Vuokraus, alue jakelukalustoa varten, Klaavuntie 14, Vartiokylä, Posti Palvelut Oy

HEL 2021-012166
More recent handlings
§ 125
This decisionmaker is no longer active

Maa-alueen, noin 70 m², vuokraaminen Posti Palvelut Oy:lle 45. kaupunginosasta, Vartiokylä, Klaavuntie 14, 26.10.2021 lukien

Tiimipäällikkö

Päätös

Kaupunkiympäristön alueidenkäytön tiimipäällikkö päätti vuokrata Posti Palvelut Oy:lle (Y-tunnus 2830428-4) noin 70 m²:n suuruisen alueen postin varhaisjakelupistettä varten. Alue sijaitsee 45. kaupunginosassa, Vartiokylä, Klaavuntie 14, asemakaavan mukaisella puistoalueella, liitekartan mukaisesti.

Vuokrasopimus on voimassa 26.10.2021-30.4.2022 kahden (2) viikon irtisanomisajoin, liitteenä olevan sopimuksen mukaisesti. Alueesta peritään vuokraa 30,00 euroa kuukaudessa. Vuokra tulee maksaa vuokranantajan ilmoittamalle pankkitilille.

Vuokralaisen tulee selvittää rakentamistoimenpiteiden luvanvaraisuus sekä hankkia tarvittavat luvat ennen toimenpiteeseen ryhtymistä. Muut vuokrausehdot on määritelty liitteenä olevassa vuokrasopimuksessa.

Päätöksen perustelut

Posti Palvelut Oy on toimittanut 26.10.2021 kaupungille alueen vuokrausta koskevan hakemuksen liitteineen ja ilmoittanut sitoutuvansa liitteenä olevan alueenkäyttöä koskevan vuokrasopimuksen vuokrausehtoihin.

Alueesta perittävän vuokran määrä perustuu kaupunkiympäristölautakunnan päätökseen 15.5.2018 § 238. Hinnaston mukainen lehtienjakelulaatikkopaikan hinta on 30 euroa/kuukausi.

Toimivalta

Helsingin kaupungin hallintosäännön 10 luvun 1 §:n 3 momentin 6 kohdan mukaan kaupunkiympäristölautakunta päättää hallintaoikeutensa puitteissa maa-alueiden, tilojen ja laitteiden vuokralle antamisesta sekä muusta käyttöön luovuttamisesta kerrallaan enintään 10 vuoden ajaksi samoin kuin toistaiseksi, jos vuokrasuhde on sovittu päättyväksi enintään kuuden kuukauden kuluttua irtisanomisesta.

Kaupunkiympäristölautakunta on siirtänyt vuokrausta koskevaa toimivaltaansa kaupunkiympäristön toimialan alueidenkäytön tiimipäällikölle päätöksellään 15.5.2018, § 251. Tiimipäällikkö on näin ollen toimivaltainen tekemään päätöksen.

This decision was published on 26.11.2021

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Tommy Tienhaara, tarkastaja, puhelin: 09 310 28562

tommy.tienhaara@hel.fi

Decisionmaker

Jarmo Talvasto
vs. tiimipäällikkö

Attachments

1. Maanvuokrasopimus
2. Karttaliite
3. Hakemus 26.10.2021
4. Hakemus 26.10.2021, liite, kartta
5. Hakemus 26.10.2021, liite, kaupparekisteriote
6. Hakemus 26.10.2021, liite, valtakirja

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.