Hitas hankinta-arvon korotus, tontti 22585/23, Asunto Oy Helsingin Vallilan Siluetti
Hitas hankinta-arvon korotus, tontti 22585/23, Asunto Oy Helsingin Vallilan Siluetti
Päätös
Yksikön päällikkö päätti hyväksyä tontilla 22585/23 (entinen tontti 22585/19) sijaitsevan Asunto Oy Helsingin Vallilan Siluetin hankinta-arvon korotuksen. Uusi velaton hankinta-arvo on 13 972 179 euroa (alv. 24 %). Yksikön päällikkö on hyväksynyt hankkeen suunnitelmat ja alkuperäisen hankinta-arvon 7.5.2021 § 42 sekä ensimmäisen hankinta-arvon korotuksen 2.9.2021 § 79. Hanke sijaitsee Vallilassa, osoitteessa Karstulantie 6.
Hankkeessa rakennetaan 11 kerroksinen tiiliverhoiltu asuinkerrostalo (asuntoja yht. 41 kpl). Yhteis- ja aputilat ovat kellari- ja maantasokerroksessa. Ullakolla sijaitsevat sauna- ja kerhotilat. Hanke toteutetaan Hitas I-ehdoin. Hitas-omistusasuntotuotannossa tontille toteutettavasta asuinhuoneistoalasta 40% tulee toteuttaa perheasuntoina (kaksi makuuhuonetta tai enemmän). Näiden asuntojen keskipinta-alan tulee olla vähintään 70 asm².
Sallittu kerrosala 3675 m²
Käytetty kerrosala 3674 m²
Asuntoala 2877 asm²,
josta perheasuntoja (40 kpl) 98,9% ja perheasuntojen keskipinta-ala on 71,1 asm².
Autopaikkoja 26 kpl joista yksi LE-autopaikka. Autopaikat tulevat pysäköintilaitokseen, joka sijoittuu Karstulantien ja Kangasalantien risteyksessä olevan hiekkakentän alle. Pysäköintilaitokseen tulee tonttien 22585/22-26 käyttöön kaksi yhteiskäyttöautopaikkaa. Autopaikat eivät sisälly hankinta-arvoon.
Päätöksen perustelut
Päätös perustuu Hitas-työryhmän puoltavaan lausuntoon 2.2.2022
This decision was published on 16.02.2022
OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI
Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.
Oikaisuvaatimusoikeus
Oikaisuvaatimuksen saa tehdä
- se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
- kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika
Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.
Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.
Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.
Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.
Oikaisuvaatimusviranomainen
Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.
Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:
Sähköpostiosoite: | helsinki.kirjaamo@hel.fi |
Postiosoite: | PL 10 |
00099 HELSINGIN KAUPUNKI | |
Käyntiosoite: | Pohjoisesplanadi 11-13 |
Puhelinnumero: | 09 310 13700 |
Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.
Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö
Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.
Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava
- päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
- miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
- millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
- oikaisuvaatimuksen tekijä
- millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
- oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja
Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.
Ask for more info
Jouni Grön, rakennusneuvoja, puhelin: 09 310 34172