Toimivallan siirtäminen kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla peruskoululaisten sekä peruskoulujen ja lukioiden opettajien tietokonehankinnoissa

HEL 2022-003047
More recent handlings
Case 10. / 53 §

Toimivallan siirtäminen kasvatuksen ja koulutuksen toimialalla peruskoululaisten sekä peruskoulujen ja lukioiden opettajien tietokonehankinnoissa 22.3.2022-31.12.2022

Education Committee

Päätös

Kasvatus- ja koulutuslautakunta päätti siirtää hankintatoimivaltansa toimialajohtajalle peruskoululaisille sekä peruskoulujen ja lukioiden opettajille hankittavien tietokoneiden osalta enintään 3,4 miljoonaan euroon (alv 0 %) määräaikaisesti vuoden 2022 loppuun saakka. Tietokonehankinnat tulee tehdä Helsingin kaupungin puitejärjestelyn mukaisesti.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Hankinnan tavoitteena on hankkia uudet kannettavat tietokoneet syksyllä 2022 aloittaville peruskoulujen seitsemäsluokkalaisille sekä korvata peruskoulujen ala-asteen oppilailla elinkaarensa lopussa olevia tietokoneita. Lisäksi on tarkoitus myös hankkia sekä uusia- että korvata elinkaarensa lopussa olevia peruskoulun- ja lukioiden opettajien tietokoneita.

Tietokoneet tilataan oppilaiden- ja opettajien määrän mukaan. Toimivallan siirrolla mahdollistetaan että tietokoneet voidaan tilata heti kun olemme tarkistaneet kappalemäärät ja siten tietokoneet saadaan ajoissa käyttöön. Tällä toiminnalla varmistetaan, että lautakuntaan ei viedä hankintapäätöstä, joka ei ole yhteneväinen lopullisten tilausmäärien kanssa.

Liitteessä 1 on tämänhetkinen arvio tarvittavista tietokonemääristä ja kustannuksista.

Close

This decision was published on 15.03.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kasvatus- ja koulutuslautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Presenter information

kasvatuksen ja koulutuksen toimialajohtaja
Satu Järvenkallas

Ask for more info

Seppo Perälä, ICT-Opetusteknologiapäällikkö,, puhelin: 09 310 36299

seppo.perala@hel.fi

Attachments

1. Hankinnan ennakoitu arvo

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.