Virkasuhteen täyttäminen, lapsiperheiden palvelutarpeen arviointi ja tuki, perhesosiaalityö, johtava sosiaalityöntekijä, työavain SOTE-01-169-22

HEL 2022-004958
More recent handlings
Case 12. / 133 §
This decisionmaker is no longer active

Oikaisuvaatimus koskien johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttämistä lapsiperheiden palvelutarpeen arvioinnin ja tuen yksikössä

The Social Services and Health Care Committee

Päätös

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti hylätä ********** oikaisuvaatimuksen lastensuojelun johtajan päätöksestä 11.4.2022 § 31 koskien lapsiperheiden palvelutarpeen arvioinnin ja tuen, perhesosiaalityön työryhmän johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttämistä.

Oikaisuvaatimuksen tueksi ei ole esitetty sellaisia perusteluja, joiden vuoksi se tulisi hyväksyä.

Käsittely

Helsingin kaupungin nuorisoneuvoston toimialalautakuntien edustajien osalta on sovittu, että edustajat eivät osallistu henkilöstöasioiden käsittelyyn. Tästä syystä sosiaali- ja terveyslautakunnan nuorisoneuvoston edustaja Jem Alaye ei osallistunut tämän asian käsittelyyn ja pysyi poistuneena asian käsittelyn ajan.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Taustaa

Lastensuojelun johtaja on 11.4.2022 § 31 tehnyt päätöksen johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttämisestä lapsiperheiden palvelutarpeen arvioinnin ja tuen perhesosiaalityön työryhmään.

Lastensuojelun johtaja päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella valtiotieteiden maisteri ********** johtavan sosiaalityöntekijän virkaan.

Johtavan sosiaalityöntekijän viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 7 §:n mukainen kelpoisuus.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää kokemusta perhesosiaalityöstä, lapsiperheiden sosiaalityöstä tai lastensuojelun sosiaalityöstä, valmiutta esimiestyöhön ja hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja sekä muuta tehtävän vaativuuden mukaista osaamista.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin neljä hakijaa, joista yksi perui hakemuksensa ennen haastattelua.

Oikaisuvaatimuksen tekijä on 3.5.2022 tehnyt lastensuojelun johtajan päätöksestä oikaisuvaatimuksen. Oikaisuvaatimus on tämän asian liitteenä 1.

Oikaisuvaatimus on tehty kuntalain 138 §:n mukaisessa määräajassa ja oikealle toimielimelle.

Oikaisuvaatimuksessa esitetyt vaatimukset

Oikaisuvaatimuksessa vaaditaan päätöksen oikaisua siten, että päätös kumotaan kokonaisuudessaan. Lisäksi oikaisuvaatimuksen tekijä vaatii, että kumoamisen jälkeen asia otetaan uudestaan päätettäväksi siten, että myös hänet kutsutaan haastatteluun. Perusteluina oikaisuvaatimuksen tekijä esittää, että päätös on lainvastainen. Hän vetoaa siihen, että on valmistunut valtiotieteiden maisteriksi pääaineena sosiaalityö vuonna 2020 ja yhteiskuntapolitiikan maisteriksi vuonna 2002, lisäksi hän on suorittanut opettajan pedagogiset opinnot vuonna 2010 ja johtamisen erikoisammattitutkinnon. Oikaisuvaatimuksen tekijä perustelee vaatimustaan sillä, että hän on ollut aiemmin ryhmähaastattelussa kesällä 2021 johtavan sosiaalityön virkaan lastensuojelun avohuollon sosiaalityöhön ja oli jälkeenpäin kuullut kaikkien haastateltujen hyvästä menestyksestä.

Oikaisuvaatimuksen tekijä katsoo, että hänen ansionsa olisi riittänyt vähintään haastattelukutsuun ja pohtii, syrjittiinkö häntä haussa hänen ikänsä vuoksi vai vaikuttiko rekrytointiin se, että hän oli aiemmin irtisanoutunut lastensuojelun sosiaalityön virasta avohuollon sosiaalityöstä 1.4.2022.

Oikaisuvaatimuksen tekijä katsoo, että hänen kohdallaan viran yleiset nimitysperusteet toteutuvat ja hän vetoaa hallintolain 6 §:ään ja sen mukaisiin hallinnon oikeusperiaatteisiin, jotka eivät ole oikaisuvaatimuksen tekijän näkemyksen mukaan toteutuneet.

Oikaisuvaatimuksen perusteiden arviointi

Haastatteluihin kutsuttiin neljä henkilöä. Haastatteluihin valinta tehtiin hakemusten yleisvaikutelman, hakijoiden työkokemuksen ja hakuilmoituksessa esitettyjen seikkojen perusteella.

Oikaisuvaatimuksen tekijä perustelee vaatimustaan sillä, että hän on ollut aiemmin ryhmähaastattelussa kesällä 2021 johtavan sosiaalityön virkaan lastensuojelun avohuollon sosiaalityöhön ja oli jälkeenpäin kuullut kaikkien haastateltujen hyvästä menestyksestä. Kyseisen haastattelun suorittivat kaksi lastensuojelun sosiaalityön päällikköä.

Jokainen rekrytointi on omanlaisensa prosessi, jossa on mukana eri hakijoita, siksi rekrytoinnista saatuja kokemuksia ei voida suoraan verrata toisiinsa.

Kaikilla hakijoilla oli kokemusta lapsiperheiden palveluiden ja/tai lastensuojelun sosiaalityöstä. Kaikilla hakijoilla oli paljon työkokemusta erilaisista sosiaalihuollon tehtävistä tilapäisenä sosiaalityöntekijänä ja seuraavaksi hakemusprosessissa tarkasteltiin hakijoiden työkokemusta laillistettuna sosiaalityöntekijänä.

Hakijat olivat työskennelleet laillistettuna sosiaalityöntekijöinä.

Hakemusten perusteella päätettiin kutsua haastatteluun ne hakijat, jotka olivat toimineet laillistettuna sosiaalityöntekijänä vähintään noin kaksi vuotta. Tämän perusteella haastatteluihin kutsuttiin neljä hakijaa.

Neljällä hakijalla oli esimieskokemusta.

Oikaisuvaatimuksen tekijällä on runsaasti monipuolista työkokemusta ja hänellä on laaja koulutustausta. Hän on kuitenkin toiminut laillistettuna sosiaalityöntekijänä hakuhetkellä 1 vuoden ja 3 kuukautta, lyhimmän aikaa kaikista hakijoista. Oikaisuvaatimuksen tekijän sosiaalityön työkokemuksesta valtaosa sijoittuu aikaan, jolloin hän on toiminut tilapäisenä sosiaalityöntekijänä, olleessaan sosiaalityön opiskelija.

Sosiaalihuollon ammattihenkilöstä annetun lain 12 §:n mukaan sosiaalityöntekijän ammatissa voi toimia tilapäisesti enintään vuoden ajan sosiaalityöntekijän ammattiin opiskeleva henkilö, joka on suorittanut hyväksytysti sosiaalityön aineopinnot ja käytännön harjoittelun. Opiskelija toimii ammattiin valmistuneen sosiaalityöntekijän johdon ja valvonnan alaisena.

Tilapäisesti sosiaalityöntekijän ammatissa toimivalla henkilöllä ei ole sosiaalityöntekijälle säädettyä oikeutta päättää kiireellisissä tapauksissa tahdosta riippumattoman huollon antamisesta tai siihen liittyvistä toimenpiteistä.

Laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimiminen on lainsäädännön perusteella vastuultaan selvästi vaativampi tehtävä kuin tilapäisenä sosiaalityöntekijänä toimiminen ja siksi kokemus laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimimisesta on katsottu rekrytointiprosessissa yhdeksi merkittäväksi kriteeriksi haastatteluihin kutsumisessa.

Oikaisuvaatimuksen tekijä pohti oikaisuvaatimuksessaan, että syrjittiinkö häntä hänen ikänsä vuoksi. Hakijan ikä ei ollut hakuprosessissa oleellinen tekijä, vaan niin kuin yllä olevissa perusteluissa käy ilmi, haastatteluun kutsumiseen vaikutti muun muassa hakijoiden kokemus laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimimisesta. Hakijoissa oli hyvin eri-ikäisiä ihmisiä sekä 60-, 70- ja 80-luvulla syntyneitä. Saman tyyppinen ikähajonta toteutuu muutoinkin lapsiperheiden palvelutarpeen arvioinnin ja tuen esihenkilöryhmässä.

Oikaisuvaatimuksen tekijä pohti oikaisuvaatimuksessaan myös sitä, että oliko hänen irtisanoutumisellaan lastensuojelun avohuollon sosiaalityöntekijän virasta 1.4.2022 vaikutusta rekrytointiprosessiin. Oikaisuvaatimuksen tekijän aiemmalla irtisanoutumisella ei ollut vaikutusta rekrytointiprosessiin. Haastatteluihin kutsut suoritti lastensuojelun sosiaalityön päällikkö. Oikaisuvaatimuksen tekijän hakemuksessa ei käynyt ilmi hänen irtisanoutumisensa, eikä se seikka ollut lastensuojelun sosiaalityön päällikön haastatteluihin kutsumisen hetkellä tiedossa. Siten oikaisuvaatimuksen tekijän aiempi irtisanoutuminen ei vaikuttanut rekrytointiprosessiin.

Hallintolain 6 §:n mukaan viranomaisen on kohdeltava hallinnossa asioivia tasapuolisesti sekä käytettävä toimivaltaansa yksinomaan lain mukaan hyväksyttäviin tarkoituksiin. Viranomaisen toimien on oltava puolueettomia ja oikeassa suhteessa tavoiteltuun päämäärään nähden.

Johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttöprosessissa on toimittu hallintolain 6 §:n mukaisesti, eikä lastensuojelun johtajan päätöksen 11.4.2022 § 31 johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttämisestä voida katsoa olevan lainvastainen.

Oikaisuvaatimuksessa ei ole esitetty mitään sellaista uutta seikkaa, jonka perusteella asia tulisi ratkaista toisin kuin alkuperäisessä päätöksessä on tehty.

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen voidaan hakea muutosta Helsingin hallinto-oikeudelta kunnallisvalituksella. Hallinto-oikeus voi tutkia valituksen ainoastaan kuntalain 135 §:stä ilmenevillä perusteilla. Kunnallisvalituksen valitusperusteet ilmenevät tämän päätöksen liitteenä olevasta muutoksenhakuohjeesta.

Close

Sosiaali- ja terveystoimiala Perhe- ja sosiaalipalvelut -palvelukokonaisuus Lastensuojelu ja perhesosiaalityö Lastensuojelun johtaja 11.04.2022 § 31

Päätös

Lastensuojelun johtaja päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella valtiotieteiden maisteri ********** johtavan sosiaalityöntekijän virkaan (vakanssinumero 044995, toimintayksikkö 395200, työpiste 100005) 4.5.2022 lukien 3988,21 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on kuusi kuukautta.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otetun terveydentilasta saadun selvityksen perusteella virkaan ottaminen on vahvistettu. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otettu on esittänyt hyväksyttävän selvityksen tartuntatautilain 48 §:n sekä 48 a §:n mukaisesta rokotussuojastaan. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otettu on esittänyt rikosrekisterinotteen. Ote on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Johtavan sosiaalityöntekijän virka tuli avoimeksi 1.3.2022.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan johtavan sosiaalityöntekijän virkaan ottaa lastensuojelun johtaja.

Johtavan sosiaalityöntekijän tehtävänä on perhesosiaalityön työryhmän esimiehenä toimiminen lännen ja etelän alueilla. Työtehtäviin kuuluu perhesosiaalityön sosiaalityöntekijöiden ohjaaminen ja tukeminen asiakastyössä, perhesosiaalityön palveluiden ja sisältöjen kehittäminen, yhteistyö muiden lapsiperheiden palveluiden toimijoiden kanssa sekä alueellisissa verkostoissa toimiminen.

Johtavan sosiaalityöntekijän viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 7 §:n mukainen sosiaalityöntekijän kelpoisuus.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää kokemusta perhesosiaalityöstä, lapsiperheiden sosiaalityöstä tai lastensuojelun sosiaalityöstä, valmiutta esimiestyöhön ja hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja sekä muuta tehtävän vaativuuden mukaista osaamista.

Tehtävää täytettäessä eduksi luettiin esimieskokemus ja innostunut kehittämismyönteinen työote.

Johtavan sosiaalityöntekijän virka (vakanssinumero 044995) on ollut julkisesti haettavana 21.2. - 8.3.2022 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa.

Määräajassa hakemuksen jätti viisi hakijaa. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Vaadittu kelpoisuus on kaikilla viidellä hakijalla.

Hakemusten perusteella haastatteluun kutsuttiin 10.3.2022 neljä hakijaa: ********** ja **********

********** perui hakemuksensa ennen haastattelua.

Haastattelun suorittivat lastensuojelun sosiaalityön päälliköt ********** ja **********

Haastattelujen perusteella kutsuttiin kärkihakija ********** toiseen haastatteluun, jonka suorittivat vs. lastensuojelun johtaja ********** ja lastensuojelun sosiaalityön päällikkö **********

********** on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri. Hänellä ei ole kokemusta esihenkilötyöstä.

**********

********** vahvuutena on monipuolinen työkokemus sosiaalityöntekijän työstä lapsien ja perheiden parissa.

********** on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri.

**********

********** vahvuutena on kokemus esihenkilötyöstä sekä sosiaalityöstä lasten ja perheiden parissa.

********** on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri. Lisäksi hän on suorittanut opettajan pedagogiset opinnot Helsingin yliopistossa vuonna 2020.

**********

********** vahvuutena kokemus esihenkilötyöstä ja monipuolinen työkokemus lapsien ja perheiden parissa tehtävästä sosiaalityöstä.

Kaikilla haastatelluilla oli kokemusta sosiaalityöntekijänä toimimisesta lastensuojelussa ja/tai lapsiperheiden palveluissa.

Haastatelluista ********** ja ********** oli kokemusta esihenkilötyöstä.

Hakemusten ja haastattelujen perusteella ********** osoitti johtavan sosiaalityöntekijän tehtävissä edellytettäviä vahvuuksia, erityisesti hyviä vuorovaikutustaitoja ja innostunutta ja kehittämismyönteistä työotetta. Hänellä on laaja-alainen kokemus lasten-, nuorten ja perheiden kanssa tehtävästä sosiaalityöstä erilaisissa tehtävissä sekä kunnallisella sektorilla että järjestöpuolella. Hänellä on kokemusta myös esihenkilötyöstä.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset johtavan sosiaalityöntekijän viran tehtävien hoitamiseen lapsiperheiden palvelutarpeen arvioinnin ja tuen perhesosiaalityön työryhmässä.

Lisätiedot

Jonna Vanhanen, lastensuojelun sosiaalityön päällikkö, puhelin: 310 43809

jonna.vanhanen@hel.fi
Close

This decision was published on 23.06.2022

VALITUSOSOITUS

Tähän päätökseen haetaan muutosta kunnallisvalituksella.

Valitusoikeus

Päätökseen saa hakea muutosta kunnallisvalituksella vain se, joka on tehnyt alkuperäistä päätöstä koskevan oikaisuvaatimuksen.

Mikäli alkuperäinen päätös on oikaisuvaatimuksen johdosta muuttunut, saa tähän päätökseen hakea muutosta kunnallisvalituksella myös

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Valitusaika

Kunnallisvalitus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Valitusperusteet

Kunnallisvalituksen saa tehdä sillä perusteella, että

  • päätös on syntynyt virheellisessä järjestyksessä
  • päätöksen tehnyt viranomainen on ylittänyt toimivaltansa
  • päätös on muuten lainvastainen.

Valittajan tulee esittää valituksen perusteet ennen valitusajan päättymistä.

Valitusviranomainen

Kunnallisvalitus tehdään Helsingin hallinto-oikeudelle.

Hallinto-oikeuden asiointiosoite on 24.12.2021 saakka seuraava:

Sähköpostiosoite:    
helsinki.hao@oikeus.fi
Postiosoite:
Radanrakentajantie 5
 
00520 HELSINKI
Faksinumero:
029 56 42079
Käyntiosoite:
Radanrakentajantie 5
Puhelinnumero:
029 56 42000

Hallinto-oikeuden asiointiosoite on 27.12.2021 alkaen seuraava:

Sähköpostiosoite:    
helsinki.hao@oikeus.fi
Postiosoite:
Sörnäistenkatu 1
 
00580 HELSINKI
Faksinumero:
029 56 42079
Käyntiosoite:
Sörnäistenkatu 1
Puhelinnumero:
029 56 42000

Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipalvelussa osoitteessa: https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet

Valituksen muoto ja sisältö

Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Valituksessa on ilmoitettava:

  1. päätös, johon haetaan muutosta (valituksen kohteena oleva päätös);
  2. miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi (vaatimukset);
  3. vaatimusten perustelut;
  4. mihin valitusoikeus perustuu, jos valituksen kohteena oleva päätös ei kohdistu valittajaan.

Valituksessa on lisäksi ilmoitettava valittajan nimi ja yhteystiedot. Jos puhevaltaa käyttää valittajan laillinen edustaja tai asiamies, myös tämän yhteystiedot on ilmoitettava. Yhteystietojen muutoksesta on valituksen vireillä ollessa ilmoitettava viipymättä hallintotuomioistuimelle.

Valituksessa on ilmoitettava myös se postiosoite ja mahdollinen muu osoite, johon oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat voidaan lähettää (prosessiosoite). Mikäli valittaja on ilmoittanut enemmän kuin yhden prosessiosoitteen, voi hallintotuomioistuin valita, mihin ilmoitetuista osoitteista se toimittaa oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat.

Oikaisuvaatimuksen tekijä saa valittaessaan oikaisuvaatimuspäätöksestä esittää vaatimuksilleen uusia perusteluja. Hän saa esittää uuden vaatimuksen vain, jos se perustuu olosuhteiden muutokseen tai oikaisuvaatimuksen tekemisen määräajan päättymisen jälkeen valittajan tietoon tulleeseen seikkaan.

Valitukseen on liitettävä:

  1. valituksen kohteena oleva päätös valitusosoituksineen;
  2. selvitys siitä, milloin valittaja on saanut päätöksen tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta;
  3. asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Oikeudenkäyntimaksu

Muutoksenhakuasian vireillepanijalta peritään oikeudenkäyntimaksu sen mukaan kuin tuomioistuinmaksulaissa (1455/2015) säädetään. Mikäli hallinto-oikeus muuttaa valituksenalaista päätöstä muutoksenhakijan eduksi, oikeudenkäyntimaksua ei peritä.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Close

Presenter information

sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja
Juha Jolkkonen

Ask for more info

Jonna Vanhanen, lastensuojelun sosiaalityön päällikkö, puhelin: 09 310 43809

jonna.vanhanen@hel.fi

Saila Nummikoski, lastensuojelun johtaja, puhelin: 09 310 43439

saila.nummikoski@hel.fi

Attachments

1. Oikaisuvaatimus 3.5.2022
2. Oikaisuvaatimus 3.5.2022, saate

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.