Hankinta, Helmen käyttöpalvelu, kaupunginkanslia
Helmi-intranetin käyttöpalvelun hankinta
Päätös
Digitalisaatiojohtaja päätti tilata Helmen käyttöpalvelua CGI Suomi Oy:ltä voimassa olevan sähköisen työpöydän käyttöpalvelusopimuksen mukaisesti enintään 31.12.2022 saakka.
Käyttöpalvelun yhteenlasketut arvonlisäverottomat kustannukset saavat olla enintään 11 000 euroa kuukaudessa. Kokonaiskustannukset saavat olla enintään 165 000 euroa.
Kustannusten arvonlisäveroton osuus maksetaan talousarvion kohdalta 1 40 01, keskitetty tietotekniikka, projektilta Helmen alustapalvelu (projektinumero 1813006005).
Päätöksen perustelut
Helsingin kaupunki on siirtämässä Helmen palvelut pilvipalveluun ja nykyisestä palvelinympäristöstä tullaan tämän jälkeen luopumaan. Palvelinympäristön lyhyestä elinkaaresta johtuen siirto kaupungin kilpailuttaman konesali- ja kapasiteettipalvelun puitesopimuksen piiriin ei ole kannattavaa kustannusten ja siirtoon liittyvien riskien vuoksi. Käyttöpalvelun laajuutta supistetaan kuukausittain siihen asti, että palvelu on kokonaisuudessaan siirretty pois nykyisestä ympäristöstä. Helmi on kaupungin henkilöstön päivittäisessä käytössä oleva työväline, jota kaupunki tarvitsee tehtäviensä hoitamiseen.
Helmen käyttöpalvelun tilaus perustuu käyttöpalvelusta tehtyyn sopimukseen 22101 ja sen muutossopimukseen 282748 (RJ 106§, 14.5.2009). Sopimus on voimassa toistaiseksi voimassa olevana kuukauden irtisanomisajalla.
Hallintosäännön 12 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaan kansliapäällikkö päättää tai hyväksyy perusteet ja rajat, joiden mukaan viranhaltija päättää hankinnoista lukuun ottamatta osakkeita. Kansliapäällikkö päätti kaupunginkanslian viranhaltijoiden hankintaoikeuksista 1.1.2021 alkaen päätöksellään 04.01.2021, 3§.
This decision was published on 08.10.2021
MUUTOKSENHAKUKIELTO
Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.
Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §
Ask for more info
Markus Hirvikoski, johtava ICT-asiantuntija, puhelin: 09-310 25973