n satunnaisotannan osoitetietojen poiminnan. Tämän lisäksi tilattiin paperilomakkeiden vastaanotto, kirjaus ja tallennus nettipohjaan. Edita Prima Oy:ltä tilatun asiantuntijatyön arvioitu arvolisäveroton kokonaishinta on 15 741 euroa.

Päätöksen perustelut

Lämpiö-hankkeessa kehitettävään ikääntyneille suunnatun valtakunnallisen digikulttuurialustan palvelukonseptin ja palvelupolkuprosessin toteuttamiseksi tarvitaan laaja-alainen asiantuntijaselvitys ikääntyneiden käyttäjätarpeista. Paperisen kyselylomakkeen avulla tavoitetaan kokonaisvaltaisemmin ikääntyneiden näkemyksiä kehitettävää digikulttuurialustaa varten.

Hankintamenettely

Kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan yhteinen Lämpiö-kehittämishanke lähetti 12.8.2021 kevyesti toteutetun kilpailutuksen etukäteen kartoitetuille ehdokkaille: Edita Prima Oy, Grano Oy, Nextprint Oy. Määräaikaan mennessä 26.8.2021 saimme yhden tarjouksen Edita Prima Oy:ltä.

Tarjous täytti vähimmäisvaatimukset ja oli tarjouspyynnön mukainen.

Tarjouspyynnössä vertailutekijänä oli halvin hinta, laatutekijät oli huomioitu vähimmäisvaatimuksissa. Vähimmäisvaatimukset olivat seuraavat: Palveluntuottajan tulee kyetä tuottamaan painatus-/tulostuspalveluiden (paino-/tulostuspalvelut, kuoritus, osoitetietojen tulostus, postihuolinta). Lisäksi palveluntarjoajan on koodattava verkkotyökalulla (esim. Webropol) internet-kysely. Paperisista kyselyistä saadut vastaukset tulee syöttää verkkotyökalun kautta osaksi verkossa vastanneiden kohderyhmän kyselyitä, jotta lopulta kaikki kyselystä saatavat vastaukset ovat sähköisessä muodossa.

Aikataulu on kiireellinen, joten palveluntuottajan on kyettävä toteuttamaan kysely vaaditulla aikataululla 6.9. - 4.10. 2021 välisenä aikana.

Hankintaprosessin aikana tarjouspyyntöä täsmennettiin siten, että palveluntarjoajan ei tarvitse tehdä webropol-kyselyä vaan palveluntarjoajalle lähetetään valmis linkki, johon tallennetaan paperisista kyselylomakkeista saadut vastaukset. Tämän lisäksi saatekirjeestä poistetaan linkki, tunnus ja salasanan verkkopohjaiseen kyselyyn. Tätä kautta palveluntarjoaja pystyy ratkaisemaan itsenäisesti sen, kuinka he koordinoivat sitä, kuka kohderyhmästä on jo vastannut paperiseen kyselyyn ja kuka ei sekä lähettämään muistutuskirjeen vain niille henkilöille, jotka eivät ole vielä vastanneet kyselyyn. Tarjouspyynnön muutoksiin liittyvistä yksityiskohdista tiedotettiin kaikkia palveluntarjoajia lähettämällä yhteinen sähköposti.

Vähimmäisvaatimukset täyttävä ja hinnaltaan halvimman hinnan tarjonnut valituksi tulee Edita Prima Oy.

Asiakirjojen julkisuus

Hankinta-asiakirjojen julkisuutta säätelee laki viranomaisten toiminnan julkisuudesta (8621/1999). Hankintaa koskevat asiakirjat tulevat julkisiksi asianomaisille hankintaa koskevan päätöksen tekemisen yhteydessä. Yleisesti julkisiksi tarjousasiakirjat tulevat, kun hankintaa koskeva sopimus on tehty.

Toimivalta

Kulttuuri ja vapaa- aikalautakunta päätti 18.12.2019 § 202 siirtää hankintojen toimivaltaansa viranhaltijoille Helsingin kaupungin hallintosäännön 10 luvun 1 §:n 2. momentin 3. kohdan perusteella siten, että kulttuurin edistämisen päällikkö voi päättää hankinnoista kulttuurin ja vapaa-ajan toimialalla 40 000 euroon asti.

This decision was published on 14.09.2021

MUUTOKSENHAKU HANKINTAPÄÄTÖKSEEN

Tähän päätökseen tyytymätön asianosainen voi hakea päätökseen muutosta tekemällä hankintaoikaisuvaatimuksen tai kuntalain mukaisen oikaisuvaatimuksen taikka molemmat.

OHJEET HANKINTAOIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Oikaisuvaatimusaika

Asianosaisen on esitettävä vaatimus 14 päivän kuluessa siitä, kun asianosainen on saanut tiedon hankintayksikön päätöksestä tai muusta ratkaisusta.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksiantopäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Jos määräajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolta hankintaoikaisua vaaditaan, on Helsingin
kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Hankintaoikaisuvaatimus pannaan vireille kirjallisesti ilmoittamalla

  • hankintayksikön päätös tai muu ratkaisu, johon hankintaoikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä tai muuta ratkaisua halutaan oikaistavaksi.

Sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on mainittava oikaisua vaativan nimi sekä tarvittavat yhteystiedot asian hoitamiseksi. Jos oikaisua vaativan puhevaltaa käyttää hänen laillinen edustajansa tai asiamiehensä tai jos oikaisuvaatimuksen laatijana on joku muu henkilö, oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava myös tämän nimi sekä tarvittavat yhteystiedot.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

OHJEET KUNTALAIN MUKAISEN OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon viimeistään määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto, tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin
kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot.
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Virve Hutchinson, projektikoordinaattori, puhelin: 040 664 1758

virve.hutchinson@hel.fi

Decisionmaker

Veikko Kunnas
kulttuurin edistämisen päällikkö

Attachments

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.