Hankinta, Suutarilan alueurakan 1.6.2017 - 30.9.2022 lisätyövarauksen korottaminen

HEL 2022-003635
More recent handlings
Case 13. / 82 §

Suutarilan alueurakan 1.6.2017 - 30.9.2022 lisätyövarauksen korottaminen

Buildings and Public Areas Sub-committee

Päätös

Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto päätti korottaa ylläpidon Suutarilan alueurakan lisätyövarausta seuraavasti:

- Suutarilan alueurakan lisätyövarausta korotetaan 1 000 000 eurolla siten, että lisätyövaraus on koko urakan ajalle 2017 - 2022 yhteensä 2 400 000 euroa (alv. 0 %).

Käsittely

Asian aikana kuultavana oli projektinjohtaja Ville Andersson. Asiantuntija poistui kuulemisensa jälkeen kokouksesta.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Yleisten töiden lautakunta on 11.4.2017 oikeuttanut silloisen katu- ja puisto-osaston ylläpitotoimiston (nykyinen yleiset alueet palvelu) tekemään sopimuksen Suutarilan alueurakasta 1.6.2017 - 30.9.2022 hintaan 5 130 987,30 euroa (alv. 0 %) sekä mahdollisesti tuleviin lisätöihin tai velvoitteisiin enintään 800 000 euroa (alv. 0 %).

Rakennusten ja yleisten alueiden jaosto korotti 6.2.2020 Suutarilan alueurakan lisätyövarausta 600 000 eurolla siten, että lisätyövaraus korotuksen jälkeen koko urakan ajalle 2017 - 2022 on yhteensä 1 400 000 euroa (alv. 0 %). Tämä lisätyövarauskorotus ei riitä johtuen pääosin poikkeuksellisen lumisesta talvesta, joten siihen haetaan 1 000 000 (alv. 0 %) euron korotusta.

Syynä lisätyövarauksen korotukseen ovat pääosin normaalia lumisemman talven hoitoon tarvittu lisäkalusto ja lumenkuljetus sekä muut lumen ja jään aiheuttamat työt. Pelkästään tammi-helmikuun aikana lumen kuljetukseen ja lisäkalustoon on mennyt noin 755 000 euroa. Liitteenä (liite 1) Katualueiden johtoryhmän kokousmuistiosta päämeteorologi Henri Nymanin selvitys joulukuu 2021 - helmikuu 2022 lumitilanteesta, joka havainnollistaa hyvin tämän talven poikkeusolosuhteet.

Close

This decision was published on 04.07.2022

OHJEET OIKAISUVAATIMUKSEN TEKEMISEKSI

Tähän päätökseen tyytymätön voi tehdä kirjallisen oikaisuvaatimuksen. Päätökseen ei saa hakea muutosta valittamalla tuomioistuimeen.

Oikaisuvaatimusoikeus

Oikaisuvaatimuksen saa tehdä

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Oikaisuvaatimusaika

Oikaisuvaatimus on tehtävä 14 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Oikaisuvaatimuksen on saavuttava Helsingin kaupungin kirjaamoon määräajan viimeisenä päivänä ennen kirjaamon aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta oikaisuvaatimusaikaan. Jos oikaisuvaatimusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa oikaisuvaatimuksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Oikaisuvaatimusviranomainen

Viranomainen, jolle oikaisuvaatimus tehdään, on Helsingin kaupungin kaupunkiympäristölautakunta.

Oikaisuvaatimusviranomaisen asiointiosoite on seuraava:

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Oikaisuvaatimuksen muoto ja sisältö

Oikaisuvaatimus on tehtävä kirjallisena. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Oikaisuvaatimuksessa on ilmoitettava

  • päätös, johon oikaisuvaatimus kohdistuu
  • miten päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • millä perusteella päätöstä halutaan oikaistavaksi
  • oikaisuvaatimuksen tekijä
  • millä perusteella oikaisuvaatimuksen tekijä on oikeutettu tekemään vaatimuksen
  • oikaisuvaatimuksen tekijän yhteystiedot
Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Close

Presenter information

tekninen johtaja
Kari Pudas

Ask for more info

Heidi Kiuru, projektinjohtaja, puhelin: 09 310 31549

heidi.kiuru@hel.fi

Ville Andersson, projektinjohtaja, puhelin: 09 310 33029

ville.andersson@hel.fi

Anna-Mari Tiitinen, projektinjohtaja, puhelin: 09 310 42148

anna-mari.tiitinen@hel.fi

Attachments

2. Kaupunkiympäristölautakunnan rakennusten ja yleisten alueiden jaosto 6.2.2020 § 18
The attachment will not be published on the internet.
3. Yleisten töiden lautakunta 11.4.2017 § 139
The attachment will not be published on the internet.

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information or information that could compromise the protection of privacy or a private trader's business or trade secret when published. The published documents also exclude appendices that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients 812/2000, Act on the Status and Rights of Patients 785/1992, Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.