Virkasuhteen täyttäminen, lastensuojelu ja perhesosiaalityö, sijoituksen sosiaalityö, sosiaalityö 9, johtava sosiaalityöntekijä, työavain SOTE-01-185-22

HEL 2022-005126
More recent handlings
Case 11. / 132 §
This decisionmaker is no longer active

Oikaisuvaatimus koskien johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttämistä sijoituksen sosiaalityön yksikössä

The Social Services and Health Care Committee

Päätös

Sosiaali- ja terveyslautakunta päätti hylätä ********** oikaisuvaatimuksen lastensuojelun johtajan päätöksestä 11.04.2022 § 33 koskien johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttämistä sijoituksen sosiaalityön yksikössä.

Oikaisuvaatimuksen tueksi ei ole esitetty sellaisia perusteluja, joiden vuoksi se tulisi hyväksyä.

Käsittely

Helsingin kaupungin nuorisoneuvoston toimialalautakuntien edustajien osalta on sovittu, että edustajat eivät osallistu henkilöstöasioiden käsittelyyn. Tästä syystä sosiaali- ja terveyslautakunnan nuorisoneuvoston edustaja Jem Alaye ei osallistunut tämän asian käsittelyyn ja poistui kokouksesta ennen asian käsittelyn aloittamista.

Päätös on ehdotuksen mukainen.

Close

Tausta

Lastensuojelun johtaja on 11.4.2022 § 33 tehnyt päätöksen johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttämisestä sijoituksen sosiaalityön yksikössä.

Lastensuojelun johtaja päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella valtiotieteiden maisteri ********** johtavan sosiaalityöntekijän virkaan.

Oikaisuvaatimuksen tekijä on 3.5.2022 tehnyt lastensuojelun johtajan päätöksestä oikaisuvaatimuksen. Oikaisuvaatimus on tämän asian liitteenä 1.

Oikaisuvaatimus on tehty kuntalain 138 §:n mukaisessa määräajassa ja oikealle toimielimelle.

Oikaisuvaatimuksessa esitetyt vaatimukset

Oikaisuvaatimuksessa vaaditaan päätöksen oikaisua siten, että päätös kumotaan kokonaisuudessaan. Lisäksi oikaisuvaatimuksen tekijä vaatii, että kumoamisen jälkeen asia otetaan uudestaan päätettäväksi siten, että myös hänet kutsutaan haastatteluun. Perusteluina oikaisuvaatimuksen tekijä esittää, että päätös on lainvastainen.

Oikaisuvaatimuksen tekijä tuo esiin, että hänet on aiemmin kutsuttu haastatteluun haettuaan johtavan sosiaalityöntekijän virkaa eikä hänen kelpoisuudessaan ole tällä välillä tapahtunut muutoksia. Oikaisuvaatimuksen tekijä katsoo, että hänellä on virkaan soveltuva koulutustausta ja hän on saanut hyvää palautetta esihenkilöltä sekä työkavereilta aikaisemmassa tehtävässä sosiaalityöntekijänä.

Oikaisuvaatimuksen tekijä katsoo, että hänen ansionsa olisi riittänyt vähintään haastattelukutsuun ja pohtii, syrjittiinkö häntä haussa hänen ikänsä vuoksi vai vaikuttiko rekrytointiin se, että hän oli aiemmin irtisanoutunut lastensuojelun sosiaalityön virasta avohuollon sosiaalityöstä 1.4.2022.

Oikaisuvaatimuksen tekijä katsoo, että hänen kohdallaan viran yleiset nimitysperusteet toteutuvat ja hän vetoaa hallintolain 6 §:ään ja sen mukaisiin hallinnon oikeusperiaatteisiin, jotka eivät ole oikaisuvaatimuksen tekijän näkemyksen mukaan toteutuneet.

Oikaisuvaatimuksen perusteiden arviointi

Johtavan sosiaalityöntekijän viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 7 §:n mukainen kelpoisuus.

Lisäksi edellytettiin lastensuojelun sosiaalityön kokemusta ja lainsäädännön sekä sosiaalityön toimintakäytäntöjen tuntemusta, kehittämismyönteistä työotetta, kykyä verkostojen rakentamiseen, valmiutta itsenäiseen työskentelyyn sekä hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja. Sen lisäksi edellytettiin soveltuvuutta esihenkilötehtäviin sekä kykyä johtaa ja ohjata kokeneita ammattilaisia lakisääteisissä viranomaistehtävissä.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Rekrytoinnin ensimmäisessä vaiheessa tehtiin kaikkien hakijoiden kesken hakemuksiin perustuva koulutus- ja työkokemusvertailu sekä viran kelpoisuusvaatimuksiin ja muihin edellytyksiin peilautuva soveltuvuusarvio.

Kaikilla hakijoilla oli sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 7 §:n mukainen sosiaalityöntekijän kelpoisuus. Seuraavaksi vertailtiin hakijoiden kokemusta sosiaalihuollon ammattihenkilöiden johtamisesta ja laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimimisesta. Johtamiskokemus ja ammattiin valmistuneena laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimiminen luovat valmiuden kyseisen viran edellytyksien mukaiseen soveltuvuuteen. Viran kelpoisuusvaatimuksien ja lisäedellytyksien perusteella päätettiin kutsua ensimmäiseen haastatteluun kaikki hakijat, joilla oli vähintään 5–6 kuukauden kokemus sosiaalihuollon ammattihenkilöiden johtamisesta tai vähintään kahden vuoden kokemus laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimimisesta. Neljällä hakijalla oli vähintään 5–6 kuukauden kokemus sosiaalihuollon ammattihenkilöiden johtamisesta. Viidellä hakijalla oli vähintään kahden vuoden kokemus laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimimisesta. Kriteereiden perusteella kutsuttiin haastatteluihin viisi hakijaa. Oikaisuvaatimuksen tekijä ei täyttänyt kumpaakaan kriteeriä ja häntä ei kutsuttu haastatteluun.

Oikaisuvaatimuksen tekijällä ei hakuajan päättyessä ollut merkittävää (vähintään 5–6 kuukauden mittaista) kokemusta sosiaalihuollon ammattihenkilöiden johtamisesta. Hän oli vastikään aloittanut työt johtavana sosiaalityöntekijänä Joensuussa, eikä johtamiskokemusta ollut kertynyt riittävästi. Oikaisuvaatimuksen tekijällä ei myöskään ollut kahden vuoden kokemusta laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimimisesta. Hän on valmistunut sosiaalityöntekijäksi joulukuussa 2020. Oikaisuvaatimuksen tekijä on työskennellyt useiden vuosien aikana eri tehtävissä tilapäisenä sosiaalityöntekijänä. Sosiaalihuollon ammattihenkilöstä annetun lain 12 §:n mukaan sosiaalityöntekijän ammatissa voi toimia tilapäisesti enintään vuoden ajan sosiaalityöntekijän ammattiin opiskeleva henkilö, joka on suorittanut hyväksytysti sosiaalityön aineopinnot ja käytännön harjoittelun. Opiskelija toimii ammattiin valmistuneen sosiaalityöntekijän johdon ja valvonnan alaisena. Tilapäisesti sosiaalityöntekijän ammatissa toimivalla henkilöllä ei ole sosiaalityöntekijälle säädettyä oikeutta päättää kiireellisissä tapauksissa tahdosta riippumattoman huollon antamisesta tai siihen liittyvistä toimenpiteistä.

Laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimiminen on vastuultaan vaativampi tehtävä kuin tilapäisenä sosiaalityöntekijänä toimiminen. Pitkäaikainen kokemus laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimimisesta vaikuttaa merkittävästi valmiuteen ja soveltuvuuteen johtavan viranhaltijan tehtävään uudessa lastensuojelun sosiaalityön tiimissä. Tästä syystä sosiaalityöntekijän valmistumisen ajankohta ja laillistettuna sosiaalityöntekijänä toimiminen otettiin yhdeksi merkittäväksi kriteeriksi haastatteluihin kutsuttavien hakijoiden kohdalla.

Oikaisuvaatimuksen tekijä on oikaisuvaatimuksessaan epäillyt haastatteluun kutsumatta jättämisen johtuneen ikäsyrjinnästä. Ikä ei ole millään tavalla ollut mukana hakijoiden hakemuksia ja soveltuvuutta arvioitaessa. Hakijoiden joukossa oli useita 1960-luvulla syntyneitä hakijoita ja haastatteluihin pyydettiin kaikki ne hakijat, jotka täyttivät edellä mainitut kriteerit.

Oikaisuvaatimuksen tekijä on oikaisuvaatimuksessaan pohtinut myös hänen aikaisemman virkasuhteen päättymisen mahdollista vaikutusta kyseisessä virkahaussa. Oikaisuvaatimuksen tekijän irtisanoutuminen Helsingin kaupungin lastensuojelun sosiaalityöntekijän virasta ei millään lailla vaikuttanut hakijoiden hakemuksien vertailuun ja haastatteluun kutsumatta jättämiseen. Haastatteluun kutsuttavien valinnassa painotettiin ainoastaan edellä mainittuja kriteerejä.

Hallintolain 6 §:n mukaan viranomaisen on kohdeltava hallinnossa asioivia tasapuolisesti sekä käytettävä toimivaltaansa yksinomaan lain mukaan hyväksyttäviin tarkoituksiin. Viranomaisen toimien on oltava puolueettomia ja oikeassa suhteessa tavoiteltuun päämäärään nähden.

Johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttöprosessissa on toimittu hallintolain 6 §:n mukaisesti, eikä lastensuojelun johtajan päätöksen 11.4.2022 § 33 johtavan sosiaalityöntekijän viran täyttämisestä voida katsoa olevan lainvastainen.

Oikaisuvaatimuksessa ei ole esitetty mitään sellaista uutta seikkaa, jonka perusteella asia tulisi ratkaista toisin kuin alkuperäisessä päätöksessä on tehty.

Muutoksenhaku

Tähän päätökseen voidaan hakea muutosta Helsingin hallinto-oikeudelta kunnallisvalituksella. Hallinto-oikeus voi tutkia valituksen ainoastaan kuntalain 135 §:stä ilmenevillä perusteilla. Kunnallisvalituksen valitusperusteet ilmenevät tämän päätöksen liitteenä olevasta muutoksenhakuohjeesta.

Close

Sosiaali- ja terveystoimiala Perhe- ja sosiaalipalvelut -palvelukokonaisuus Lastensuojelu ja perhesosiaalityö Lastensuojelun johtaja 11.04.2022 § 33

Päätös

Lastensuojelun johtaja päätti ottaa koulutuksen, kokemuksen ja haastattelussa osoitetun soveltuvuuden perusteella valtiotieteiden maisteri ********** johtavan sosiaalityöntekijän virkaan (vakanssinumero 044994, toimintayksikkö 395260, työpiste 100051) 25.4.2022 lukien 3988,21 euron tehtäväkohtaisen kuukausipalkan mukaan määräytyvin palkkaeduin ja viranhoitomääräyksessä tarkemmin määrätyin ehdoin.

Koeaika on kuusi kuukautta.

Virkaan otettu on jo esittänyt hyväksytyn selvityksen terveydentilastaan.

Päätös on ehdollinen, kunnes virkaan otettu on esittänyt hyväksyttävän selvityksen tartuntatautilain 48 §:n sekä 48 a §:n mukaisesta rokotussuojastaan. Selvitys on esitettävä 30 päivän kuluessa virkaan ottamista koskevan päätöksen tiedoksisaannista lukien.

Päätöksen perustelut

Johtavan sosiaalityöntekijän virka tuli avoimeksi 1.3.2022.

Sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtajan tekemän henkilöstöhallinnon delegointipäätöksen 9.1.2020 § 4 mukaan johtavan sosiaalityöntekijän virkaan ottaa lastensuojelun johtaja.

Johtavan sosiaalityöntekijän tehtävänä on oman alayksikön lastensuojelun sosiaalityöntekijöiden esihenkilönä toimiminen, sosiaalityön johtaminen sekä työn kehittäminen myös kaupunkitasoisesti. Lisäksi johtava sosiaalityöntekijä toimii yhteistyöverkostoissa ja työhön on delegoitu yksilöhuollon päätöksentekoa. Johtava sosiaalityöntekijä johtaa sosiaalityön tiimiä, jonka tehtävänä on vauvana lastensuojelun asiakkuuteen tulevien lasten sosiaalityö. Työtä tehdään ja kehitetään systeemisen, suhdeperusteisen toimintavan periaatteilla.

Johtavan sosiaalityöntekijän viran kelpoisuusvaatimuksena on sosiaalihuollon ammattihenkilölain (817/2015) 7 §:n mukainen sosiaalityöntekijän kelpoisuus.

Kielitaitovaatimuksena on hyvä suomen kielen suullinen ja kirjallinen taito sekä tyydyttävä ruotsin kielen suullinen taito.

Perustuslain 125 §:n mukaan viran yleiset nimitysperusteet ovat taito, kyky ja koeteltu kansalaiskunto.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää lastensuojelun sosiaalityön kokemusta ja lainsäädännön sekä sosiaalityön toimintakäytäntöjen tuntemusta, kehittämismyönteistä työotetta, kykyä verkostojen rakentamiseen, valmiutta itsenäiseen työskentelyyn sekä hyviä vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja.

Tehtävää täytettäessä pidettiin tärkeänä soveltuvuutta esihenkilötehtäviin sekä kykyä johtaa ja ohjata kokeneita ammattilaisia lakisääteisissä viranomaistehtävissä.

Eduksi luettiin kokemus esihenkilö- ja/tai kehittämistehtävistä.

Johtavan sosiaalityöntekijän virka (vakanssinumero 044994) on ollut julkisesti haettavana 24.2.2022 – 11.3.2022 kaupungin sähköisen rekrytointipalvelun sisäisessä ja ulkoisessa haussa sekä Työ- ja elinkeinotoimiston verkkopalvelussa.

Määräajassa hakemuksen jätti kuusi hakijaa. Yhteenveto hakemuksen jättäneistä on tämän asian liitteenä 1.

Vaadittu kelpoisuus on kuudella hakijalla.

Hakemusten perusteella ensimmäisen vaiheen live-videohaastatteluun kutsuttiin viisi hakijaa:

********** ja ********** Haastattelut suorittivat lastensuojelun sosiaalityön päällikkö ********** ja johtava sosiaalityöntekijä ********** 16.3.2022, 17.3.2022, 18.3.2022 ja 22.3.2022.

Live-videohaastatteluista valittiin yksilöhaastatteluun kolme hakijaa: ********** ja ********** Yksilöhaastattelut suorittivat lastensuojelun johtaja ********** ja lastensuojelun sosiaalityön päällikkö ********** 24.3.2022.

********** on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri (Jyväskylän yliopisto, 2019) ja hänellä on Valviran myöntämä sosiaalityöntekijän ammatinharjoittamisoikeus.

********** on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri (Helsingin yliopisto, 2007) ja hänellä on Valviran myöntämä sosiaalityöntekijän ammatinharjoittamisoikeus.

********** on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri (Jyväskylän yliopisto, 2014) ja hänellä on Valviran myöntämä sosiaalityöntekijän ammatinharjoittamisoikeus.

Toimenkuvan vuoksi haastatteluissa kiinnitettiin erityistä huomiota laaja-alaiseen lastensuojelun tuntemukseen, aikaisempaan kokemukseen esihenkilötehtävistä lastensuojelussa sekä Helsingin sosiaali- ja terveystoimialan ja lastensuojelun yhteistyöverkostojen tuntemukseen.

Kaikilla haastatelluilla oli kokemusta lastensuojelun sosiaalityöstä ja esihenkilötehtävästä. ********** ja ********** oli kokemusta myös viranomaistehtävässä olevien lastensuojelun ammattilaisten johtamisesta.

Hakemusten ja haastattelujen perusteella ********** osoitti johtavan sosiaalityöntekijän tehtävässä edellytettäviä vahvuuksia. Hänellä on monipuolinen kokemus lastensuojelun sosiaalityöstä sekä palveluiden järjestämisestä ja kehittämisestä. Haastatteluissa hän osoitti laaja-alaista ymmärrystä ja näkemyksellisyyttä lastensuojelun sosiaalityön ja palveluiden kehittämistarpeista. Lisäksi hän osoitti tuntevansa hyvin vauvaperheille järjestettäviä palveluita ja Helsingissä toimivia yhteistyökumppaneita. Haastattelujen perusteella hänellä on erinomaiset vuorovaikutus- ja yhteistyötaidot ja hänen työotteensa on itsenäinen sekä kehittämismyönteinen.

Koulutuksen, kokemuksen sekä haastattelussa osoitetun sopivuuden perusteella ********** on parhaat edellytykset johtavan sosiaalityöntekijän viran tehtävien hoitamiseen sijoituksen sosiaalityön yksikössä.

Lisätiedot

Aule Lille, lastensuojelun sosiaalityön päällikkö, puhelin: 310 43645

aule.lille@hel.fi
Close

This decision was published on 23.06.2022

VALITUSOSOITUS

Tähän päätökseen haetaan muutosta kunnallisvalituksella.

Valitusoikeus

Päätökseen saa hakea muutosta kunnallisvalituksella vain se, joka on tehnyt alkuperäistä päätöstä koskevan oikaisuvaatimuksen.

Mikäli alkuperäinen päätös on oikaisuvaatimuksen johdosta muuttunut, saa tähän päätökseen hakea muutosta kunnallisvalituksella myös

  • se, johon päätös on kohdistettu tai jonka oikeuteen, velvollisuuteen tai etuun päätös välittömästi vaikuttaa (asianosainen)
  • kunnan jäsen.
Valitusaika

Kunnallisvalitus on tehtävä 30 päivän kuluessa päätöksen tiedoksisaannista.

Valitus on toimitettava valitusviranomaiselle viimeistään valitusajan viimeisenä päivänä ennen valitusviranomaisen aukioloajan päättymistä.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi postitse, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, seitsemän päivän kuluttua kirjeen lähettämisestä. Kunnan jäsenen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon seitsemän päivän kuluttua siitä, kun pöytäkirja on nähtävänä yleisessä tietoverkossa.

Mikäli päätös on annettu tiedoksi sähköisenä viestinä, asianosaisen katsotaan saaneen päätöksestä tiedon, jollei muuta näytetä, kolmen päivän kuluttua viestin lähettämisestä.

Tiedoksisaantipäivää ei lueta valitusaikaan. Jos valitusajan viimeinen päivä on pyhäpäivä, itsenäisyyspäivä, vapunpäivä, joulu- tai juhannusaatto tai arkilauantai, saa valituksen tehdä ensimmäisenä arkipäivänä sen jälkeen.

Valitusperusteet

Kunnallisvalituksen saa tehdä sillä perusteella, että

  • päätös on syntynyt virheellisessä järjestyksessä
  • päätöksen tehnyt viranomainen on ylittänyt toimivaltansa
  • päätös on muuten lainvastainen.

Valittajan tulee esittää valituksen perusteet ennen valitusajan päättymistä.

Valitusviranomainen

Kunnallisvalitus tehdään Helsingin hallinto-oikeudelle.

Hallinto-oikeuden asiointiosoite on 24.12.2021 saakka seuraava:

Sähköpostiosoite:    
helsinki.hao@oikeus.fi
Postiosoite:
Radanrakentajantie 5
 
00520 HELSINKI
Faksinumero:
029 56 42079
Käyntiosoite:
Radanrakentajantie 5
Puhelinnumero:
029 56 42000

Hallinto-oikeuden asiointiosoite on 27.12.2021 alkaen seuraava:

Sähköpostiosoite:    
helsinki.hao@oikeus.fi
Postiosoite:
Sörnäistenkatu 1
 
00580 HELSINKI
Faksinumero:
029 56 42079
Käyntiosoite:
Sörnäistenkatu 1
Puhelinnumero:
029 56 42000

Valituksen voi tehdä myös hallinto- ja erityistuomioistuinten asiointipalvelussa osoitteessa: https://asiointi2.oikeus.fi/hallintotuomioistuimet

Valituksen muoto ja sisältö

Valitus on tehtävä kirjallisesti. Myös sähköinen asiakirja täyttää vaatimuksen kirjallisesta muodosta.

Valituksessa on ilmoitettava:

  1. päätös, johon haetaan muutosta (valituksen kohteena oleva päätös);
  2. miltä kohdin päätökseen haetaan muutosta ja mitä muutoksia siihen vaaditaan tehtäväksi (vaatimukset);
  3. vaatimusten perustelut;
  4. mihin valitusoikeus perustuu, jos valituksen kohteena oleva päätös ei kohdistu valittajaan.

Valituksessa on lisäksi ilmoitettava valittajan nimi ja yhteystiedot. Jos puhevaltaa käyttää valittajan laillinen edustaja tai asiamies, myös tämän yhteystiedot on ilmoitettava. Yhteystietojen muutoksesta on valituksen vireillä ollessa ilmoitettava viipymättä hallintotuomioistuimelle.

Valituksessa on ilmoitettava myös se postiosoite ja mahdollinen muu osoite, johon oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat voidaan lähettää (prosessiosoite). Mikäli valittaja on ilmoittanut enemmän kuin yhden prosessiosoitteen, voi hallintotuomioistuin valita, mihin ilmoitetuista osoitteista se toimittaa oikeudenkäyntiin liittyvät asiakirjat.

Oikaisuvaatimuksen tekijä saa valittaessaan oikaisuvaatimuspäätöksestä esittää vaatimuksilleen uusia perusteluja. Hän saa esittää uuden vaatimuksen vain, jos se perustuu olosuhteiden muutokseen tai oikaisuvaatimuksen tekemisen määräajan päättymisen jälkeen valittajan tietoon tulleeseen seikkaan.

Valitukseen on liitettävä:

  1. valituksen kohteena oleva päätös valitusosoituksineen;
  2. selvitys siitä, milloin valittaja on saanut päätöksen tiedoksi, tai muu selvitys valitusajan alkamisen ajankohdasta;
  3. asiakirjat, joihin valittaja vetoaa vaatimuksensa tueksi, jollei niitä ole jo aikaisemmin toimitettu viranomaiselle.
Oikeudenkäyntimaksu

Muutoksenhakuasian vireillepanijalta peritään oikeudenkäyntimaksu sen mukaan kuin tuomioistuinmaksulaissa (1455/2015) säädetään. Mikäli hallinto-oikeus muuttaa valituksenalaista päätöstä muutoksenhakijan eduksi, oikeudenkäyntimaksua ei peritä.

Pöytäkirja

Päätöstä koskevia pöytäkirjan otteita ja liitteitä lähetetään pyynnöstä. Asiakirjoja voi tilata Helsingin kaupungin kirjaamosta.

Sähköpostiosoite:
helsinki.kirjaamo@hel.fi
Postiosoite:
PL 10
 
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
Käyntiosoite:
Pohjoisesplanadi 11-13
Puhelinnumero:
09 310 13700

Kirjaamon aukioloaika on maanantaista perjantaihin klo 08.15–16.00.

Close

Presenter information

sosiaali- ja terveystoimialan toimialajohtaja
Juha Jolkkonen

Ask for more info

Aule Lille, lastensuojelun sosiaalityön päällikkö, puhelin: 09 310 43645

aule.lille@hel.fi

Saila Nummikoski, lastensuojelun johtaja, puhelin: 09 310 43439

saila.nummikoski@hel.fi

Attachments

1. Oikaisuvaatimus 3.5.2022
2. Oikaisuvaatimus 3.5.2022, saate

The decision documents refer to appendices that are not available online. The City of Helsinki does not publish any appendices that contain confidential information, information that could compromise the protection of privacy or documents that cannot be made available in an electronic format due to technical reasons. (Act on the Openness of Government Activities 621/1999, Information Society Code 917/2014, Data Protection Act 1050/2018, Act on the Processing of Personal Data in Social and Health Care 703/2023,  Act on Public Procurement and Concession Contracts 1397/2016). You can also request decision documents from the City of Helsinki Registrar's Office.