Määräraha, sosiaali- ja terveystoimiala, henkilöstökerhojen lisämääräraha 2021

HEL 2021-011007
More recent handlings
§ 195
This decisionmaker is no longer active

Sosiaali- ja terveystoimialan lisämäärärahan jakaminen henkilökuntakerhoille virkistystoimintaan vuodelle 2021

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Päätös

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti 9 750 euron lisämäärärahan jakamisesta sosiaali- ja terveystoimialan henkilökuntakerhoille vuodelle 2021 liitteenä 1 olevan taulukon mukaisesti.

Lisämääräraha maksetaan Soten henkilöstökerhot -tililtä (990644) toimintansa lopettaneiden kerhojen palautuksista.

Päätöksen perustelut

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja päätti 16.4.2021 § 57 jakaa sosiaali- ja terveystoimialan henkilökuntakerhoille vuodelle 2021 virkistysmäärärahoja yhteensä 57 352 euroa toimialan henkilöstötoimikunnassa 29.3.2021 hyväksymän ehdotuksen mukaisesti. Toimialan vuoden 2021 talousarvioon oli varattu henkilökuntakerhoille virkistysmäärärahoja 240 000 euroa. Jakamatta jäänyt määräraha 182 648 euroa tiliöitiin soten henkilöstökerhojen keräilytilille.

Toimialajohtajan päätöksessä todettiin, että avustusmäärärahaa voidaan jakaa poikkeuksellisesti kerhojen mahdollisten tarpeiden niin vaatiessa kesken vuoden 2021 toimintaohjeen kriteerien mukaisesti.

Lisähausta ilmoitettiin Henkilöstökerhojen Helmet-sivuilla ja pyydettiin toimittamaan vapaamuotoiset avustushakemukset 30.8.2021 mennessä työryhmän yhteiseen sähköpostiosoitteeseen. Hakemuksesta tuli selvitä, mihin tapahtumiin lisärahaa haetaan ja siihen tuli liittää viimeisin henkilöstökassan tiliote (tilin saldo). Hakemuksia saatiin yhteensä 10 kpl, yksi hylättiin.

Hallintosäännön 5 luvun 9 §:n 1 momentin mukaan sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja johtaa sosiaali- ja terveystoimialan toimintaa ja hallintoa.

This decision was published on 12.10.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveyslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Armi Vaden, talouspäällikkö, puhelin: 09 310 15970

armi.vaden@hel.fi

Decisionmaker

Leena Turpeinen
vs. sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja

Attachments

1. Liite lisämäärärahahaku 2021

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.