Hankinta, resurssikeskuspalvelu, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2021-009637
More recent handlings
§ 76
This decisionmaker is no longer active

Resurssikeskuspalvelun hankinta Seure Henkilöstöpalvelut Oy:ltä

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja

Päätös

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja päätti lain julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016) 15 §:n mukaisesti hankkia Seure Henkilöstöpalvelut Oy:ltä kotihoidon resurssikeskuspalvelua 2.8.2021 alkaen.

Hankinnan arvioitu arvonlisäveroton kokonaisarvo on enintään 350 000 euroa.

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimiala ja Seure Henkilöstöpalvelut Oy ovat 30.4.2015 solmineet puitesopimuksen Seure Henkilöstöpalvelut Oy:stä hankittavia palveluja koskevasta yhteistyöstä. Puitesopimusta on täydennetty solmimalla muutossopimus 13.8.2018. Lisäksi on solmittu yhteistyösopimus Seure Henkilöstöpalvelut Oy:n hoitohenkilöstön osaamisen ja palveluprosessin laatuvaatimuksista 1.7.2019 alkaen.

Seure Henkilöstöpalvelut Oy on aiemmin toimittanut Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialalle resurssikeskuspalvelua 10.7.2020 päivätyn sopimuksen perusteella. Kyseinen sopimus on irtisanottu toimialajohtajan päätöksellä 5.7.2021 § 122 päättymään 15.9.2021. Nyt tarkoituksena on sopia Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialan sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalveluiden kotihoidolle sopivammaksi muokatun resurssikeskuspalvelun toimittamisesta.

Resurssikeskuspalvelua hankintaan, jotta voidaan vahvistaa tiedolla johtamista, varmistaa kotihoidon äkillisten sijaistarpeiden täyttymistä ja sujuvoittaa sijaisten tilauskäytäntöjä sekä jakaa rekrytointiin liittyviä vastuita useammalle toimijalle.

Hankinnan kokonaiskustannukset muodostuvat palvelun kuukausimaksusta sekä sijoiteltavista varahenkilöistä. Ajalla 2.8.–30.9.2021, tai sen kuukauden alkuun asti, jolloin varahenkilöstön sijoittelu alkaa, maksaa palvelu 4500 € kuukaudessa. Palvelu maksaa 1.10.2021 alkaen 6500 € kuukaudessa, edellyttäen, että laskutettavan kuukauden alusta sijoitellaan varahenkilöitä. Hinta sisältää maksimissaan 15 varahenkilön sijoittelun. Jos sijoiteltavan henkilöstön määrää halutaan lisätä yli 15 henkilön, neuvotellaan hinnan tarkistamisesta. Lisäksi varahenkilöstön rekrytoinnista peritään 400€ (+alv 24%)/ työsuhteen aloittava työntekijä, mikäli työsuhde jatkuu vähintään viikon.

Seure Henkilöstöpalvelut Oy on Helsingin kaupungin sidosyksikkö. Hankintalakia (1397/2016) ei lain 15 §:n mukaisesti sovelleta hankintoihin, jotka hankintayksikkö tekee sidosyksiköltään.

Osapuolia sitova sopimus ei synny tämän päätöksen tiedoksiannolla vaan vasta, kun osapuolet ovat allekirjoittaneet asiasta sopimuksen (liitteenä). Sopimus jatkuu voimassa toistaiseksi, kunnes sopimuksen osapuolet ovat sopineet sopimuksen irtisanomisesta kuuden (6) kuukauden irtisanomisajalla.

Sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtajan oikeus toteuttaa hankinta perustuu sosiaali- ja terveyslautakunnan päätökseen hankintavaltuuksista sosiaali- ja terveystoimialalla 30.3.2021 § 76.

This decision was published on 15.09.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Soili Partanen, palvelualueen johtaja, puhelin: 09 310 42660

soili.partanen@hel.fi

Decisionmaker

Seija Meripaasi
sairaala-, kuntoutus- ja hoivapalvelujen johtaja

Attachments

2. Palvelusopimus Seure henkilöstöpalvelut oy ja Helsingin kaupungin kotihoito
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.