Vuokraus, tilat, Tremboco Oy, Malmin raitti 17, sosiaali- ja terveystoimiala

HEL 2022-001443
More recent handlings
§ 2
This decisionmaker is no longer active

Vuokraus, tila, Tremboco Oy, Malmin raitti 17, Sosiaali-, terveys- ja pelastuslaitostoimiala

Yksikön päällikkö

Päätös

Yksikön päällikkö päätti jatkaa vuokrasopimusta osoitteessa Malmin raitti 17 kohde 6960 sijaitsevan 3 krs:n n 185 m2 suuruisen toimistotilan Tremboco Oy:ltä ja edelleen vuokrata sen sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan käyttöön 2839,75 euroa/kk arvonlisäverottomasta kokonaishinnasta.

Sähkö, vesi, lämmitys ja jätehuolto sisältyvät vuokraan.

Sopimus jatkuu määräaikaisena ajalle 1.1.2023 – 31.12.2024, jonka jälkeen sopimusta voidaan jatkaa uudella määräaikaisuudella. Jatkosta on ilmoitettava omistajalle 2 kk ennen sopimuksen päättymistä. Päätös tehdään takautuvasti, koska jatkosopimuksesta 1.1.2023 – 31.12.2023 ei päätöstä ollut tehty. Tällä päätöksellä sopimus jatkuu 31.12.2024 saakka. Jatkovuokrasopimukset liitteinä.

Vuokrauksen jatko koskee sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan sopimusta 211027894

Päätöksen perustelut

Koronapandemia aiheutti hoitovelkaa neuvolatoiminnalle. Lakisääteisiä neuvolatarkastuksia ja kansanterveydellisesti merkittävän rokotusohjelman mukaisia lasten rokotuksia ryhdyttiin järjestämään varsinaisten neuvolatilojen ulkopuolisissa tiloissa hoitovelan purkamiseksi Pohjois-Helsingin alueella. Neuvolatoiminta jatkaa väliaikaisissa tiloissa Malmin raitti 17:sta, koska tulevaisuudessa ko. toiminta tulee sijoittumaan uuteen Malmin perhekeskus- ja terveys- ja hyvinvointikeskukseen arvion mukaan v. 2028.

Tiloissa sijaitsee neuvolan vastaanottohuoneet. Tilat sijaitsevat lyhyen, esteettömän matkan päässä Malmin asemalta ja ne on saavutettavissa myös henkilöautolla. Sosiaali-, terveys- ja pelastustoimialan neuvolapalvelut ovat toimineet tiloissa korona ajoista lukien. Toimialan hyväksynnällä vuokrasopimusta jatketaan vuoden 2024 loppuun.

Tilat soveltuvat käyttötarkoitukseen. Muutostöitä ei tarvitse tehdä.

Toimivalta

Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto on 14.1.2021, 10 § siirtänyt hallintosäännön 16 luvun 3 §:n 2 momentin 2 kohdan mukaista toimivaltaansa liikehuoneistojen vuokralle ottamisesta kaupunginhallituksen vahvistamissa rajoissa kaupunkiympäristön toimialan rakennukset ja yleiset alueet -palvelukokonaisuuden tilat palvelun asiakkuusyksikön 2 päällikölle siten, että asiakkuusyksikön 2 päällikkö päättää vastuualueensa liikehuoneistojen vuokralle ottamisesta, kun liikehuoneisto vuokrataan enintään 10 vuoden määräajaksi sopimuksen ennakoidun kokonaisarvon ollessa enintään 3 000 000 euroa tai kun liikehuoneisto vuokrataan toistaiseksi enintään kahdentoista kuukauden irtisanomisajoin.

This decision was published on 20.02.2024

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Suojattu sähköposti: https://securemail.hel.fi/

Käytäthän aina suojattua sähköpostia, kun lähetät henkilökohtaisia tietojasi.

Muistathan asioinnin yhteydessä mainita kirjaamisnumeron (esim. HEL 2021-000123), mikäli asiasi on jo vireillä Helsingin kaupungissa.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Ask for more info

Kati Hynninen, asiakaspäällikkö, puhelin: 09 310 46701

kati.hynninen@hel.fi

Decisionmaker

Viivi Palonkoski
vs. yksikön päällikkö

Attachments

1. Tremboco Oy Helsingin kaupunki jatkovuokrasopimus 1.1.2023 -31.12.2023
The attachment will not be published on the internet.
2. Tremboco Oy Helsingin kaupunki 2024 jatkovuokrasopimus 1.1.2024 - 31.12.2024
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.