Hankinta, siivouspalvelut, Helsingin keskustakirjasto Oodi, Kulttuurin ja vapaa-ajan toimiala

HEL 2022-002620
More recent handlings
Case 12. / 113 §

Keskustakirjasto Oodin siivouspalvelut vuosille 2023–2024 (optiokausi 2025–2026)

Culture and Leisure Committee

Päätös

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti

A Hyväksyä Helsingin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan keskustakirjasto Oodin siivouspalveluiden hankinnan keskeiset periaatteet ja ehdot sekä oikeuttaa kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan tekemään tarvittaessa tarjouspyyntöasiakirjoihin välttämättömiä, vähäisiä muutoksia sekä

B Oikeuttaa kulttuurin ja vapaa-ajan keskustakirjasto Oodin johtajan
– tekemään hankinnasta päätöksen
– päättämään optiokauden käyttöönotosta
– allekirjoittamaan hankintapäätöksen perusteella solmittavan sopimuksen.

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta tarkasti pöytäkirjan tämän asian osalta heti.

Käsittely

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta päätti käsitellä 12:nnen esityksen kokouksen 11:ntenä asiana.

Asian aikana kuultavana asiantuntijana oli hankinta-asiantuntija Niina Lammi.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Oodin siivouspalvelujen sopimuskausi päättyy 31.12.2022. Siivouspalvelujen hankinta on Oodin toiminnalle välttämätöntä.

Keskustakirjasto Oodin palveluhankinnan arvioitu arvonlisäveroton arvo sopimuskaudelle mukaan lukien mahdollinen optiokausi on noin 1 450 000 euroa.

Hankinnan kohde

Hankinnan kohteena on keskustakirjasto Oodin siivouspalveluista ja erikseen tilattavat lisäpalvelut ajalle 1.1.2023–31.12.2024 ja mahdolliselle yhdelle (1) kahden (2) vuoden optiokaudelle 1.1.2025–31.12.2026, jonka käyttöönotosta hankintayksikkö päättää erikseen ennen sopimuskauden päättymistä.

Hankinnasta järjestetään tarjouskilpailu lain julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista (1397/2016) mukaisella avoimella menettelyllä EU-kynnysarvon ylittävänä kilpailutuksena.

Kilpailutus toteutetaan palveluhankintana kaikille avoimena kilpailutuksena, jossa tarjouksista valitaan kokonaistaloudellisesti edullisin tarjous, hinta-laatusuhteeltaan paras tarjous. Hintavertailu on 70 pistettä ja se koostuu kuukausi- ja tuntihintavertailusta, laadullinen vertailu on 30 pistettä ja siinä vertaillaan palveluntuottajan antamaa kuvausta haltuunotosta, laadun varmistamisesta ja työllisyysehdon käyttöönotosta.

Sopimus

Sopimus palveluista tehdään liitteenä olevan sopimusluonnoksen mukaisesti. Sopimus on suunniteltu aloitettavaksi 1.1.2023 ja sopimus on voimassa 31.12.2024 saakka. Tämän lisäksi tilaajalla on mahdollisuus yhteen (1) kahden (2) vuoden optiokauteen vuosille 2025–2026.

Esitys tarjouspyyntöasiakirjoiksi ovat liitteinä 1–11 (tarjouspyyntöluonnos, palvelun kuvaus, laatuvertailuliite, puhtaustasot, työllistämisehto liite, muut yleiset ohjeet, turvallisen tilan periaatteet, sopimusluonnos ja tietosuoja- ja salassapitoliite, ESPD, Jyse 2014 Palvelut sopimusehdot, päivitysversio huhtikuu 2022).

Asiakirjojen julkisuus

Hankintalain (1397/2016) 60 §:n ja 138 §:n mukaan hankintailmoitusta ei saa julkaista muualla ennen kuin se on julkaistu julkisten hankintojen internetosoitteessa www.hankintailmoitukset.fi(Link leads to external service), joten tarjouspyyntöasiakirjoja ei julkaista internetissä ja tästä syystä esityksen liitteet ovat salassa pidettäviä.

Close

This decision was published on 23.06.2022

MUUTOKSENHAKUKIELTO

Pöytäkirjan 103, 104, 107, 108, 109, 110, 112 (A), 113 (A) ja 114 §:t.

Tähän päätökseen ei saa hakea muutosta, koska päätös koskee asian valmistelua tai täytäntöönpanoa.

Sovellettava lainkohta: Kuntalaki 136 §

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Pöytäkirjan 105, 106, 111, 112 (B) ja 113 (B) §:t.

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Presenter information

vs. kirjastopalvelujen johtaja
Anna-Maria Soininvaara

Ask for more info

Tia Jokinen, palveluvastaava, puhelin: 09 310 71300

tia.jokinen@hel.fi

Niina Lammi, hankinta-asiantuntija, puhelin: 09 310 20573

niina.lammi@hel.fi

Attachments

1. Confidential: HankL 60§, 138§
2. Confidential: HankL 60§, 138§
3. Confidential: HankL 60§, 138§
4. Confidential: HankL 60§, 138§
5. Confidential: HankL 60§, 138§
6. Confidential: HankL 60§, 138§
7. Confidential: HankL 60§, 138§
8. Confidential: HankL 60§, 138§
9. Confidential: HankL 60§, 138§
10. Confidential: HankL 60§, 138§
11. Confidential: HankL 60§, 138§

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.