Vuokrahyvitys, Simonkatu 3, Mercator Fastigheter Ab

HEL 2021-010065
More recent handlings
§ 165
This decisionmaker is no longer active

Vuokrahyvitys, Simonkatu 3, Mercator Fastigheter Ab

Tiimipäällikkö

Päätös

Yritysvuokrauksen tiimipäällikkö päätti, että kaupunkiympäristön toimiala maksaa Mercator Fastigheter Ab:lle, osoitteen Simonkatu 3, Narinkka, 00100 Helsinki, kiinteistön osalta kertyneet vuokratuotot 1.9.2021 – 30.9.2021 väliseltä ajata, alla olevan mukaisesti.

Sopimus nro 211027760, Rengasravintola Oy
Veroton summa Alv 24% Yhteensä
16 777,30 € 4 026,56 € 20.803,86 €

Sopimus nro 211024288, Helsingin seurakuntayhtymä
Veroton summa Alv 0% Yhteensä
428,25 € 0 € 428,25 €

Päätöksen perustelut

Helsingin kaupunki on myynyt 6.9.2021 allekirjoitetulla kauppakirjalla osoitteessa Simonkatu3, Narinkka, 00100 Helsinki sijaitsevan kiinteistön (091-004-0194-0001), Mercator Fastigheter Ab:lle.

Kauppakirjassa ei ollut mainintaa siitä, että kiinteistössä on vielä 30.9.2021 saakka voimassaolevia vuokrasopimuksia. Näin ollen tiloista kertyneet vuokratuotot tulee maksaa kiinteistön uudelle omistajalle.

This decision was published on 10.09.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Faksinumero:
(09) 655 783
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
(09) 310 13700 (Yleishallinto)

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Riitta Airaksinen, myyntineuvottelija, puhelin: 09 310 39719

riitta.airaksinen@hel.fi

Decisionmaker

Maarit Kontio
tiimipäällikkö